Gå til innhold

Hva blir det til mat i morgen? Har du planen klar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det taco. Spiste pinnekjøtt i familieselskap i dag og det ble det siste av julemat for denne gang. Har små barn så vi blir bare hjemme og koser oss med taco 🌮👍

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ribbe med poteter, saus og rosenkål. Eller kanskje jeg koker litt rødkål. Vi får se. 

Dessert blir resten av julegodteriet og drikke blir nok julebrus. 

Skrevet (endret)

Pinnekjøtt med kålrabistappe, poteter og saus til, tenkte jeg. Driver og vanner ut nå. Skal følge Hellstrøms oppskrift F15DB069-EC93-4E4C-81A0-BAAA3B47923D.gif.fa4dc04adfab1dd84f95f749ef95de08.gif

Endret av Peanut
Skrevet

I morgen blir det hjemmelaget grønnsaksuppe med rundstykker til middag

Anonymkode: fce9c...bb2

• Liker 1
Skrevet

Innbaket indrefilet okse og sopp og hasselbakte poteter, rødvinssaus. 

Anonymkode: ca1d4...880

• Liker 1
Skrevet

Middag: Kalkunbryst, stekte rosenkål med honning og chilli, appelsinsaus, fløtesaus, waldorfsalat, poteter.

Dessert/snack: Sjokolademousse, appelsinfromasj, ostefat, bacondadler. 

Vi blir seks ved bordet. 

• Liker 1
Skrevet

Vi serverer crispy duck til 12 stk, litt styr, men det er hva gjestene ønsket seg. 😁💥

Anonymkode: d9ee2...679

• Liker 2
Skrevet

Ser så mange som skal ha stekt rosenkål med honning og chili. Visste ikke at det var en ting. 

Skrevet

Vi skulle hatt andebryst, men grunnet karantene pga omganssyke måtte vi avlyse med de vi skulle feire med. Siden det kun blir oss i kjernefamilien blir det nyttårstaco i år. Vanligvis spiser vi ribbe ved nyttår eller kalkun.

Skrevet

Egentlig skulle jeg hatt andebryst og div tilbehør og sjokoladefondant til dessert.  Men ble spurt om jeg ville komme til min far så da blir det hjortesteik og mandelpoteter og annet tilbehør. Vet ikke hva det blir til dessert. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Innbaket indrefilet okse og sopp og hasselbakte poteter, rødvinssaus. 

Anonymkode: ca1d4...880

Er det hasselbackpoteter du tenker på? :) 

• Nyttig 1
Skrevet

Gjør det litt enkelt nyttårsaften i år. Kalkunfilet stekt på en seng av viltgrønnsaker og masse rosenkål, fløtepoteter (gode ferdiglagde fra butikk, lokal produsent), rosepeppersaus. Hjemmelaget riskrem til dessert, pluss jordbær og vaniljesaus. 1. nyttårsdag har vi alltid pinnekjøtt.

Anonymkode: 2bd49...7f7

• Liker 1
Skrevet

I morgen blir det helstekt kalkun. Vi blir 11 til bords, og jeg har forberedt mye av maten i dag.  
Til forrett blir det rekecocktail i stetteglass til forrett.  Synes nyttårsaften skal feires flott!  Dressingen er ferdig og rekene er renset.  Bare monteringen å gjøre i morgen. 

Sausen til kalkunen er også nesten ferdig.  Hvitvin og kraft er kokt inn, og det er bare å tilsette fløte og stekesjy i morgen.  Kalkunen på 6,4 kg steker jeg i morgen.  Valgte først økologisk kalkun da jeg handlet, men ombestemte meg da jeg så at den kostet 1.200 kr (!)  En vanlig Stangekalkun får holde. 
Tilbehøret er også rimelig klart.  Skal ha ovnsbakt rosenkål med bacon, waldorfsalat og rødkål.  Tenkte først å ha stekte småpoteter med hvitløk og timian, men det blir vanlige kokte mandelpoteter i stedet.  

Til dessert blir det jordbær med sitronkrem, pyntet med mynte og nøtter.  Det er den siste boksen med jordbær fra hagen som går.  De smaker sommer!  Mynte har jeg også i fryseren, og de er også fra hagen.  

Til forretten skal de voksne få hvitvin og til hovedretten rødvin.  Ungene får julebrus.  Har en flaske sprudlevann stående på kjølerommet som åpnes når rakettene er sendt kl. 12.  Så blir det kaffe.  Har bakt ostekake med Baileys, en oppskrift jeg fant på nettet.  

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Amossa skrev (1 time siden):

I morgen blir det helstekt kalkun. Vi blir 11 til bords, og jeg har forberedt mye av maten i dag.  
Til forrett blir det rekecocktail i stetteglass til forrett.  Synes nyttårsaften skal feires flott!  Dressingen er ferdig og rekene er renset.  Bare monteringen å gjøre i morgen. 

Sausen til kalkunen er også nesten ferdig.  Hvitvin og kraft er kokt inn, og det er bare å tilsette fløte og stekesjy i morgen.  Kalkunen på 6,4 kg steker jeg i morgen.  Valgte først økologisk kalkun da jeg handlet, men ombestemte meg da jeg så at den kostet 1.200 kr (!)  En vanlig Stangekalkun får holde. 
Tilbehøret er også rimelig klart.  Skal ha ovnsbakt rosenkål med bacon, waldorfsalat og rødkål.  Tenkte først å ha stekte småpoteter med hvitløk og timian, men det blir vanlige kokte mandelpoteter i stedet.  

Til dessert blir det jordbær med sitronkrem, pyntet med mynte og nøtter.  Det er den siste boksen med jordbær fra hagen som går.  De smaker sommer!  Mynte har jeg også i fryseren, og de er også fra hagen.  

Til forretten skal de voksne få hvitvin og til hovedretten rødvin.  Ungene får julebrus.  Har en flaske sprudlevann stående på kjølerommet som åpnes når rakettene er sendt kl. 12.  Så blir det kaffe.  Har bakt ostekake med Baileys, en oppskrift jeg fant på nettet.  

Høres nydelig ut! 

Skrevet
every woman skrev (1 time siden):

Er det hasselbackpoteter du tenker på? :) 

Enig 😩

Anonymkode: bbfcf...e96

Skrevet

Her blir det pinnekjøtt med vossakorv, kålrabistappe og poteter. 

• Liker 1
Skrevet
Amossa skrev (2 timer siden):

Skulle gjerne vært gjest rundt det bordet.... 😁 Så mye god mat og så lurt å gjøre mye på forhånd 😀

Skrevet

Jeg er invitert bort, og får servert kalkun. Det er det absolutt beste jeg vet på nyttårsaften, siden jeg er så mettet av typisk julemat som ribbe og pinnekjøtt innen den tid. Så jeg gleder meg😊 Så blir det noe dessert, og musserende og snacks i løpet av kvelden. 

Anonymkode: 43f0a...995

• Liker 1
Skrevet

Billy Pan Pizza

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...