AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg gråter og gråter og trenger råd. Min nesten 1 år gamle kattunge, har et brukket bein som ikke gror. Kirurgen har forsøkt to ganger, men klarer ikke å stabilisere bruddet ordentlig. Bruddet er på skrå langs nesten hele beinet, så platen og skruene han bruker får ikke skikkelig tak. Jeg er så utrolig glad i den fine katten min. Hun er det kjæreste jeg har. Det som har skjedd er helt grusomt. Jeg er knust og usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg blir helt svimmel og kvalm ved tanken på avlivning. Hvordan håndterer jeg dette? Anonymkode: fb864...ff5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Del Skrevet 30. desember 2023 Har dere vurdert amputasjon av beinet? Anonymkode: 39781...d3c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Del Skrevet 30. desember 2023 Uff, dette var vondt å lese. Føler virkelig med deg. Kan du gå over til råforing? Om katten spiser bare tørrfor er jeg overbevist om at kroppen sliter mer med å fikse brudd enn når den får noe som er mer naturlig for den å spise. Du kan søke på "raw food cats" og "cats raw food transitioning" og finne flere videoer. Her er en holistisk nettside der veterinærer gir råd online, de vet mye om foring, og tenker på hele dyret når det er sykt eller noe annet feiler det. Tenker det kan være verdt et forsøk. https://www.holisticactions.com/ Jeg avlivet en katt som hadde brukket et bein på en stygg måte en gang, og angrer nå på at jeg ikke gikk for amputasjon istedenfor. Om beinet viser seg å ikke gro i det hele tatt er det er det også et alternativ. Katten har jo tre andre bein den kan bruke. Men jeg hørte dessverre på veterinæren som sa at han følte ikke det var etisk å amputere et bakbein, men katter klarer seg jo fint med ett bakbein eller forbein, selv om de kanskje ikke kan gjøre helt det samme som når de har to. Anonymkode: 2d28a...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Del Skrevet 30. desember 2023 Amputasjon. Katter lever like bra på 3 bein. Anonymkode: 3a2f6...1b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Del Skrevet 30. desember 2023 Amputasjon? Da bør den være innekatter, men det er den kanskje allerede? Hva sier veterinæren? Anonymkode: a650d...5a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, dette var vondt å lese. Føler virkelig med deg. Kan du gå over til råforing? Om katten spiser bare tørrfor er jeg overbevist om at kroppen sliter mer med å fikse brudd enn når den får noe som er mer naturlig for den å spise. Du kan søke på "raw food cats" og "cats raw food transitioning" og finne flere videoer. Her er en holistisk nettside der veterinærer gir råd online, de vet mye om foring, og tenker på hele dyret når det er sykt eller noe annet feiler det. Tenker det kan være verdt et forsøk. https://www.holisticactions.com/ Jeg avlivet en katt som hadde brukket et bein på en stygg måte en gang, og angrer nå på at jeg ikke gikk for amputasjon istedenfor. Om beinet viser seg å ikke gro i det hele tatt er det er det også et alternativ. Katten har jo tre andre bein den kan bruke. Men jeg hørte dessverre på veterinæren som sa at han følte ikke det var etisk å amputere et bakbein, men katter klarer seg jo fint med ett bakbein eller forbein, selv om de kanskje ikke kan gjøre helt det samme som når de har to. Anonymkode: 2d28a...5a7 Takk, kanskje jeg kan prøve det, men tror ikke det vil hjelpe når bruddet ikke er stabilt. Anonymkode: fb864...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, dette var vondt å lese. Føler virkelig med deg. Kan du gå over til råforing? Om katten spiser bare tørrfor er jeg overbevist om at kroppen sliter mer med å fikse brudd enn når den får noe som er mer naturlig for den å spise. Du kan søke på "raw food cats" og "cats raw food transitioning" og finne flere videoer. Her er en holistisk nettside der veterinærer gir råd online, de vet mye om foring, og tenker på hele dyret når det er sykt eller noe annet feiler det. Tenker det kan være verdt et forsøk. https://www.holisticactions.com/ Jeg avlivet en katt som hadde brukket et bein på en stygg måte en gang, og angrer nå på at jeg ikke gikk for amputasjon istedenfor. Om beinet viser seg å ikke gro i det hele tatt er det er det også et alternativ. Katten har jo tre andre bein den kan bruke. Men jeg hørte dessverre på veterinæren som sa at han følte ikke det var etisk å amputere et bakbein, men katter klarer seg jo fint med ett bakbein eller forbein, selv om de kanskje ikke kan gjøre helt det samme som når de har to. Anonymkode: 2d28a...5a7 Utrolig leit å høre om katten din. Jeg er utrolig usikker. Heller mot at din veterinær har rett. At katten ikke bør tvinges til å leve et liv på 3 bein. Men usikker. Kanskje jeg vil angre i årevis. Anonymkode: fb864...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg tenker pus fint kan klare seg på tre bein Anonymkode: 5a976...1b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 30. desember 2023 #9 Del Skrevet 30. desember 2023 I usa er dette helt vanlig, katten kan ha mye glede av livet på 3 bein 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 30. desember 2023 #10 Del Skrevet 30. desember 2023 Vet nå om flere som har valgt å amputere og katta lever godt for det 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovela Skrevet 30. desember 2023 #11 Del Skrevet 30. desember 2023 Katta mi fikk knust et bakben for 2,5 år siden. Vi valgte amputasjon. Hun lever et fint puseliv. Er fortsatt utekatt, men er ikke ut i flere timer som hun var før. Løper som en racer på 3 bein. Men de anbefaler ikke å gjøre det om katta er overvektig. Blir for stor slitasje på hoftene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg tenker også at amputasjon er bedre enn avliving. Her er det håp TS. Lykke til! ❤️ Anonymkode: 649e2...639 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå