Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten møttes for fire måneder siden og jeg har forstått at han er bestevenn med ei jente som han har hatt sterke følelser for og som har hatt et av og på-forhold (sex). Det har han fortalt meg i fortrolighet fordi jeg maste... De har en felles interesse som er en sommeraktivitet, som gjør at de er veldig mye sammen i perioder. Ikke alltid alene, men også andre med samme interesse og også hennes kjæreste gjennom flere år. De har mye kontakt på sosiale medier og privat, og jeg merker at denne kontakten gjør meg veldig usikker. Spesielt siden han har sagt at han ble veldig såret da hun ikke ville noe mer den gangen, og fordi jeg merker at han har veldig omsorg for henne. Han lover at de ikke er mer enn gode venner og at han kun har øyne for meg. Han har ikke mange venner og henne og hennes kjæreste er blant få, og også blant få han deler interessen med. De tre drar på turer sammen, jeg er i invitert, men det har ikke passet seg enda. Uansett er jeg redd han har et hekt, og hvis hun skulle bli singel, vil han komme løpende siden hun var den som «slapp unna». Ikke sikkert hun er interessert overhodet, men jeg er så glad i han og er livredd for dette forholdet. Jeg har tatt det opp med han, men får i retur at jeg må stole på han og at det ikke er noe å bekymre seg for. Maset jeg for mye, er jeg redd han begynner å skjule kontakt, og det vil jeg heller ikke. Kan ikke tvinge han å gi slipp på vennene sine heller, siden han et god venn med kjæresten hennes.

Anonymkode: 8d396...d81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 0b46d...222

• Liker 2
Skrevet

Kan godt forstå at du uroer deg for dette, men det er som han sier — du må stole på han. Eller så kan du gå.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Du er nå ganske fornuftig da når du selv sier du ikke vil forlange at han evt kutter henne helt ut. Drt du kan forlange er likevel en fornuftig distanse. Nå når han er sammen med deg så bør han nedtone på kontakt direkte til henne (snap osv) og takk ja til å delta med dem selv. 

Med tiden vil du stole mer og mer på ham rundt dette 🤗

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg og kjæresten møttes for fire måneder siden og jeg har forstått at han er bestevenn med ei jente som han har hatt sterke følelser for og som har hatt et av og på-forhold (sex). Det har han fortalt meg i fortrolighet fordi jeg maste... De har en felles interesse som er en sommeraktivitet, som gjør at de er veldig mye sammen i perioder. Ikke alltid alene, men også andre med samme interesse og også hennes kjæreste gjennom flere år. De har mye kontakt på sosiale medier og privat, og jeg merker at denne kontakten gjør meg veldig usikker. Spesielt siden han har sagt at han ble veldig såret da hun ikke ville noe mer den gangen, og fordi jeg merker at han har veldig omsorg for henne. Han lover at de ikke er mer enn gode venner og at han kun har øyne for meg. Han har ikke mange venner og henne og hennes kjæreste er blant få, og også blant få han deler interessen med. De tre drar på turer sammen, jeg er i invitert, men det har ikke passet seg enda. Uansett er jeg redd han har et hekt, og hvis hun skulle bli singel, vil han komme løpende siden hun var den som «slapp unna». Ikke sikkert hun er interessert overhodet, men jeg er så glad i han og er livredd for dette forholdet. Jeg har tatt det opp med han, men får i retur at jeg må stole på han og at det ikke er noe å bekymre seg for. Maset jeg for mye, er jeg redd han begynner å skjule kontakt, og det vil jeg heller ikke. Kan ikke tvinge han å gi slipp på vennene sine heller, siden han et god venn med kjæresten hennes.

Jeg har litt delte meninger her. På den ene siden så skjønner jeg deg, men på den andre siden så var denne personen i livet hans før du kom inn i bildet etter slik jeg forstår det. Er det da rettferdig at han skal bryte alle bånd til sin venninne uavhengig av tidligere relasjon ?

Skrevet

Her må du nok bare velge å stole på han, eller gå, for å gå rundt å tvile på han vil være veldig ødeleggende 

Jeg er selv god venn med eksen, ikke noe problem det, og dama stoler heldigvis på meg. Skulle hun vært sjalu pga det vennskapet, så ville det vært starten på slutten av forholdet 

Anonymkode: e9ac6...467

Skrevet

Dersom man greier å bevare et godt vennskap etter at erotisk og romantisk interesse har dødd så er man bra folk.

• Liker 2
Skrevet

Altså… ikke gidd!

han er bortkasta tid, han vil gjør alt for du skal jobbe ekstra hardt for forholdet, dere kommer til å ha «pauser» i forholdet sånn at han skal teste hvor mye du finner deg i, han ligger sikkert og med denne jenta i pausene deres for å liksom sjekke hvor mye han elsker henne, å nei, han elsker plutselig begge….🙄 

ikke godkjenn å vær noen sin andreplass, du er verdifull og fortjener bedre

Anonymkode: 4fceb...173

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså… ikke gidd!

han er bortkasta tid, han vil gjør alt for du skal jobbe ekstra hardt for forholdet, dere kommer til å ha «pauser» i forholdet sånn at han skal teste hvor mye du finner deg i, han ligger sikkert og med denne jenta i pausene deres for å liksom sjekke hvor mye han elsker henne, å nei, han elsker plutselig begge….🙄 

ikke godkjenn å vær noen sin andreplass, du er verdifull og fortjener bedre

Anonymkode: 4fceb...173

Enig i denne.

Anonymkode: 87631...6f9

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ville ikke hun ha han?

Anonymkode: e87b2...347

• Liker 1
Skrevet

Det er skummelt. 

Jeg er noens nr1. da jeg ble singel. startet han vel igrunn prosessen med å avslutte et langt forhold. 

Anonymkode: 43f0f...2dd

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke stolt på ham

Anonymkode: f43f2...f5b

• Liker 1
Skrevet

Vel, du er invitert, så er ikke sånn at han ikke vil inkludere deg, hadde vært verre om han var unnvikende og lite åpen om det, da kunne du bekymret deg. Kan skjønne man kan bli usikker, men må da gå an å være venn med en ex. Både jeg og kjæresten er venn med ekser, null problem henne, og for meg, men nå har vi lært å bli trygge på hverandre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Enig i denne.

Anonymkode: 87631...6f9

Enig. Jeg hadde ikke orket en mann som er bestevenn med eksen eller tidligere flørt. Sånne menn er turn off. Virker bare desperat.

• Liker 2
Skrevet
Ishavsrøya skrev (53 minutter siden):

Enig. Jeg hadde ikke orket en mann som er bestevenn med eksen eller tidligere flørt. Sånne menn er turn off. Virker bare desperat.

Mine foreldre har vært skilt i nøyaktig 30 år. De er «verdens beste venner». 
De feirer hver jul, 17 mai og bursdager sammen med meg og sine barnebarn.

De snakkes regelmessig og samarbeider om mye som har med spesielt sine barnebarn å gjøre.

Jeg har litt problemer med å se på mine foreldre sitt vennskap som «turn off» eller at de er «desperate».

Heldigvis ser ikke deres respektive nye partnere på det som «turn off» og «desperasjon», men som noe helt naturlig når man har barn og barnebarn.

Anonymkode: be4a9...e85

• Hjerte 1
Skrevet

Denne jenta kan få han, men vil ikke ha han.

Det finnes ikke sikrere kort en det. Vil hun ikke, har han ikke sjans.

De har til og med prøvd, og hun ville fremdeles ikke. 

Anonymkode: cadf1...09a

• Nyttig 1
Skrevet

Ts her. Det som er slitsomt er at hun er så veldig opptatt av at de er bestiser, skriver at hun er glad i han i meldinger og at han er så verdifull for henne. Dette gjør meg fysisk kvalm. Han er generelt veldig snill og jeg stoler på han, likevel er den delen veldig vanskelig. Trist å dumpe noe for noe som kan være ufarlig og uskyldig, og et vennskap som betyr mye for dem begge. Men ja som noen skrev, hun ville ikke ha han. Hun er yngre og har en samboer på sin alder og de har sikkert planer om å etablere seg. Likevel blir jeg usikker.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De snakkes regelmessig og samarbeider om mye som har med spesielt sine barnebarn å gjøre.

Jeg har litt problemer med å se på mine foreldre sitt vennskap som «turn off» eller at de er «desperate».

Heldigvis ser ikke deres respektive nye partnere på det som «turn off» og «desperasjon», men som noe helt naturlig når man har barn og barnebarn.

Det er ikke det samme! Og det vet alle.... 

Han har ikke barn med denne eksen... 

Anonymkode: 43f0f...2dd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Her må du nok bare velge å stole på han, eller gå, for å gå rundt å tvile på han vil være veldig ødeleggende 

Jeg er selv god venn med eksen, ikke noe problem det, og dama stoler heldigvis på meg. Skulle hun vært sjalu pga det vennskapet, så ville det vært starten på slutten av forholdet 

Anonymkode: e9ac6...467

Så din relasjon til eksen er viktigere enn din relasjon til din kjæreste, men kjæresten din skal ikke være bekymret over din relasjon til eksen... 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva gjør de nye partnere? Sitter alene i jula?

Anonymkode: 97905...b80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...