AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Du som har hatt bihulebetennelse - hvilke symptomer hadde du og hvor lang tid tok det før du ble frisk? Anonymkode: 70556...387
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Det kommer an på om du får antibiotika. Hvis du ikke får antibiotika, kan det henge i ei hel uke. Med antibiotika, går det over på bare sju dager. Anonymkode: 9df9a...b46
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det kommer an på om du får antibiotika. Hvis du ikke får antibiotika, kan det henge i ei hel uke. Med antibiotika, går det over på bare sju dager. Anonymkode: 9df9a...b46 Takk for svar! Men hva mente du egentlig her - skrev du feil? - ts Anonymkode: 70556...387
Mezzosoprena Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer an på om du får antibiotika. Hvis du ikke får antibiotika, kan det henge i ei hel uke. Med antibiotika, går det over på bare sju dager. Anonymkode: 9df9a...b46 Jammen, bra man kan få antibiotika da - så blir man kvitt det på sju dager så man slipper ei hel uke 🤣 Endret 30. desember 2023 av Mezzosoprena 1
Gjest StumpyHero Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Bøyer hodet frem og kjenner et kraftig press i ansiktet. Typisk rundt øye, øyebryn, tenner og andre steder vi finner bihuler Hadde det 3 mnd i strekk før jeg fikk kortisolnesespray.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 StumpyHero skrev (1 minutt siden): Bøyer hodet frem og kjenner et kraftig press i ansiktet. Typisk rundt øye, øyebryn, tenner og andre steder vi finner bihuler Hadde det 3 mnd i strekk før jeg fikk kortisolnesespray. 3 måneder?? Hjelp... Jeg har kontorjobb og pga. en funksjonsnedsettelse så sliter jeg dersom jeg har noe som innebærer sterk hodepine over lang tid. Håper virkelig at det går over raskere enn 3 måneder 😅 Takk for svar uansett! Kortisolnesespray - er det av typen man blir avhengig av? - ts Anonymkode: 70556...387
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer an på om du får antibiotika. Hvis du ikke får antibiotika, kan det henge i ei hel uke. Med antibiotika, går det over på bare sju dager. Anonymkode: 9df9a...b46 De aller fleste bihulebetennelser er forårsaket av virus. Antibiotika har ingen effekt da. En sjelden gang er det forårsaket av bakterier, og da er det veldig viktig at man får satt i gang antibiotikabehandling. Bihulebetennelse kan dessverre henge i ganske lenge. Sist runde jeg hadde nå i høst varte en tre-fire uker. Det kan være smertefullt å bøye seg, ligge med hodet flatt, og man kjenner gjerne et generelt trykk i ansiktet. Det hjelper å ligge med hodet høyt, neseskylle og bruke nesespray ved behov i en kortere periode. Anonymkode: 3bc06...6a9 1 1
Trallalala Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Du som har hatt bihulebetennelse - hvilke symptomer hadde du og hvor lang tid tok det før du ble frisk? Anonymkode: 70556...387 Tidlegare hadde eg bihulebetennelse kvar gong eg var forkjøla (smerten i bihulene blir sterkare når man bøyer seg framover, hopper, etc). Eg har nok trange bihuler, og dermed lett for å få betennelse der. Men etter at eg begynte å skylle nase/bihuler med saltvatn med ein gong eg kjenner på forkjølelsessymptomer, så har eg aldri fått bihulebetennelse pga forkjølelse. Ca 10 år med bihulebetennelse ved kvar einaste forkjølelse, varte ofte i fleire veker, og no 10 år utan. Men man kan få bihulebetennelse pga allergier også utan forkjølelse.. kjemiske allergier, den gongen hjalp det med kortisonspray for min del. Man får saltvannshorn på apoteket:) eg skyller fleire gonger for dagen når eg begynner bli forkjøla, trur det reduserer forkjølelsen i tillegg😁 antibiotika hjelper kun om det er bakteriell forkjølelse, men unødvendig om man klarer halde unna det verste med saltvann, funker for meg. Endret 30. desember 2023 av Trallalala
Gjest StumpyHero Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 3 måneder?? Hjelp... Jeg har kontorjobb og pga. en funksjonsnedsettelse så sliter jeg dersom jeg har noe som innebærer sterk hodepine over lang tid. Håper virkelig at det går over raskere enn 3 måneder 😅 Takk for svar uansett! Kortisolnesespray - er det av typen man blir avhengig av? - ts Anonymkode: 70556...387 Mente selvfølgelig kortisonnesespray😅 Den er bare ment til bruk over en kort periode. Man blir ikke avhengig dersom det brukes slik legen forskriver det. Bihulebetennelse går som oftest over av seg selv så pleier ikke være nødvendig. Jeg har bare fått kortisonnesespray en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå