Gå til innhold

Beholde drømmejobben eller flytte nærmere familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Vi rives i filler. Bor med mann og 2 barn på Vestlandet, familien bor på Østlandet. Eldste starter på skolen til høsten. Vi føler at vi trenger større plass for å trives og er klare for å flytte til større bolig. Men vi blir ikke enige om vi skal flytte litt lengre ut av byen vi bor i eller hjem til familien. Vi har ingen barnevakter her vi bor, men besteforeldrene kommer på besøk innimellom og da tar vi oss gjerne litt tid alene. 

Jeg har endelig fra i høst landet drømmejobben etter 6 år med permisjoner og vikariater her og der av ulike årsaker. Kjenner jeg blir uvel av å tenke på å måtte være ny igjen. Det er en spennende, fleksibel og ganske godt betalt jobb. Jeg savner familien, men vil ikke kunne få samme jobb et sted vi har råd til enebolig på Østlandet...

Mannen vil hjem til familien, men trives i jobben han har og overlever å bli på andre siden av fjellet. Han kan jobbe omtrent hvor som helst og gjøre det samme som nå. 

Er ikke sikre på om det blir noen nr. 3, men det kan hende om et par år. 

Besteforeldrene jobber fortsatt, og av hensyn til mitt yrke vil vi nok måtte bo 40-60 min unna dem uansett så de blir jo kanskje ikke hverdagshjelp. 

Noen gode tanker? Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 01cf1...3bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i samme situasjon, bortsett fra at mannen min vil bli boende her og jeg vil flytte nærmere familie. Jeg vokste opp med mormor som nærmeste nabo og var like mye der som hjemme. Hadde et kjempegodt og nært forhold til henne. 

Min søster og mor bor i samme nabolag og jeg ser hvor mye de begge har glede av dette. Min søster får avlastning og min mor får tilbringe tid med sine barnebarn. 

Jeg hadde lett ofret jobb og høy lønn for den fordelen det er å bo nær familie. Det er sørgelig at mitt barn får se øvrig slekt 3 ganger i året. 

Anonymkode: 7ff2f...d83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...