AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Del Skrevet 30. desember 2023 Mulig jeg er både gammel og gammeldags.... På tomta vår (ikke veldig stor, bor i vanlig eneboligfelt med hus tett på hverandre) har det samlet seg en ganske stor snøhaug pga måking. Der leker nå unger vi ikke kjenner, graver og står i. De gjør på ingen måte noe galt, altså. Jeg er bare så veldig oppvokst med at man ikke er på andres eiendom med mindre man er invitert/på besøk. Dette har også mine barn fått beskjed om, de er unge voksne nå. Ser jo at det tydeligvis ikke er tilfellet hos barn på 7-8 år nå.... Er jeg prippen og kjip som i det hele tatt tenker over saken? Skjønner ikke helt hvorfor jeg tenker over det heller, det plager oss jo ikke på noen måte. Har ikke kjeftet på ungene på noe vis, altså, en del av meg er jo bare glad for at de er ute og leker også... Men er det ikke fortsatt sånn at man holder seg unna andres eiendom med mindre man er på besøk der? Jeg ville jo ikke gått og slengt meg ned på plenen til naboen sommerstid, mener jeg.... Anonymkode: 5fc2b...ff0 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Del Skrevet 30. desember 2023 Snøhauger som ligger i ytterkant av tomta, mot offentlig veg, vil nok ikke alle barn tenke på som andres tomt. Det gjorde heller ikke vi for 50 år siden. Anonymkode: 1ff5a...5e7 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 30. desember 2023 #3 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg ville tenkt som deg ts, om noen ukjente barn lekte i vår hage. I tillegg er det jo ikke helt trygt. Vi har blant annet noen plantekasser som per nå er begravet fullstendig i snø. Hopper et barn på den så kan de få seg en stygg smell. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg er også i samme kategori...gammel og gammeldags. Her leker noen nabounger på vår eiendom. De "måker" terrassen og styrer på, mens foreldrene ser på. Det er jo litt rart syns jeg, men det er kanskje sånn det er nå for tiden. Har litt større unger selv, men de har ingen kontakt med naboungene. Anonymkode: a3d5e...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snøhauger som ligger i ytterkant av tomta, mot offentlig veg, vil nok ikke alle barn tenke på som andres tomt. Det gjorde heller ikke vi for 50 år siden. Anonymkode: 1ff5a...5e7 Forsåvidt enig i det, men her bruker de hele plenen inn mot inngangen til uteboden... Altså, det er jo ikke plen der nå da, men hele hagen. Og så lenge de nesten kræsjer i bodtrappa, så burde de jo skjønne det Anonymkode: 5fc2b...ff0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 30. desember 2023 #6 Del Skrevet 30. desember 2023 Forstår deg godt men vær litt raus. Om noen år vil barna tenke at der bor det en grei person. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Del Skrevet 30. desember 2023 c_buk skrev (2 minutter siden): Jeg ville tenkt som deg ts, om noen ukjente barn lekte i vår hage. I tillegg er det jo ikke helt trygt. Vi har blant annet noen plantekasser som per nå er begravet fullstendig i snø. Hopper et barn på den så kan de få seg en stygg smell. Takk, da er det ikke bare meg.... Tenkte på det i går da måkebilen kom også, om de blir begravet i den tunnelen de har laget, fordi vi har avtalt med måkebilen at det er ok at den lemper snø der (det blir jo "fullt" overalt når det snør mye). Anonymkode: 5fc2b...ff0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er også i samme kategori...gammel og gammeldags. Her leker noen nabounger på vår eiendom. De "måker" terrassen og styrer på, mens foreldrene ser på. Det er jo litt rart syns jeg, men det er kanskje sånn det er nå for tiden. Har litt større unger selv, men de har ingen kontakt med naboungene. Anonymkode: a3d5e...9f3 Hvis de hadde kommet opp på terrassen vår, så hadde jeg sagt fra altså... En ting er i snøhaugen, men opp på terrassen, da hadde jeg sagt fra.... Anonymkode: 5fc2b...ff0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Del Skrevet 30. desember 2023 Merlin skrev (1 minutt siden): Forstår deg godt men vær litt raus. Om noen år vil barna tenke at der bor det en grei person. Har som sagt ikke sagt noe Så lenge de ikke gjør noen skade, så hadde jeg ikke tenkt å si noe heller. Men klarte liksom ikke helt å riste av meg følelsen.... Anonymkode: 5fc2b...ff0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Del Skrevet 30. desember 2023 Barn kan være ganske frekke. Her opplevde jeg en gjeng som kom på terrassen vår for å kose katta. De ble pent bedt om å gå Anonymkode: 0fb39...1d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #11 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis de hadde kommet opp på terrassen vår, så hadde jeg sagt fra altså... En ting er i snøhaugen, men opp på terrassen, da hadde jeg sagt fra.... Anonymkode: 5fc2b...ff0 Ja...jo..jeg syns det er vanskelig å si fra. Kjenner jo naboene, og det er mange barn i den alderen som sikkert farter rundt i hverandres hage og hus, så for ungene er det jo sikkert ganske naturlig. Men det er kanskje følelsen av at de tråkker over en "grense" da. Og hvor går den grensa egentlig? Anonymkode: a3d5e...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Del Skrevet 30. desember 2023 Naboen, som reiser på hytta hver helg, fjernet trampolinen pga at andres barn lekte der når de ikke var hjemme selv. Hurra! Skulle nesten trodd jeg hadde bestukket dem. Barn må lære å respektere andres eiendom også når det finnes noe attraktivt der som en snøhaug eller en trampoline. Anonymkode: c9c1e...e3c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #13 Del Skrevet 30. desember 2023 Kom nå på at da jeg var liten spilte vi fotball på en gresslette med en av naboene sin husvegg som fotballmål... Tror det var vinduer på veggen også. Kua har vært kalv... 😅 Anonymkode: a3d5e...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Del Skrevet 30. desember 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Takk, da er det ikke bare meg.... Tenkte på det i går da måkebilen kom også, om de blir begravet i den tunnelen de har laget, fordi vi har avtalt med måkebilen at det er ok at den lemper snø der (det blir jo "fullt" overalt når det snør mye). Anonymkode: 5fc2b...ff0 Det må du jo si ifra om da! Anonymkode: 88069...d8b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #15 Del Skrevet 30. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er kanskje følelsen av at de tråkker over en "grense" da. Og hvor går den grensa egentlig? Anonymkode: a3d5e...9f3 Den går ved synlig eiendom. Har vært barn jeg og, og jeg var aldri inne på noen andres eiendom uansett. Jeg følte det var feil hvis jeg ikke kjente noen i huset. Jeg bor et sted med forhage. Ungene i omegn sykler oppi forhagen blant annet og det synes jeg ikke noe om, men vet ikke hvordan forrige eier forholdt seg til det… Anonymkode: 21111...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 30. desember 2023 #16 Del Skrevet 30. desember 2023 Barna bør absolutt lære å respektere andres eiendom. Det måtte flere runder til med nabobarna før de sluttet å løpe bort til hundene med en gang de sto i hagen. Ganske upraktisk å måtte stå vakt når de var ute... Heldigvis var foreldrene helt på lag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #17 Del Skrevet 30. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kom nå på at da jeg var liten spilte vi fotball på en gresslette med en av naboene sin husvegg som fotballmål... Tror det var vinduer på veggen også. Kua har vært kalv... 😅 Anonymkode: a3d5e...9f3 Sikkert gøy for naboene om noe på veggen falt ned… for ikke å snakke om bråket, meeen noen barn tenker jo ikke på andre. Anonymkode: 21111...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #18 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det må du jo si ifra om da! Anonymkode: 88069...d8b Det er jo en grunn til at det blir haug der.... og de hører jo om den kommer.... de er jo ikke treåringer, rundt 8 vil jeg tro.... Anonymkode: 5fc2b...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #19 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja...jo..jeg syns det er vanskelig å si fra. Kjenner jo naboene, og det er mange barn i den alderen som sikkert farter rundt i hverandres hage og hus, så for ungene er det jo sikkert ganske naturlig. Men det er kanskje følelsen av at de tråkker over en "grense" da. Og hvor går den grensa egentlig? Anonymkode: a3d5e...9f3 Akkurat det hadde jeg ikke kviet meg for altså.... Opp på terrassen som liksom henger fast i huset.... Det burde være ganske åpenlyst at det er privat eiendom. Men skjønner jo at det er kjipt når foreldrene står og ser på og ikke sier noe. Hadde allikevel gitt beskjed om at jeg ikke ønsket dem på terrassen, akkurat det er jeg sikker på. Anonymkode: 5fc2b...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #20 Del Skrevet 30. desember 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Den går ved synlig eiendom. Har vært barn jeg og, og jeg var aldri inne på noen andres eiendom uansett. Jeg følte det var feil hvis jeg ikke kjente noen i huset. Jeg bor et sted med forhage. Ungene i omegn sykler oppi forhagen blant annet og det synes jeg ikke noe om, men vet ikke hvordan forrige eier forholdt seg til det… Anonymkode: 21111...f61 Hva er en forhage? Ser for meg to muligheter så derfor jeg spør Anonymkode: 88069...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå