Gå til innhold

Babyer som er våkne mange timer etter fødselen, autisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, her var baby våken i mange timer rett etter fødselen og kikket rundt. Jeg så en gang en video av tegn på autisme og dette var et trekk som ble fremhevet, men vet ikke om det var spesifikt for det barnet eller generelt. 

Er det noen som vet? Det er jo ikke normalt at en så liten baby er våken så mange timer i strekk rett etter fødselen. Var vel snakk om 4-6 timer. 

Anonymkode: da240...a41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, sønnen min var uvanlig våken da han ble født, og i timene etterpå, han er i hvert fall ikke autist!

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Herrefred, at du gidder å tro på sånt. Man kan vri ALT til å være et tegn på noe om man vil

Anonymkode: 8016e...341

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet

Å kjære, dette visste jeg faktisk ikke. Nr 3 var mye våken etter fødsel, husker vi foreldrene var så stolte over at han var så nysgjerrig på det nye livet sitt. Fikk autisme- diagnose da han var 6- 7 år. Men, aner ikke om det har sammenheng. Var bare interesant at du nevnte det

Anonymkode: 199b8...c6a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du hørt om adrenalin ???? 
Hvorfor spurte du ikke de på barsel om dette istedenfor å sette i gang en surrende tanke om autisme? 

Anonymkode: 86671...e67

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Å kjære, dette visste jeg faktisk ikke. Nr 3 var mye våken etter fødsel, husker vi foreldrene var så stolte over at han var så nysgjerrig på det nye livet sitt. Fikk autisme- diagnose da han var 6- 7 år. Men, aner ikke om det har sammenheng. Var bare interesant at du nevnte det

Anonymkode: 199b8...c6a

Har ingenting med autisme å gjøre 

Anonymkode: 86671...e67

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Ingen av mime er autister, begge var våkne etter fødsel 

Skrevet

Her har jeg 2 barn, en med autisme og en uten. Det var hun uten autisme som var mest våken etter fødselen.

Anonymkode: ee9cc...0fe

Skrevet

Sønnen min var veldig våken etter fødsel, sykepleierene kommenterte til og med at han var så våken og kvikk. Han er 5 år og kan aldri tenke meg at han har autisme. 

Jeg derimot hadde fødselsdepresjon og angst, og var sikker på at han hadde en autismediagnose frem til han var 1,5 år! Det ødela mye av den første tiden sammen med han. Mitt råd er å ikke henge deg opp i dette, ingen kan se om barnet ditt har autisme eller ikke før barnet er minimum 1 år! Ikke kast bort tiden med barnet ditt ❤️

Anonymkode: 0a2ca...45d

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Barn er forskjellige. To av mine tre barn var våkne store deler av barseloppholdet og babytiden. De fikk mønster på søvn når de nærmet seg 1,5 år. De er helt friske og oppegående unger.Tidlig ute med språk og utvikler seg akkurat som de skal. 

Anonymkode: b5f40...601

• Liker 1
Skrevet

Begge mine var veldig våkne på barsel. I den grad jeg var supermisunnelig på de som kunne legge baby i den baljen. Den var ubrukt hos oss.

Ene barnet vårt har autisme, den andre ikke.

Anonymkode: f4f2e...cc9

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, her var baby våken i mange timer rett etter fødselen og kikket rundt. Jeg så en gang en video av tegn på autisme og dette var et trekk som ble fremhevet, men vet ikke om det var spesifikt for det barnet eller generelt. 

Er det noen som vet? Det er jo ikke normalt at en så liten baby er våken så mange timer i strekk rett etter fødselen. Var vel snakk om 4-6 timer. 

Har du noe lenker til forskning på dette?

Anonymkode: a24ff...3fe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har du noe lenker til forskning på dette?

Da hadde jeg ikke spurt om erfaringer her.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Da hadde jeg ikke spurt om erfaringer her.

Hvor så du videoen da? 

Skrevet

Kvinneguiden blir tydeligvis mer og mer søppel.  

Anonymkode: 3b1e6...579

• Nyttig 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor så du videoen da? 

Tiktok, gjetter jeg.

Anonymkode: c37ea...42f

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Babyer er for små til å diagnostiseres med autisme. Du høres ut som en overengstelig mor som må slappe litt mer av.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts, SLAPP AV. 

Det er umulig å vite og ingen vits å bekymre seg for. Min unge var også mye kvikk og våken som baby.

Om du ikke klarer å legge vekk bekymringene så bør du kontakte legen - ikke angående barnet, men angående din egen psykiske helse. 

Anonymkode: 2ee43...dad

Skrevet

Jeg hadde en uvanlig våken og kvikk baby, han er 5 og ikke autist. Han var bare for interessert i verden rundt seg til å sove, det varte i ett år 😝 Han har muligens ADHD da 🤷‍♀️

Anonymkode: 0848a...968

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...