AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Til dere som leier: Hva er det verste utleieren gjør? Anonymkode: 6c1d5...976
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Bytte lås, sette møbler på lager og kreve husleie 3 mnd. frem i tid. Leie for lageret ble heller ikke betalt og derfor ble innholdet tvangssolgt etter en måned. Jeg var på ferie og kom hjem til et sjokk. Utleier svarte heller ikke på mail. Forliksrådet avviste saken og jeg hadde ikke penger liggende for tingretten. Kos! Bra jeg kunne kjøpe eget sted. Anonymkode: c8b20...0d6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Kreve husleie selv om bi var borte på ferie. Anonymkode: c72a2...74b 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kreve husleie selv om bi var borte på ferie. Anonymkode: c72a2...74b Stakkars dere. Velta det feriebudsjettet ditt? Anonymkode: 6c6b5...7d2 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bytte lås, sette møbler på lager og kreve husleie 3 mnd. frem i tid. Leie for lageret ble heller ikke betalt og derfor ble innholdet tvangssolgt etter en måned. Jeg var på ferie og kom hjem til et sjokk. Utleier svarte heller ikke på mail. Forliksrådet avviste saken og jeg hadde ikke penger liggende for tingretten. Kos! Bra jeg kunne kjøpe eget sted. Anonymkode: c8b20...0d6 Hvorfor avviste de saken ? Hvordan har du penger til å kjøpe bolig (og ferieturer), men ikke til en liten tingrettsak ? Anonymkode: 24de5...139 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kreve husleie selv om bi var borte på ferie. Anonymkode: c72a2...74b Hæ? Anonymkode: a69d3...959 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 Bråker over hodet mitt😂 neida bryr meg ikke om så mye men når de går å kikker i vinduene og går på mitt uteområde det er litt i overkant får meg. Fikk kjeft får vinden hadde tatt sneipene mine. ( bruker askebeger ) Anonymkode: 27ab9...a98
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ? Anonymkode: a69d3...959 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkars dere. Velta det feriebudsjettet ditt? Anonymkode: 6c6b5...7d2 Du skal jo betale husleie uansett om du er på ferie 😂 Anonymkode: 27ab9...a98 11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 Når de går hardt i gulvet oppe. Jeg trodde uteområdet utenfor min inngangsdør var mitt uteområde, men nei. Så får ikke privatliv:-( veldig lei meg for det, fordi jeg er ganske introvert og ja. Får vonde skuldre av stress rett og slett. Anonymkode: f2da4...9c2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor avviste de saken ? Hvordan har du penger til å kjøpe bolig (og ferieturer), men ikke til en liten tingrettsak ? Anonymkode: 24de5...139 De avviste saken fordi den var større enn 50k eller noko. Advokat kostet rundt 10k der vi prøvde å løse konflikten utenom domstolen uten hell. Tingretten hadde tatt 30k isch og advokaten beregnet rundt 90k. Han mente også at dette er lagmannsrett stuff. Da valgte jeg heller å bruke mine resterende 450k til å kjøpe enn egen bolig enn å brenne det mot huseier. Anonymkode: c8b20...0d6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 Lang oppsigelsestid i kollektiv selv om utleier vet når det er skoleslutt. Anonymkode: dafb1...bfc
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Lang oppsigelsestid i kollektiv selv om utleier vet når det er skoleslutt. Anonymkode: dafb1...bfc § 9-6.Oppsigelsesfrist Oppsigelsesfristen skal være tre måneder til opphør ved utløpet av en kalendermåned. For leieavtale om enkelt beboelsesrom der leieren etter avtalen har adgang til en annens bolig, skal oppsigelsesfristen være én måned. Det samme gjelder for selvstendig leie av garasje eller bod. Anonymkode: a92e0...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #13 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han mente også at dette er lagmannsrett stuff. Anonymkode: c8b20...0d6 Ok, men da forteller du nok ikke hele sannheten om saken her, men det er greit det. Viktig å huske på at folk leser forumet og kan bli skremt når saker fremstilles sånn. Aviser bør også huske på det. Anonymkode: 24de5...139
Baktusen Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 Generelt ikke ta hensyn. Huseiere som tramper når de går, unger som leker skriker og løper hele døgnet. Noe forventer man, men hos noen kan det bli vel slitsomt. Sette opp trampoline rett utenfor utleieleilighet. Høytrykkspyle pollen så det renner ned til meg, og hele nyvasket tøy er nå full av dritt. Utleier ga ikke beskjed på forhånd og jeg hadde tørkestativ ute rett under demmes veranda. Se inn til meg når de går forbi. Huseier som bestemmer seg for å klippe plenen jeg disponerer uten å gi beskjed. Det er helt fint. Men hvis jeg solte meg toppløs eller var uanstendig hjemme var det ikke alltid like kjekt. Huseiere som lover diverse. Ting som skal utbedres, eller at det skal komme garasje eller bod, varmepumpe el lignende også skjer det aldri.. Huseiere som plutselig står på døra de. Sms funker fint. Ulike leieforhold da. Alt er ikke samme sted. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #15 Skrevet 30. desember 2023 Lenge siden jeg leide, men leide hos en psykisk syk dame som gikk igjennom søpla vår... Anonymkode: d2d98...0a6 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #16 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bytte lås, sette møbler på lager og kreve husleie 3 mnd. frem i tid. Leie for lageret ble heller ikke betalt og derfor ble innholdet tvangssolgt etter en måned. Jeg var på ferie og kom hjem til et sjokk. Utleier svarte heller ikke på mail. Forliksrådet avviste saken og jeg hadde ikke penger liggende for tingretten. Kos! Bra jeg kunne kjøpe eget sted. Anonymkode: c8b20...0d6 Gjorde han dette pga ubetalt husleie? Anonymkode: 39c0c...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #17 Skrevet 30. desember 2023 Nå har jeg en veldig grei husket,men han kan være treig med å gi beskjed om ting, f.eks måtte komfyren vår byttes ut , han gav beskjed til meg om det når nye komfyren akkurat var installert. En annen gang våknet jeg av et rabalder rett utenfor, da var det tømrere på plass for å bygge ut terrassen min. Beskjeden jeg hadde fått var at terrassen skulle bygges ut mnd etter det ble gjort. Anonymkode: e93e5...eb4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #18 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lang oppsigelsestid i kollektiv selv om utleier vet når det er skoleslutt. Anonymkode: dafb1...bfc Du vet vel når du har skoleslutt selv også, slik at du kan si opp i rett tid. Anonymkode: 4b448...f33 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #19 Skrevet 30. desember 2023 Det verste var når huseierenes gjester tok min parkeringsplass! Jeg hadde riktignok ikke bil, men derimot en skuter fra hjelpemiddelsentralen som stod rett ved inngangsdøren min. Når noen hadde tatt min plass kom jeg meg ikke ut med den, noe som var veldig irriterende, spesielt når jeg hadde avtaler! Mor i huset påpekte at plassen min ikke skulle brukes for alle som kom på besøk, men de glemte det hver bidige gang! En gang jeg skjønte at det skulle være familiebesøk flyttet jeg skuteren slik at plassen min var opptatt siden jeg skulle ut og sykle (har en liggesykkel på tre hjul, så det er ikke bare å trille mellom to biler). Husets morfar holdt på å kjøre rett inn i skuteren da han hadde tenkt å ta plassen min, til god latter fra meg som stod gjemt inne og fulgte med og sikkert like stor irritasjon fra ham!😂 Anonymkode: 78e50...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #20 Skrevet 30. desember 2023 Lang liste: Svindle meg for depositumet (utlandet, så ingen depositumskonto) Lage syltetøy på mitt kjøkken! Oppbevare mat (uten å spørre!) i kjøleskapet mitt, som sto på MITT rom. En dag fant jeg spekepølser der. Neste dag var de borte! Arrangere visning i huset (sokkelleilighet) uten å informere meg. De låste seg inn i leiligheten uten mitt samtykke mens jeg ikke var hjemme. Og etterpå klaget de fordi det ikke var rent og ryddig nok!! Anonymkode: feee6...9a0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå