Gå til innhold

Hvorfor ryker flere og flere fra hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv folk som har vært gift i 30-40 år går fra hverandre på sine eldre dager. Og gifte par holder kortere og kortere. Noen kaller det en slags samlivsepidemi. Gifte seg etter 2 år og skille seg noen år etterpå. Finne seg en ny som varer noen år og så ryker det. det ser ut til å være trenden i min bygd. Gresset er grønnere osv. 

Jeg synes dette er synd for det bryter opp familier og stabilitet. Glemmer folk å være kjærester etter en stund? Får man ikke til å kommunisere? Jeg har vært med samme i mange mange år og blir mer og mer glad i personen. Har hatt et par dårlige perioder, men disse er ikke umulig å snu og vi snakker sammen om hvordan løse dette. Drar på dates, koser litt hver kveld og sier noe positivt til hverandre hver kveld. Dette er noe vi har funnet ut at vi MÅ gjøre, for at det skal vare lenge og det fungerer utmerket. Er det ikke vanlig å ha slike "avtaler"?

Anonymkode: 3caea...933

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange har blitt sammen for fort, uten å bli kjent først.

• Nyttig 2
Skrevet

Menn blir latere og kvinner er lykkeligere uten 

Anonymkode: 51a28...6ad

• Liker 13
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke helt tenke meg at et liv alene er mer utfyllende en å  dele livet med noen, dame eller mann. Kan forstå dette, hvis det er snakk om meget egosentriske individ kanskje, da er ekte kjærlighet vanskelig. 

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Man må nesten gå ut fra at voksne mennesker vet best selv hva de er tjent med. Hvorfor mener du at du er bedre egnet til å mene noe om andres avgjørelser enn de det gjelder?

Anonymkode: f04dc...efc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet. Man må nesten gå ut fra at voksne mennesker vet best selv hva de er tjent med. Hvorfor mener du at du er bedre egnet til å mene noe om andres avgjørelser enn de det gjelder?

Anonymkode: f04dc...efc

Tror TS lurte på hvorfor trenden var slik. Mange kartlegger jo og analyserer hvorfor ting utvikler seg slik de gjør. SSB for eksempel.

Anonymkode: 3a80f...06c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi lever i en tid for alle skal selvrealisere seg. Det er meg, meg, meg og atter meg. Og gjør ikke du meg hundre prosent lykkelig hver dag så går meg fra deg. 

Anonymkode: ff6f2...216

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner kjefter og klager og tror at de skal bestemme alt. Hyacinth Bucket.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke helt tenke meg at et liv alene er mer utfyllende en å  dele livet med noen, dame eller mann. Kan forstå dette, hvis det er snakk om meget egosentriske individ kanskje, da er ekte kjærlighet vanskelig. 

Tja, jeg er singel mann i 40-årene. Etter tidligere 20 år langt forhold så er jo tanken på å være alene mye mindre farlig nå enn da jeg var ung. Oddsene jobber jo i mot meg, det er betraktelig færre kandidater på markedet, jeg har blitt mye mer selektiv (enklere å velge bort det man ikke vil ha) og utseendet jobber jo heller ikke for meg i så stor grad...

Skrevet
norw skrev (2 minutter siden):

Kvinner kjefter og klager og tror at de skal bestemme alt. Hyacinth Bucket.

Nå nå...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå nå...

Jeg kan også overdrive. 

Skrevet

Kvinner blir blinde når de er forelsket. Når dette går over ser de mannen. Og da dumper de han.

Anonymkode: cf2fb...f8d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg kjenner nesten ingen par i den alderen som har giftet seg eller fått barn og gjort det slutt etter bare et par år. Virker som at i min omgangskrets så holder de sammen når de først har giftet seg.

Men av de få jeg kjenner så har det vært mannen som har vært egoistisk, og kvinnen gidder ikke ta ansvar for hus og barn og samtidig jobbe 100%. Respekten for mannen forsvinner.

Slik var det i mine to tidligere forhold også. Mannen satte jobben foran alt annet i det ene forholdet. I det andre forholdet så ville ikke mannen ha barn da han verdsatte egentid alt for høyt. 

Nå har jeg giftet meg med en superbra mann. En mann som forstår at man er to i et forhold. Føler meg aldri ensom eller at jeg bærer byrder alene. Er helt sikker på at vi kommer til å vare livet ut.

Anonymkode: 89ff6...bc1

• Nyttig 2
Skrevet
norw skrev (5 minutter siden):

Jeg kan også overdrive. 

🙂🙃

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror TS lurte på hvorfor trenden var slik. Mange kartlegger jo og analyserer hvorfor ting utvikler seg slik de gjør. SSB for eksempel.

Ja, men ts sitter på sin høye hest og har en litt ovenfra og ned holdning. Det er vel færre som skiller seg nå enn før, såvidt jeg har fått med meg. At ts må ha «avtaler» for å få ekteskapet til å fungere høres litt tvangsaktig ut, spør du meg. 

Anonymkode: d9018...ad8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, men ts sitter på sin høye hest og har en litt ovenfra og ned holdning. Det er vel færre som skiller seg nå enn før, såvidt jeg har fått med meg. At ts må ha «avtaler» for å få ekteskapet til å fungere høres litt tvangsaktig ut, spør du meg. 

Anonymkode: d9018...ad8

Meningen er ikke å ha ovenfra og ned holdning. Men å fortelle at det går an å gjøre ting for å få det bedre, at det ikke går an å være sammen lenge ved å bare tenke sitt eget beste. Vi har snakket om hvordan vi vil ha det og hvordan vi kan få det bra. Så det er ikke noe må ha, men noe vi ønsker. I et forhold må begge føle seg verdsatt. Hvis det er færre som skiller seg, bra. Trodde det var flere. 

Skrevet

Er det virkelig flere nå enn før? Forskjellen er vel at man nå kan skrive om det på internett. Verden er blitt større enn før osv. i tillegg så er kvinner mer selvstendige enn før. Har ofte egen inntekt og utdanning og er derfor ikke like avhengig av mennene. Kan jo være noe spnt 

Anonymkode: ff6f2...216

Skrevet

Vi trenger ikke å finne oss i å bli dårlig behandla lengre, eller holde ut i døde eller dårlige forhold.
Vi har alle muligheter til å greie oss alene, og kan forlate folk og situasjoner som vil skade oss om vi blir.
Dette er ensidig positivt.

Når noen ikke ønsker å snakke om problemene som oppstår underveis, ikke respekterer partneren sin, ikke var oppriktig om hvem de er da de gikk inn i forholdet... og ikke vil jobbe mot felles mål: Vær glad for at partneren har en utvei.

For å få et forhold til å vare i vårt moderne samfunn så må du innse at forhold oppstår mellom to likeverdige parter, der begges behov og ønsker har lik verdi. Du går inn i det fordi du gledes av å bedre livet til en du har blitt glad i, ikke for å trumfe gjennom noe som tjener deg selv på bekostning av den andres livskvalitet. Det handler om kompromisser.

Jeg er glad for at folk har anledning til å sette høyere standarder for hvordan de vil leve.

I dag konkurrerer ikke folk med andre personer for å bli en aktuell kjæreste; man konkurrer med den fred og trygghet som folk føler når de er alene. Ingen trenger å gå inn i noe som er belastende.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

For å vare luvet ut må man ha 

1. flaks

2. evne og lyst til å jobbe ganske hardt for forholdet og det må være gjensidig

3. genuin kjemi - tror mange vil/ønsker - men hvis kjemien (grunnenergien) ikke matcher, så kan det bli tråkit

4. RAUSHET!!!!!!

Anonymkode: 0fbae...b97

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selv folk som har vært gift i 30-40 år går fra hverandre på sine eldre dager. Og gifte par holder kortere og kortere. Noen kaller det en slags samlivsepidemi. Gifte seg etter 2 år og skille seg noen år etterpå. Finne seg en ny som varer noen år og så ryker det. det ser ut til å være trenden i min bygd. Gresset er grønnere osv. 

Jeg synes dette er synd for det bryter opp familier og stabilitet. Glemmer folk å være kjærester etter en stund? Får man ikke til å kommunisere? Jeg har vært med samme i mange mange år og blir mer og mer glad i personen. Har hatt et par dårlige perioder, men disse er ikke umulig å snu og vi snakker sammen om hvordan løse dette. Drar på dates, koser litt hver kveld og sier noe positivt til hverandre hver kveld. Dette er noe vi har funnet ut at vi MÅ gjøre, for at det skal vare lenge og det fungerer utmerket. Er det ikke vanlig å ha slike "avtaler"?

Vet ikke ,men mange tror gresset er grønnere på andre siden. Istedenfor å pleie forholdet der de er! 

Ting i forholdet dør, ingen jobber for det, ingen snakker sammen. Kanskje en drar lasset og den andre driter i det!

De føler seg ikke sett, forstått,elsket, har ikke sex lengre!

De krangler mer enn de er venner!

De vokser fra hverandre!

22år sammen her , på godt og vondt. Vi jobber for det om det trengs! Og vi elsker hverandre! 

Anonymkode: 73144...098

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...