AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Jeg så med et halvt øye på det sidemannen gjorde på mobilen før vi lettet. Jeg ble fort mistenksom fordi han brukte en app hvor han tekstet med noen som bare hadde et tilfeldig brukernavn, sannsynligvis for anonymitet. Vedkommende spurte om han snart kom hjem, og sidemannen min svarte at han var på vei hjem, men måtte ordne ting før han var klar. Like etter gikk han inn på snap og åpnet en melding fra noen som tilbød ham å kjøpe hasj for en god del tusenlapper, åpenbart mye mer enn bare noen brukerdoser til eget bruk. Tenker på hvor mange liv denne karen kan ødelegge, og det kan jo hende han selger verre ting enn hasj også. Han var relativt ung og det var full fres på sosiale medier, så jeg går utifra at han når bredt ut til ungdommer. Det jeg lurer på er om politiet ville tatt et sånn tips seriøst? Hvis jeg opplyste om flyruten, flyselskap og setenummeret til vedkommende? Om de ba om innsyn hos flyselskapet ville de jo visst navnet hans med en gang og kunne undersøkt videre. Men er det kanskje for tynt? Føles bare fælt å vite at folk holder på sånn og ikke prøve å gjøre noe med det, om det så bare er en dråpe i havet... Anonymkode: 5063e...f20
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Jeg synes det er fælt at folk leser på andres mobiler, følger med på hva de gjør/skriver/leser. Hold øynene dine fir deg selv!!! Anonymkode: 810be...2c6 8 1 5
hvalstad45 Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg så med et halvt øye på det sidemannen gjorde på mobilen før vi lettet. Jeg ble fort mistenksom fordi han brukte en app hvor han tekstet med noen som bare hadde et tilfeldig brukernavn, sannsynligvis for anonymitet. Vedkommende spurte om han snart kom hjem, og sidemannen min svarte at han var på vei hjem, men måtte ordne ting før han var klar. Like etter gikk han inn på snap og åpnet en melding fra noen som tilbød ham å kjøpe hasj for en god del tusenlapper, åpenbart mye mer enn bare noen brukerdoser til eget bruk. Tenker på hvor mange liv denne karen kan ødelegge, og det kan jo hende han selger verre ting enn hasj også. Han var relativt ung og det var full fres på sosiale medier, så jeg går utifra at han når bredt ut til ungdommer. Det jeg lurer på er om politiet ville tatt et sånn tips seriøst? Hvis jeg opplyste om flyruten, flyselskap og setenummeret til vedkommende? Om de ba om innsyn hos flyselskapet ville de jo visst navnet hans med en gang og kunne undersøkt videre. Men er det kanskje for tynt? Føles bare fælt å vite at folk holder på sånn og ikke prøve å gjøre noe med det, om det så bare er en dråpe i havet... Anonymkode: 5063e...f20 "halvt øye" snarere nistirret, vil jeg si! Hadde jeg sittet ved siden av deg hadde du fått høre det. Tenk mer på egne manerer enn å drømme opp en historie om at fyren i nabosetet er narkolanger. 7 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 Ja i og med at det er snakk om større mengder her for salg så ville nok politiet tatt tipset alvorlig og fulgt opp. Anonymkode: b5a5f...0d2 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 En telefon til politet hadde nok ikke gjort noe. Jo mer detaljer du husker, jo bedre. App, brukernavn, tid, sted osv Anonymkode: 2fb2d...76a 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 hvalstad45 skrev (Akkurat nå): "halvt øye" snarere nistirret, vil jeg si! Hadde jeg sittet ved siden av deg hadde du fått høre det. Tenk mer på egne manerer enn å drømme opp en historie om at fyren i nabosetet er narkolanger. Lol, hæ? Jeg så det jeg så. Nistirret med et halvt øye, da. Hva så om jeg gjorde det? Du hadde sikkert gjort det samme om du tenkte sidemannen åpenbart drev med kriminalitet? Anonymkode: 5063e...f20
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 Og dette var dramatisk for deg? Anonymkode: 43783...1ea 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og dette var dramatisk for deg? Anonymkode: 43783...1ea Nei? Men litt overraskende var det jo. Ikke hver dag man er vitne til sånt. Personlig hadde jeg skrudd ned lysstyrken på skjermen og prøvd å gjemme mobilen litt om noen satt i flysetet rett ved siden av og kunne se alt jeg skrev. Anonymkode: 5063e...f20 1
hvalstad45 Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Lol, hæ? Jeg så det jeg så. Nistirret med et halvt øye, da. Hva så om jeg gjorde det? Du hadde sikkert gjort det samme om du tenkte sidemannen åpenbart drev med kriminalitet? Anonymkode: 5063e...f20 Det er utrolig uhøflig å lese på andres mobil! Og det er virkelig ikke sikkert du så det du tror du så, det er nemlig lett å misforstå når man ser ting ute av kontekst - fordi det ikke er ment for deg overhodet! 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg så med et halvt øye på det sidemannen gjorde på mobilen før vi lettet. Jeg ble fort mistenksom fordi han brukte en app hvor han tekstet med noen som bare hadde et tilfeldig brukernavn, sannsynligvis for anonymitet. Vedkommende spurte om han snart kom hjem, og sidemannen min svarte at han var på vei hjem, men måtte ordne ting før han var klar. Like etter gikk han inn på snap og åpnet en melding fra noen som tilbød ham å kjøpe hasj for en god del tusenlapper, åpenbart mye mer enn bare noen brukerdoser til eget bruk. Tenker på hvor mange liv denne karen kan ødelegge, og det kan jo hende han selger verre ting enn hasj også. Han var relativt ung og det var full fres på sosiale medier, så jeg går utifra at han når bredt ut til ungdommer. Det jeg lurer på er om politiet ville tatt et sånn tips seriøst? Hvis jeg opplyste om flyruten, flyselskap og setenummeret til vedkommende? Om de ba om innsyn hos flyselskapet ville de jo visst navnet hans med en gang og kunne undersøkt videre. Men er det kanskje for tynt? Føles bare fælt å vite at folk holder på sånn og ikke prøve å gjøre noe med det, om det så bare er en dråpe i havet... Anonymkode: 5063e...f20 Synes du skal passe dine egne saker. Du er ikke ansatt i politiet, og dette gjelder ikke liv og død. Det er farlig å blande seg i «narkosaker». Anonymkode: 2ee23...b6e 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 Det skader jo ikke å sende et tips til politiet. Om de vurderer det som uviktig, så har du uansett gjort det du kunne. Det er jo gjerne alvorlig når det er snakk om så store mengder, så kan godt hende politiet setter pris på det. Og dere som mener TS må slutte å stirre: Når nabomannen sitter og åpenlyst skriver om salg av store kvanta narkotika blir man selvfølgelig litt nysgjerrig og ser bedre etter. Det er da ikke det samme som å nistirre på noens private greier som de prøver å være diskret med. Hvis fyren ikke ville at TS skulle se, burde han skjult telefonen bedre. Anonymkode: 99b61...9df
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 hvalstad45 skrev (Akkurat nå): Det er utrolig uhøflig å lese på andres mobil! Og det er virkelig ikke sikkert du så det du tror du så, det er nemlig lett å misforstå når man ser ting ute av kontekst - fordi det ikke er ment for deg overhodet! Hvordan ville du tolket denne samtalen: - "Har en plate med deilig brunt du kan kjøpe for 11k. Har også en lysere, men den var jeg ikke helt fornøyd med. 10k". - "Hvor?" - "*sett inn stedsnavn her*" - "Hvordan skal jeg frakte den mener du?" Anonymkode: 5063e...f20
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #13 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes du skal passe dine egne saker. Du er ikke ansatt i politiet, og dette gjelder ikke liv og død. Det er farlig å blande seg i «narkosaker». Anonymkode: 2ee23...b6e Synes du salg av narkotika er greit? Anonymkode: 5063e...f20
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 Herregud, pass på deg selv, og ikke snok i andres mobilbruk Anonymkode: 1c1e7...d63 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #15 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes du salg av narkotika er greit? Anonymkode: 5063e...f20 Nei overhode ikke, men det er verken min eller din sak å etterforske det. La det være til politiet om det er en minste mulighet for at du kan bli gjenkjent. Anonymkode: 2ee23...b6e 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #16 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan ville du tolket denne samtalen: - "Har en plate med deilig brunt du kan kjøpe for 11k. Har også en lysere, men den var jeg ikke helt fornøyd med. 10k". - "Hvor?" - "*sett inn stedsnavn her*" - "Hvordan skal jeg frakte den mener du?" Anonymkode: 5063e...f20 Benkeplate 🤪 Anonymkode: cc66b...3b4 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #17 Skrevet 30. desember 2023 Slapp av. Det går fint an å kjøpe hasj til noen tusen uten å selge det videre. Ikke noe å løpe til politiet for. Anonymkode: bab60...8c4 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #18 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvordan ville du tolket denne samtalen: - "Har en plate med deilig brunt du kan kjøpe for 11k. Har også en lysere, men den var jeg ikke helt fornøyd med. 10k". - "Hvor?" - "*sett inn stedsnavn her*" - "Hvordan skal jeg frakte den mener du?" Anonymkode: 5063e...f20 Dette er jo tull. En plate koster 1000 og «en lysere» er ikke rett terminologi. Anonymkode: 43783...1ea 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #19 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan ville du tolket denne samtalen: - "Har en plate med deilig brunt du kan kjøpe for 11k. Har også en lysere, men den var jeg ikke helt fornøyd med. 10k". - "Hvor?" - "*sett inn stedsnavn her*" - "Hvordan skal jeg frakte den mener du?" Anonymkode: 5063e...f20 Diiiiger sjokoladeplate av et dyrt og eksklusivt merke! Neida, det høres definitivt suspekt ut. Hvis du er helt brennsikker, så er det jo bare å tipse politiet. Jeg personlig ville ikke ha risikert å blande meg inn i dette. Man vet jo aldri hva som kan skje. Kanskje vedkommende skjønner at du er tipseren, og så får du plutselig skumle folk på døra eller noe. Anonymkode: 09223...b4a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #20 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan ville du tolket denne samtalen: - "Har en plate med deilig brunt du kan kjøpe for 11k. Har også en lysere, men den var jeg ikke helt fornøyd med. 10k". - "Hvor?" - "*sett inn stedsnavn her*" - "Hvordan skal jeg frakte den mener du?" Anonymkode: 5063e...f20 Sjokolade av det mer luksuriøse slaget. Svær sak, vanskelig å frakte uten at den knekker. Anonymkode: dac91...bac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå