Pipaluk Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Jeg skal lage bacondadler til nyttår. En gjest spiser ikke kjøtt. Hun kan jo selvfølgelig bare få stekt daddel, men det blir jo litt kjedelig. Hva kan jeg erstatte bacon med?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Du skal jo vel ha andre ting? Anonymkode: 4ca41...564 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Lag heller noe annet. Varm daddel er ikke noe særlig.. Anonymkode: 9fd9a...832 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 Lag fylt sopp eller noe lignende Anonymkode: ae957...03a 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Du kan fylle noen dadler med chèvre og valnøtter: https://www.themediterraneandish.com/stuffed-dates/ Anonymkode: 2c497...740 2 3
Pipaluk Skrevet 30. desember 2023 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du skal jo vel ha andre ting? Anonymkode: 4ca41...564 Seff. Men vi tenkte å ha dette som en dessert. Uansett greit å vite om alternativer til Bacon
Blålilla Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 Facon er vegansk alternativ til bacon
Brunhilde Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 Bacondadler som dessert? Unnskyld, men det hørtes merkelig ut i mine ører. Jeg syns du skal høre på AB som foreslår å fylle noen med chevre og nøtter, det blir sikkert kjempegodt! 7
Mezzosoprena Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 Pipaluk skrev (1 time siden): Seff. Men vi tenkte å ha dette som en dessert. Uansett greit å vite om alternativer til Bacon Du skal vel ikke ha bacondadler til dessert?? 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 Pipaluk skrev (1 time siden): Seff. Men vi tenkte å ha dette som en dessert. Uansett greit å vite om alternativer til Bacon Bacondaddler til dessert? Merkelig Anonymkode: 7c162...b73 2
Blåttvann Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 Pipaluk skrev (1 time siden): Seff. Men vi tenkte å ha dette som en dessert. Uansett greit å vite om alternativer til Bacon Bacondadler til dessert? Eller er det til et ostefat? Ost er jo dessert for noen og man kan ha mye til det, helt enig.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 Jeg synes det er bedre å snu problemstillingen og heller spørre om det er riktig at du som vert må lage to forskjellige retter fordi noen ikke spiser noe. Still heller spørsmålet: Dersom denne personen hadde invitert alle til et kjøttfritt måltid, men du foretrakk kjøtt, ville denne personen stått på kjøkkenet og laget en ekstra rett akkurat til deg? Det er vel heller tvilsomt. Det er alltid noen som ikke spiser enten ditt eller datt, og man kan ikke ta hensyn til alle. Servér det du var tenkt å lage, det er gjerne det de er invitert til å spise, og så får gjestene finne ut av om de spiser dette eller ikke. Når noen har tatt et valg om å bli veganer eller vegetarianer, så må de forstå at dette valget også innebærer en rekke utfordringer, og da spesielt når de skal spise et felles måltid på besøk. De må da også lære å ta konsekvensene av sitt eget valg, ikke forvente at alle andre skal tilrettelegge. Du er ikke en dårlig vert, det er de som er en dårlig gjest. Anonymkode: 16d5f...d89 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #13 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er bedre å snu problemstillingen og heller spørre om det er riktig at du som vert må lage to forskjellige retter fordi noen ikke spiser noe. Still heller spørsmålet: Dersom denne personen hadde invitert alle til et kjøttfritt måltid, men du foretrakk kjøtt, ville denne personen stått på kjøkkenet og laget en ekstra rett akkurat til deg? Det er vel heller tvilsomt. Det er alltid noen som ikke spiser enten ditt eller datt, og man kan ikke ta hensyn til alle. Servér det du var tenkt å lage, det er gjerne det de er invitert til å spise, og så får gjestene finne ut av om de spiser dette eller ikke. Når noen har tatt et valg om å bli veganer eller vegetarianer, så må de forstå at dette valget også innebærer en rekke utfordringer, og da spesielt når de skal spise et felles måltid på besøk. De må da også lære å ta konsekvensene av sitt eget valg, ikke forvente at alle andre skal tilrettelegge. Du er ikke en dårlig vert, det er de som er en dårlig gjest. Anonymkode: 16d5f...d89 Herregud. At DU ikke ønsker å være en god vertinne får være din sak. De fleste andre setter litt ære i å servere god mat til alle som kommer på besøk, det sier noe om at man har omtanke for de man inviterer. Hvis man ikke vil legge til rette bør man heller droppe å invitere. Her lager jeg ALLTID veganske alternativer til to av venninnene mine, jeg sørger for å aldri servere sjømat til mannens kollega som jeg vet ikke kan fordra det, jeg kjøper alltid barnebarnas favorittbrus og jeg serverer aldri viltkjøtt til svigersønnen min fordi jeg vet at han ikke er glad i det. Men at du blåser i gjestene du selv har invitert høres ut som et svært dårlig karaktertrekk, og jeg anbefaler at du jobber litt med det. Anonymkode: 5e7d8...80d 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 Jeg ville heller ikke hatt bacondadler til dessert, men heller til iskald champagne - det er veldig, veldig godt sammen. Ser for meg at bacondadler (og noen med chèvre) faktisk kan passe godt til sjampis ved midnatt, som en liten snacks/nattmat en stund etter at middagen er fortært. Gjerne kombinert med en skål gode grønne oliven. Denne tråden ga meg lyst på akkurat det i morgen - synd at vi var tomme for grønne oliven. Men dadler, bacon og sjampis har vi! Anonymkode: 2c497...740
Pipaluk Skrevet 30. desember 2023 Forfatter #15 Skrevet 30. desember 2023 Blåttvann skrev (59 minutter siden): Bacondadler til dessert? Eller er det til et ostefat? Ost er jo dessert for noen og man kan ha mye til det, helt enig. Til ostefat hadde jeg tenkt.
Elle Melle Skrevet 30. desember 2023 #16 Skrevet 30. desember 2023 Du kan sikkert også bruke slik hvit fast geitost til å trille den inn i om du ikke vil fylle den med chevre, den er litt mildere og god på nesten alt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #17 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg synes det er bedre å snu problemstillingen og heller spørre om det er riktig at du som vert må lage to forskjellige retter fordi noen ikke spiser noe. Still heller spørsmålet: Dersom denne personen hadde invitert alle til et kjøttfritt måltid, men du foretrakk kjøtt, ville denne personen stått på kjøkkenet og laget en ekstra rett akkurat til deg? Det er vel heller tvilsomt. Det er alltid noen som ikke spiser enten ditt eller datt, og man kan ikke ta hensyn til alle. Servér det du var tenkt å lage, det er gjerne det de er invitert til å spise, og så får gjestene finne ut av om de spiser dette eller ikke. Når noen har tatt et valg om å bli veganer eller vegetarianer, så må de forstå at dette valget også innebærer en rekke utfordringer, og da spesielt når de skal spise et felles måltid på besøk. De må da også lære å ta konsekvensene av sitt eget valg, ikke forvente at alle andre skal tilrettelegge. Du er ikke en dårlig vert, det er de som er en dårlig gjest. Anonymkode: 16d5f...d89 Takk og lov er de fleste mennesker ikke like trangsynte og uvennlige 😊 Anonymkode: 5f39c...dd1 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #18 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er bedre å snu problemstillingen og heller spørre om det er riktig at du som vert må lage to forskjellige retter fordi noen ikke spiser noe. Still heller spørsmålet: Dersom denne personen hadde invitert alle til et kjøttfritt måltid, men du foretrakk kjøtt, ville denne personen stått på kjøkkenet og laget en ekstra rett akkurat til deg? Det er vel heller tvilsomt. Det er alltid noen som ikke spiser enten ditt eller datt, og man kan ikke ta hensyn til alle. Servér det du var tenkt å lage, det er gjerne det de er invitert til å spise, og så får gjestene finne ut av om de spiser dette eller ikke. Når noen har tatt et valg om å bli veganer eller vegetarianer, så må de forstå at dette valget også innebærer en rekke utfordringer, og da spesielt når de skal spise et felles måltid på besøk. De må da også lære å ta konsekvensene av sitt eget valg, ikke forvente at alle andre skal tilrettelegge. Du er ikke en dårlig vert, det er de som er en dårlig gjest. Anonymkode: 16d5f...d89 Jeg elsker sørge for at mine gjester kan få mat de spiser, uansett om det er pga allergier eller at de ikke spiser kjøtt eller fisk... Det er ingen som har påstått at TS er dårlig vert, og det er overhode ikke noe som indikerer at gjesten har krevd få alt tilpasset. Men hvorfor er du så i mot at TS ønsker tilrette legge for gjesten sin? Kan ikke TS få gjøre det om hun ønsker det? Jeg tilrettelegger alltid for mine venner, og jeg ville faktisk blitt satt ut om noen kom med slike innlegg som du gjør her, om at jeg ikke skal tilrettelegge hvis jeg selv vil det, bare fordi du er i mot det... Anonymkode: a7e2b...b13 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå