Gå til innhold

Årsaker til strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er ei 19 år gammel jente som lurer på om det er flere av dere, spesielt kvinner, som opplever å få mye strekkmerker uten at man vet helt hvorfor? Jeg er slank, har ikke vokst fort på kort tid eller mistet noe vekt på kort tid. Strekkmerker er også arvelig men ingen andre i min familie får noe strekkmerker. Tingen er, jeg vet det er normalt, spesielt rundt puberteten. Men det kommer vell ikke så mye av ingen grunn? Og det er ikke slik at jeg bryr meg særlig om det heller, men jeg lurer bare på om noen kan kjenne seg igjen i dette eller kan ha en anelse om en årsak? Hvis det verken har noe med arving eller at huden har strekt seg. Jeg har overalt på lårene, mellom, rundt og på hoftene. Bokstavelig talt overalt. Jeg har på leggene, bare litt mindre synlig. Jeg har på brystene (som også er stusselig da jeg ikke har særlig bryster heller). Jeg har over hele rumpa og nesten oppover ryggen. Håper noen kjenner seg igjen i det samme😅 

Anonymkode: 78a37...f79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strekkmerker er ofte hormonelt, fikk endel av de i tenårene selv til tross for at jeg er slank. Mine har blitt mindre synlig med årene, samtidig som jeg naturlig har lagt meg litt ut ettersom jeg har blitt eldre. Har du begynt på noe hormonprevansjon?

Anonymkode: 0b2df...7f2

• Liker 1
Skrevet

Hormoner. Jeg er slank, men fikk strekkmerker på lår under pubertet og graviditet selv om lårene mine er sylslanke. Bruker small i bukser. 

Anonymkode: adf19...f12

• Liker 2
Skrevet

Man vokser for fort, så underhuden sprekker. Det er når man få pupper, hofter osv. hormoner/pubertet. Og graviditet eller fedme

Anonymkode: 83101...e90

• Nyttig 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Strekkmerker er ofte hormonelt, fikk endel av de i tenårene selv til tross for at jeg er slank. Mine har blitt mindre synlig med årene, samtidig som jeg naturlig har lagt meg litt ut ettersom jeg har blitt eldre. Har du begynt på noe hormonprevansjon?

Anonymkode: 0b2df...7f2

Ts her, jeg går på p piller ja 😅 Kan hende det kan ha noe med det å gjøre..

Anonymkode: 78a37...f79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...