Gå til innhold

Jeg har blitt så lei, irritert og bitter at jeg har begynt å ikke bry meg om andre menneskers følelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å tenke at mennesker generelt er dritt , har et fnugg i meg fortsatt som håper på at det egentlig ikke er sant. Jeg har noen diagnoser som gjør det veldig vanskelig å fungere "normalt" + litt andre ting. Og de siste årene har jeg gitt opp, blitt lei og bitter. Det er slitsomt, for gjennom oppveksten og flere år som ung voksen har jeg blitt til en person jeg egentlig ikke ønsker å være ,og merker at jeg driter mer og mer i hvordan andre har det og i følelsene deres. Det er mange fordommer der ute man må forholde seg til,og det er slitsomt når man ikke fungerer sånn som er meningen og forventet at man skal. Det er lett å bli kynisk, men det er dårlig og lavmål ovenfor andre. Hva skal jeg gjøre? Er det mulig å gjøre en endring? Psykolog funker ikke, har prøvd flere ganger.

Anonymkode: f03fe...ba7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fungerer ikke psykolog? Og har du tatt det opp med dem under behandling slik at dere har kunnet gå gjennom hva som ikke fungerer og gjøre endringer?

Det er heller ikke uvanlig at man må gå til flere psykologer før man finner en som man matcher med.

Anonymkode: 8b271...2fc

Skrevet

Mange lever alene og omgås ikke folk dersom de ikke må, er dette noe du ønsker selv? Helt greit om det er selvvalgt, men kjipt å bli ensom og angre på de man mistet fordi man ikke brydde seg om andres følelser. 

Anonymkode: 7de23...2b7

Skrevet

Jeg bryr meg om folks følelser, men kommer meg ikke ut, jeg bor i stua, klarer mindre og mindre, jeg har søkt hjelp. De klarte ikke å hjelpe, jeg tåler ikke medisiner. Så lett for andre å si at man skal gå til psykolog, men når de ikke klarer å hjelpe så er man helt alene. Føler med deg, håper du kan få det bedre ❤️

Anonymkode: 4ad5a...62b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mange lever alene og omgås ikke folk dersom de ikke må, er dette noe du ønsker selv? Helt greit om det er selvvalgt, men kjipt å bli ensom og angre på de man mistet fordi man ikke brydde seg om andres følelser. 

Anonymkode: 7de23...2b7

Man kan også ende opp alene hvis man er snill og bryr seg om andre 

Anonymkode: 50bde...c8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor fungerer ikke psykolog? Og har du tatt det opp med dem under behandling slik at dere har kunnet gå gjennom hva som ikke fungerer og gjøre endringer?

Det er heller ikke uvanlig at man må gå til flere psykologer før man finner en som man matcher med.

Har prøvd dette med forskjellige psykologer siden tenårene, det fungerer ikke. Jeg har fått hjelp til å finne ut hvilke diagnoser jeg har, men problemene kommer jo deretter.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har prøvd dette med forskjellige psykologer siden tenårene, det fungerer ikke. Jeg har fått hjelp til å finne ut hvilke diagnoser jeg har, men problemene kommer jo deretter.

Hvorfor fungerer det ikke?

Skrevet

Psykolog alene hjelper lite. Det er det som skjer mellom timene som er det viktigste. Det er da du må jobbe med dine utfordringer, bruke de metodene/verktøyene du lærer og du må øve. Å ‘bare’ gå til psykolog er ikke magi. DU må gjøre jobben. Har du gjort det? 

Anonymkode: fc893...8a0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Psykolog alene hjelper lite. Det er det som skjer mellom timene som er det viktigste. Det er da du må jobbe med dine utfordringer, bruke de metodene/verktøyene du lærer og du må øve. Å ‘bare’ gå til psykolog er ikke magi. DU må gjøre jobben. Har du gjort det? 

Anonymkode: fc893...8a0

Selvsagt. Men det hjelper ikke å sitte å snakke lenge om gangen. Jeg blir lett rastløs og fjern, faller ut av samtalen , blir distrahert... 

Skrevet

Hva er grunnen til at du føler dette? Altså bitterhet etc? Sykdom? ensomhet?

Selv er jeg syk og har på mange måter gitt opp livet; jobb, relasjoner og hobbier. Og så er det noe som heter «pay it forward» som har gått gærnt. Altså er du høflig mot noen, er de igjen høflig mot neste person. I behandler folk hverandre som dritt-og dette er det som blir vanlig. Jeg var på treningssenteret for å gjøre øvelsene mine i går, og en utålmodig dame presset meg ved skapene(er trangt der), slik at tlf min datt ned(har beskyttelse på heldigvis), og tråkket meg på foten jeg har skade i, og har vært operert i. Hadde hun brukt sekunder mer hadde dette vært unngått. Men det er meg meg meg hele tiden, og knapt et menneske bryr seg lenger om konsekvensene av egne handlinger. Ikke vet jeg hva du sliter med ts, men folks egoisme er noe som gjør meg uvel og bitter. Og når det gjelder sykdom så har ingen psykologer klart å hjelpe meg. Da måtte de skaffet meg bedre helse, EK til bolig-men også det vanskeligste; forbedre menneskers holdning til hverandre💔Hilsen en som har gitt opp.

Anonymkode: 7524e...2ce

• Hjerte 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvsagt. Men det hjelper ikke å sitte å snakke lenge om gangen. Jeg blir lett rastløs og fjern, faller ut av samtalen , blir distrahert... 

Har du tatt opp dette med psykologen? 

Grunnen til at jeg spør disse spørsmålene er at jeg føler flere sier "psykolog funker ikke, jeg har prøvd", men enten har de ikke truffet en psykolog de klikker med, eller de har ikke fortalt til psykologen at det ikke fungerer slik at man kan gjøre justeringer, eller de har ikke funnet en psykolog som bruker en fremgangsmåte som fungerer for dem eller de har ikke jobbet ordentlig mellom timene og pratet med psykolog om hva som funket og ikke funket mellom timene osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...