AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Jeg er på tinder igjen. Det hender mennene ikke skriver inn at de har jobb og utdanning så jeg får utifra at mannen i gata i Norge har skaffet seg jobb og utdanning. De har da profilbilder der de kjører finere bil en meg..Men når vi skriver litt så kommer det frem at de 1. IKKE har utdanning. Noen har ikke VGS en gang. 2. Ikke har jobb. 3. Ikke bryr seg om hus og egen bolig. Hva skal de med meg da når jeg skriver at jeg åpenbart ønsker en mann som også er opptatt av sitt fag, som meg. Jeg vil jo ha en med litt driv i seg. Hva skal de med en som meg om de ikke synes det er viktig med jobb, bolig og karriere? Anonymkode: 7b199...d8c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva skal de med en som meg om de ikke synes det er viktig med jobb, bolig og karriere? En som deg? De har lyst på en kvinne i sitt liv, og siden de fleste kvinner er som deg, så er det ikke så mye å velge i. Dessuten projiserer de på samme måte som deg. De tenker ikke familiedannelse, hus,hytte, magasinering av midler, men ønsker seg en kvinne de kan ha sex med, og ha hyggelige stunder med. For dem er det ikke nøye med de egenskapene du ramser opp, og de tenker selvsagt at kvinner er akkurat like. Det er jo det de har blitt fortalt, fra barnehagen av. Forventningsavklaring bør skje tidlig. Fra 3-5 år kanskje? Anonymkode: 4039d...33a 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Det er jo ikke en "greie". Hver av dem har nok sin egen grunn for hvorfor de ikke har utdanning eller jobb. Anonymkode: 0ec94...789 4 2
Grandidosa83 Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): En som deg? De har lyst på en kvinne i sitt liv, og siden de fleste kvinner er som deg, så er det ikke så mye å velge i. Dessuten projiserer de på samme måte som deg. De tenker ikke familiedannelse, hus,hytte, magasinering av midler, men ønsker seg en kvinne de kan ha sex med, og ha hyggelige stunder med. For dem er det ikke nøye med de egenskapene du ramser opp, og de tenker selvsagt at kvinner er akkurat like. Det er jo det de har blitt fortalt, fra barnehagen av. Forventningsavklaring bør skje tidlig. Fra 3-5 år kanskje? Anonymkode: 4039d...33a Det er rart hvordan det kommer overraskende på en del kvinner akkurat det du skriver her. Gjør man alt man kan for å gjøre kvinner til ledende på alle områder i samfunnet over tid.. vil det naturlig nok også bli slik at kvinner må endre sine krav til menn. Når snart 3 av 4 (hvis trendene fortsetter) som fullfører utdannelse er kvinner.. betyr det at 66,6% av kvinnene med utdannelse enten må «gjenbruke» en mann, finne seg en mann uten utdanning eller eventuelt forbli enslig. Enkel matematikk. Dessverre opplever mange unge menn i dag ikke at «driv» har så mye for seg lenger. Kvinner og kvinnelige verdier blir verdsatt høyere rett og slett. Endret 30. desember 2023 av Grandidosa83 Endret liten skrivefeil 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Har jo inntrykk av at menn vil ha pene damer: så vi damer pynter oss og slanker oss og steller neglene. Og så har jeg inntrykk av at menn vil ha damer generelt… og Mange damer ønsker menn som er velstelte og har jobb, så jeg synes det er så rart, at ikke mennene får disse tingene på stell.. det er som TS sier, at de har litt driv i seg er en fordel.. men så klart, de fleste menn har jo jobb da ..det er jo unntakene som ikke har det Anonymkode: e950c...6f1 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Grandidosa83 skrev (20 minutter siden): Det er rart hvordan det kommer overraskende på en del kvinner akkurat det du skriver her. Gjør man alt man kan for å gjøre kvinner til ledende på alle områder i samfunnet over tid.. vil det naturlig nok også bli slik at kvinner må endre sine krav til menn. Når snart 3 av 4 (hvis trendene fortsetter) som fullfører utdannelse er kvinner.. betyr det at 66,6% av kvinnene med utdannelse enten må «gjenbruke» en mann, finne seg en mann uten utdanning eller eventuelt forbli enslig. Enkelt matematikk. Dessverre opplever mange unge menn i dag ikke at «driv» har så mye for seg lenger. Kvinner og kvinnelige verdier blir verdsatt høyere rett og slett. Ja, jeg har forstått det, at menn tror vi er sånn vi og, at vi er fornøyde bare det blir sex, men selv om det hadde vært sånn, så må vi føle en tiltrekning for å ha sex, så jeg synes det er en logisk brist her, menn vet jo at damer blir tiltrukket av en relativt pen mann med jobb, fremfor en slabbedask ( sikkert unntak, noen liker slabbedasker🤗) så hvorfor tar de ikke grep, om enn bare for å skaffe seg sex 🤷♀️ Anonymkode: e950c...6f1 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 Sånn er det når de er vokst opp med PC og heller brukt 20 årene på gaming eller skru bil enn skole. Og den fancy bilen de har bilde av er en utstillingsmodell på flyplassen de bare måtte knipse bilde av å posere i. Ikke bare er de golddiggere materialistisk men også golddiggere mentalt og ønsker en dame de kan suge all energi ut av ved å være mannebabyen hennes Anonymkode: 30cba...b4a 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 Kanskje leter du på feil sted? Jeg har realfaglig utdanning (disiplinfag), og jeg husker at det på dette fakultetet studerte utrolig mange flotte, snille menn som ikke kunne dra damer om det så stod om livet. Høyt intelligente, sosialt oppegående menn som studerte fag som ender i særdeles godt betalte jobber (ikke at sistnevnte er så viktig for meg, siden jeg brødfør meg selv, men har inntrykk av at dette er særdeles viktig for mange kvinner). Kanskje har jeg sær smak som likte disse mennene. Uansett, jeg endte da opp med en flott, snill, morsom og sjenerøs mann som behandler meg bra og tar like stor byrde i hjemmet som meg fordi han ikke forstår hvorfor kvinner skal ha noe mer ansvar hjemme enn mannen. Min konklusjon må være at disse mennene anses som for "myke" eller noe.. Jeg vet virkelig ikke hvorfor de ikke er i "high demand". Så.. ja, jeg ville sett etter menn med realfaglig disiplinfag som bakgrunn. Mulig de ikke er å finne på Tinder. Anonymkode: 1188c...176 5 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kanskje leter du på feil sted? Jeg har realfaglig utdanning (disiplinfag), og jeg husker at det på dette fakultetet studerte utrolig mange flotte, snille menn som ikke kunne dra damer om det så stod om livet. Høyt intelligente, sosialt oppegående menn som studerte fag som ender i særdeles godt betalte jobber (ikke at sistnevnte er så viktig for meg, siden jeg brødfør meg selv, men har inntrykk av at dette er særdeles viktig for mange kvinner). Kanskje har jeg sær smak som likte disse mennene. Uansett, jeg endte da opp med en flott, snill, morsom og sjenerøs mann som behandler meg bra og tar like stor byrde i hjemmet som meg fordi han ikke forstår hvorfor kvinner skal ha noe mer ansvar hjemme enn mannen. Min konklusjon må være at disse mennene anses som for "myke" eller noe.. Jeg vet virkelig ikke hvorfor de ikke er i "high demand". Så.. ja, jeg ville sett etter menn med realfaglig disiplinfag som bakgrunn. Mulig de ikke er å finne på Tinder. Anonymkode: 1188c...176 Jeg ønsker akkurat en sånn, men jobber i kvinneyrke, så jeg møter de aldri. Har vurdert å skrive type utdannelse jeg ønsker i tinder-profilen, for det er beste type menn ( etter min smak, håper for meg at det ikke er alle sin smak) men er redd det vil fremstå pussig 😂 Anonymkode: e950c...6f1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 Det blir litt ironisk når folk som selv kaster bort tid på søppelplassen Tinder, blir forundret over manglende intellekt der. Anonymkode: c6947...8bc 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 Finner ingen av disse mennene på Tinder🤷♀️ Tror dere må matche bedre menn! Anonymkode: 45e87...6a7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kanskje leter du på feil sted? Jeg har realfaglig utdanning (disiplinfag), og jeg husker at det på dette fakultetet studerte utrolig mange flotte, snille menn som ikke kunne dra damer om det så stod om livet. Høyt intelligente, sosialt oppegående menn som studerte fag som ender i særdeles godt betalte jobber (ikke at sistnevnte er så viktig for meg, siden jeg brødfør meg selv, men har inntrykk av at dette er særdeles viktig for mange kvinner). Kanskje har jeg sær smak som likte disse mennene. Uansett, jeg endte da opp med en flott, snill, morsom og sjenerøs mann som behandler meg bra og tar like stor byrde i hjemmet som meg fordi han ikke forstår hvorfor kvinner skal ha noe mer ansvar hjemme enn mannen. Min konklusjon må være at disse mennene anses som for "myke" eller noe.. Jeg vet virkelig ikke hvorfor de ikke er i "high demand". Så.. ja, jeg ville sett etter menn med realfaglig disiplinfag som bakgrunn. Mulig de ikke er å finne på Tinder. Anonymkode: 1188c...176 Jeg tror mange ønsker seg slike menn, inkludert meg og de fleste venninnene mine. Men vi vet ikke hvor vi skal finne dem. På tinder er det ihvertfall lite av de myke mennene, der går det som regel i bola bikerdudes og ekstremsportfantaster. Anonymkode: d6e1d...44b 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #13 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det blir litt ironisk når folk som selv kaster bort tid på søppelplassen Tinder, blir forundret over manglende intellekt der. Anonymkode: c6947...8bc Jeg jobber med bare damer, og ballett og litteratur er hobbyene mine ,så det er ikke så lett😂vet ikke hvor jeg skal lete 🤷♀️🤷♀️ Anonymkode: e950c...6f1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 Det finnes helt klart slabbedasker der ute, men hvis vi ser til skoleverket, og alle guttene som sliter, forbruk av Ritalin og SSRI etc, så har det jo skjedd noe i samfunnet. Disse gutta har ikke en arena som de gjerne hadde før, med mye ufaglært arbeid i produksjon, håndverk, og primærnæringene. De kunne skape seg et liv, med mestring, og muligheter for å jobbe seg opp fra null, og gode kvinner så at det faktisk bodde noe i disse karene. Før vokste de opp med mannsroller, som ofte arbeidet hardt, forsørget og tok vare på familien. Mannsrollen nå, har blitt veldig diffus, og unge menn vokser opp uten mål. Si gjerne at den enkelte må skjerpe seg, men dette er i all hovedsak et samfunn som har fått utvikle seg, uten annen styring enn markedskrefter. Anonymkode: 4039d...33a 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #15 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har jo inntrykk av at menn vil ha pene damer: så vi damer pynter oss og slanker oss og steller neglene. Og så har jeg inntrykk av at menn vil ha damer generelt… og Mange damer ønsker menn som er velstelte og har jobb, så jeg synes det er så rart, at ikke mennene får disse tingene på stell.. det er som TS sier, at de har litt driv i seg er en fordel.. men så klart, de fleste menn har jo jobb da ..det er jo unntakene som ikke har det Anonymkode: e950c...6f1 Ja, de fleste har jo jobb...men..tydeligvis ikke blant de som er på tinder? Menn i min krets har jo jobb, og utdanning. De er oppegående og maser ikke om "hvor ille" det har blitt med likestilling ( Noe jeg merker går igjen i disse som ikke har jobb og utdanning ) Men når jeg snakker med randoms på tinder så er det omtrent hver 3dje mann som har jobb. Hver 4rde har høyere utdanning. Det er veldig veldig mange som sliter, noen har folk i familien som ruser seg, psykiske problemer og noen sliter med alkoholisme. Ila de få to månedene jeg har vært på tinder så har jeg også snakket med en mann som slo eksen sin. Synes det er så mye av det ekstreme der. Anonymkode: 7b199...d8c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #16 Skrevet 30. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg jobber med bare damer, og ballett og litteratur er hobbyene mine ,så det er ikke så lett😂vet ikke hvor jeg skal lete 🤷♀️🤷♀️ Anonymkode: e950c...6f1 Da tror jeg dessverre ikke Tinder er det rette stedet for å finne noen med interessene dine; dette er først og fremst en puleapp. Sjansen for en intellektuell samtale etter tre høflighetsfraser uten å komme inn på sex er like stor som å finne en isbre midt i Sahara, og sannsynligheten er betydelig større for at noen spør om du vil pule enn at man begynner å diskutere forfatterskapet til Kafka. Anonymkode: c6947...8bc
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #17 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ønsker akkurat en sånn, men jobber i kvinneyrke, så jeg møter de aldri. Har vurdert å skrive type utdannelse jeg ønsker i tinder-profilen, for det er beste type menn ( etter min smak, håper for meg at det ikke er alle sin smak) men er redd det vil fremstå pussig 😂 Anonymkode: e950c...6f1 Jeg har skrevet at jeg ønsker å treffe en som har utdanning på nivå med meg selv 😛 ( ikke i akkurat det ordlaget ) Men får allikevel mange matcher med de som ikke har det. Og så når vi skriver, så er det nesten tydelig at de har matchet med meg bare for å sutre. "Skal jeg framlegge fagbrev eller" En annen matchet med meg bare for å spørre hva jeg mente med det, og så sluttet han å svare. Det er åpenbart en sår sak. Anonymkode: 7b199...d8c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #18 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det finnes helt klart slabbedasker der ute, men hvis vi ser til skoleverket, og alle guttene som sliter, forbruk av Ritalin og SSRI etc, så har det jo skjedd noe i samfunnet. Disse gutta har ikke en arena som de gjerne hadde før, med mye ufaglært arbeid i produksjon, håndverk, og primærnæringene. De kunne skape seg et liv, med mestring, og muligheter for å jobbe seg opp fra null, og gode kvinner så at det faktisk bodde noe i disse karene. Før vokste de opp med mannsroller, som ofte arbeidet hardt, forsørget og tok vare på familien. Mannsrollen nå, har blitt veldig diffus, og unge menn vokser opp uten mål. Si gjerne at den enkelte må skjerpe seg, men dette er i all hovedsak et samfunn som har fått utvikle seg, uten annen styring enn markedskrefter. Anonymkode: 4039d...33a Ja, det er sant, et samfunnsproblem kan ikke løses på individnivå. TS diskuterer vel de enkelte møtene på Tinder . Samfunnsutviklingen er jo at flere bor alene, og flere menn enn kvinner er uten barn. Jeg vet ikke løsningen på det samfunnsproblemet. Anonymkode: e950c...6f1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #19 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finner ingen av disse mennene på Tinder🤷♀️ Tror dere må matche bedre menn! Anonymkode: 45e87...6a7 Ikke alle er åpne om at de har utdanning eller jobb. Noen har omtrent bare et bilde på sin profil. Gjerne et stk bilde. 🤔 Anonymkode: 7b199...d8c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #20 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det blir litt ironisk når folk som selv kaster bort tid på søppelplassen Tinder, blir forundret over manglende intellekt der. Anonymkode: c6947...8bc Det er jo ikke det, er mange folk som bruker mye energi på å få andre til å føle seg dumme. Anonymkode: 84c5d...94e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå