AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Hei! Har vært tett i det ene øret nå pga ørevoks i 6-7 dager, og har ikke fastlege jeg er her(studieby). Tenker og prøve ut den greia på apoteket med olje og ballong. Funker det bra? Anonymkode: 43270...a2c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Så lenge du leser pakningsvedlegget og følger instruksene går det nok fint. Fra Farmasiet.no: "Revaxør ørevoksløsende middel skal ikke brukes: ved trommehinneskader, ved betennelse eller smerte i øret, ved eksem i øregangen, ved væsking fra øret, av personer med hull på trommehinnen (f. eks. dren operert inn i trommehinnen), hvis du er overfølsom (allergisk) overfor noen av innholdsstoffene, til barn uten legens anvisning. I sjeldne tilfeller har lokale allergiske reaksjoner forekommet ved bruk av Revaxør." Anonymkode: 5daaa...5db
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Bruk vanlig matolje istedenfor, da sparer du litt penger😊 du kan kjøpe en engangsprøyte på apoteket for å få det inn i øret. Anonymkode: 05228...821
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruk vanlig matolje istedenfor, da sparer du litt penger😊 du kan kjøpe en engangsprøyte på apoteket for å få det inn i øret. Anonymkode: 05228...821 Men hvordan får jeg inn vann i øret? Anonymkode: 43270...a2c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Det er som regel lite effektivt. Jeg fikk ørene mine skylt på legekontoret og sykepleieren som gjorde det sa at den skylleballongen som følger med er mer eller mindre ubrukelig. Altfor lite trykk til at den blir effektiv. På legekontoret hadde de en stor "sprøyte" som de brukte, ga mye mye mer trykk. Anonymkode: c98d5...66f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Jeg ville også kjøpt en stor sprøyte (uten spiss!) og sprøytet vann i øret. Den balongen er det litt dårlig. Det sagt, vår øre nese hals-lege sier man ikke skal bruke vann. Men mulig han mente for barn. Som voksen hadde jeg prøvd Anonymkode: 68ad6...e2b
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvordan får jeg inn vann i øret? Anonymkode: 43270...a2c Du kjøper en skylleballong, men du trenger ikke å bruke penger på revaxør😊 Anonymkode: 05228...821 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå