AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Er invitert til ei venninne på nyttår sammen med en annen vennefamilie. Hun pleier å være sent ute med planlegging så jeg skrev for et par dager siden og spurte om vi skulle planlegge i forhold til mat osv men hun ville avvente. Nå er det dagen før nyttår og jeg kjenner på at jeg føler meg stresset for at det skal renne inn meldinger i ettermiddag om at jeg skal handle det ene og det andre. Hadde du forventet at verten organiserte og handlet inn med så kort varsel? Har ikke noe i mot å bidra men har ikke lyst på hovedansvar og synes også det begynner å bli lite tid😬 vi er gode venner så det er ikke sånn voldsomt formelt og vi ordner til sammen men det er altså 'prosjektansvaret' jeg kjenner på at jeg ikke vil ha. Anonymkode: 0ce25...519
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Hennes fest, hun fikser hvis hun trenger hjelp må hun si fra tidligere Anonymkode: 1d6f8...e97 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hennes fest, hun fikser hvis hun trenger hjelp må hun si fra tidligere Anonymkode: 1d6f8...e97 Det tenker jeg også, men så kjenner jeg henne og jeg er nesten 90% sikker på at det kommer senere🙈 Anonymkode: 0ce25...519
Millaz Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 Det er for sent å be om hjelp dagen før!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det tenker jeg også, men så kjenner jeg henne og jeg er nesten 90% sikker på at det kommer senere🙈 Anonymkode: 0ce25...519 Da svarer du henne at du tok opp tema for noen dager siden, men da ville hun ikke planlegge. Ergo har du tatt utgangspunkt i at hun fikser alt, og du har ikke mulighet til å handle i dag. Anonymkode: cd607...a32 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 I morgen er det søndag og lukket. Du får nok beskjed i dag om du skal ta med noe. Noen liker struktur og kontroll, andre fikser ting på sparket. Prøv å gi slipp, det er den som inviterer som har ansvaret for at alt er på plass. Ber hun om noe senere i dag som skaper stress, kan du svare at du dessverre ikke rekker det, men skulle gjerne gjort det om du hadde fått beskjed tidligere. Anonymkode: 7bc52...8ab 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det tenker jeg også, men så kjenner jeg henne og jeg er nesten 90% sikker på at det kommer senere🙈 Anonymkode: 0ce25...519 Hun vet nok at du hjelper henne og derfor tar hun ikke ansvar og gjør det på den måten. Jeg hadde blitt rimelig sur på henne og sagt tydelig ifra om at hun allerede har fått tilbud om hjelp. Nå får hun fikse selv. Sånne sløve folk irriterer meg. Anonymkode: 68bd0...189
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I morgen er det søndag og lukket. Du får nok beskjed i dag om du skal ta med noe. Noen liker struktur og kontroll, andre fikser ting på sparket. Prøv å gi slipp, det er den som inviterer som har ansvaret for at alt er på plass. Ber hun om noe senere i dag som skaper stress, kan du svare at du dessverre ikke rekker det, men skulle gjerne gjort det om du hadde fått beskjed tidligere. Anonymkode: 7bc52...8ab Takk for tips, det skal jeg gjøre gi slipp og så innstille meg på at jeg gjør tjenester innenfor rimelighetens grenser/passer det ikke sier jeg bare det:) Anonymkode: 0ce25...519
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 Hvis du ikke vil ha ansvaret, så la være å ta ansvaret når hun forsøker å dytte det over på deg. Hun må lære på den harde måte. Anonymkode: 056d1...57c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis du ikke vil ha ansvaret, så la være å ta ansvaret når hun forsøker å dytte det over på deg. Hun må lære på den harde måte. Anonymkode: 056d1...57c Vil ikke lage sur stemning så kommer nok til å bidra med det jeg kan(men si i fra om det blir stress for meg) . Får heller si i fra tydelig neste gang at det må planlegges i bedre tid. Plutselig overrasker hun kanskje også blir spennende å se🙈 Anonymkode: 0ce25...519
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 Om du vil være hyggelig: send en melding eller ring: "Drar på butikken om en halvtime, noe du vil jeg skal handle inn? Blir opptatt etter kl. (En time etter at du har sendt meldingen), så kan ikke handle etter det." Anonymkode: 8bb7b...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Om du vil være hyggelig: send en melding eller ring: "Drar på butikken om en halvtime, noe du vil jeg skal handle inn? Blir opptatt etter kl. (En time etter at du har sendt meldingen), så kan ikke handle etter det." Anonymkode: 8bb7b...5c6 God idé:) Anonymkode: 0ce25...519
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå