Gå til innhold

Du er på besøk og fryser..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet at ikke alle tåler ull?

Anonymkode: e6284...862

Du kan jo ha på annet tøy? 

Anonymkode: ea9ca...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ullstilongs under vanlige klær? Da blir de jo trange og ubehagelige!

Anonymkode: 90477...507

Forstår at du ikke liker det. Selv har jeg ofte ullstrømpebukse under langt ullskjørt. Det er deilig varmt. Og behagelig.

Hvis det er bare hos dem du fryser, kan du ve kanskje kle deg godt de gangene, selv om det blir litt ubehagelig. Eller kanskje spørre om t pledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Da skaffer du deg merinoull som ikke klør, eller superundertøy. Får du ikke plass til stillongs under buksa, så har du for trange bukser. Har man lett for å fryse, så kler man seg der etter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Inne hos folk, ja? 

Anonymkode: ea9ca...38c

Jeg tror det må være noe jeg har misforstått, men la meg spørre igjen: Du går i selskap i penkjole og nylonstrømper, men uten sko?

Har du ingen sans for å kle deg eller respekt for vertskapet?

Anonymkode: b6082...e9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke, har alltid med en ekstra genser fordi jeg vet at jeg er en frysepinne. 

Anonymkode: 4d6f5...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må være noe jeg har misforstått, men la meg spørre igjen: Du går i selskap i penkjole og nylonstrømper, men uten sko?

Respekt for vertskapet = å ha på sko inne? 

Jeg er ofte vertskap, og jeg leker ikke at jeg bor i USA. Jeg opplever svært sjelden at folk har på sko inne, det er kun min mor som absolutt skal ha på sko når hun skal kle seg pent. Er vi i hagen, eller går ut og inn på sommerstid, har vi på sko. På julaften var det ingen som hadde på sko, og vi var da pent kledd alle mann. 

Til TS: det er da bare å si at du er kald, og be om et pledd. Alle har da et pledd. Det betyr ikke at du antyder de har dårlig råd eller lavere standard enn deg. Folk er forskjellige, og foretrekker forskjellig temperatur. Jeg foretrekker et par grader lavere enn min mann, for eksempel. Jeg får lett hodepine i for varme rom, mens han elsker å sprengfyre. Oftest bestemmer jeg, og da kan det jo hende at en gjest synes vi har det litt kaldt. Jeg hadde aldri blitt fornærma av at noen ba om et pledd eller noe varmt å drikke. Blir de sure, fortjener de ikke å få deg på besøk, tenker jeg. 

Anonymkode: 1c0fd...d63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja? Vi har ikke på sko inne i stua hos folk i min omgangskrets.

Og «respekt for vertskapet»? Nå får du gi deg. Noen bor dessuten i blokkleilighet, og da er det tortur for naboene (og dermed risiko for klage på vertskapet) om hele selskapet skal trampe rundt inne i sko.

Om det er et større selskap i et leid lokale e.l., så har jeg selvfølgelig på pensko, men ikke inne i stua til venner, familie, slekt og bekjente nei.

Anonymkode: 3354b...baf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, bare når jeg er hos disse, da fryser jeg på beina, ikke overkropp. Jeg har på bukser og sokker og kjenner når jeg kommer inn at det er litt kaldere. Jeg klarer ikke å ha på meg lag på lag med klær, synes ikke det er komfortabelt å sitte i.

Hvis du ikke vil ha på deg mer klær og ikke vil be om pledd, hvorfor skrev du denne tråden da? For å pusteøvelser som gjør deg varm? Har du med tykke ullsokker og en stillongs vil det sannsynligvis hjelpe, ber du om pledd hjelper det enda mer. Slutter du å dra på besøk forsvinner problemet.

Anonymkode: 610cb...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Seriøst ts, hva slags svar er du egentlig ute etter?

Anonymkode: cdda6...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja? Vi har ikke på sko inne i stua hos folk i min omgangskrets.

Og «respekt for vertskapet»? Nå får du gi deg. Noen bor dessuten i blokkleilighet, og da er det tortur for naboene (og dermed risiko for klage på vertskapet) om hele selskapet skal trampe rundt inne i sko.

Om det er et større selskap i et leid lokale e.l., så har jeg selvfølgelig på pensko, men ikke inne i stua til venner, familie, slekt og bekjente nei.

Anonymkode: 3354b...baf

Jeg og de jeg kjenner bruker iallfall sko til pent antrekk. Alle våre gjester i går hadde sko. Det samme i romjula. Dress uten sko er lite påkledd. Selvsagt kipper noen av seg sko og drar beina godt opp i sofaen i løpet av kvelden.

Men nå tramper ikke vi rundt. Det bor heller ingen under oss. Men vil de ikke fryse på føttene tar de på sko.

Anonymkode: d38ef...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er vant til å ha ca. 23 grader inne og vi har varmekabler i alle gulv. Jeg er i tillegg en frysepinne. Derfor blir jeg omtrent alltid kald hos andre, nesten uansett hvordan jeg kler meg. 

Det verste jeg har opplevd er da vi besøkte min svoger i en uke. De hadde 16 grader inne og det var ekstremt gulvkaldt. Jeg hadde med tøfler, raggsokker og en tjukk ullcardigan, men det monnet overhodet ikke. Jeg var bikkjekald og hadde blå negler i en uke. Jeg spurte om de kunne sette på mer varme, og de sa ja, men jeg tror ikke de gjorde det. 

Tror faktisk ikke vi kommer til å besøke dem igjen. 

Anonymkode: f2ef0...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 22.27):

Høres ut som mange går i bare sokker når de er på besøk? Har dere virkelig ikke med dere innesko?

eh, nei? 

AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 5.49):

Hva hvis du har kledd deg litt penere da?

…?

AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 6.41):

Nå tuller du vel? Dress og sokker? Kjole og nylonstrømper - uten sko?? Hva slags miljø er dette?

Nylonstrømper? Finnes det andre enn 90-åringer og prostituerte som bruker det?

AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 9.01):

Jeg går i så fall i penkjole uten hverken sko eller nylonstrømper, men det er sjeldent man er SÅ stivpyntet hjemme hos noen… Har aldri gått i ballkjole på besøk hos noen.

Respekt for vertskapet = tramper ikke rundt i sko innendørs og ødelegger parketten.

Anonymkode: 90477...507

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
C-girl skrev (På 30.12.2023 den 9.25):

Ta med deg et par ullsokker eller tynne tøfler når du skal på besøk. 

Hvordan hjelper dette på knærne. 🤣🤣

Anonymkode: d8375...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 8.27):

Da er det nok bare meg som er litt sær 🥴 Må nok forandre meg ja, knærne mine var helt iskalde når jeg kom hjem 😮‍💨 Jeg er egentlig ikke en frysepinn, men når jeg er på besøk så fryser jeg😟

Ts

Hvis du pleier å fryse når du besøker andre så bare ha på deg varmere klær da vel? Strømmen er dyr og du får heller prise deg lykkelig over at du har råd til å ha det godt og varmt hjemme hos deg selv.

Anonymkode: 7c682...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan hjelper dette på knærne. 🤣🤣

Anonymkode: d8375...4eb

Er du varm på beina, så er sjansen for å fryse ellers på kroppen mindre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg besøker familien, og deler av familiens vennekrets, bruker vi sko innendørs. Men de fleste i Norge liker ikke dette, kun en liten del av befolkningen som gjør dette. Da er jeg også penere kledd. Men når jeg er hos en kompis i joggedress, og det er litt kaldt, låner jeg et par ekstra tubesokker og en hettegenser, om det er kaldt. Der er vi ikke så stive at vi går pent kledd, eller har på sko inne. Ikke alle tilhører den delen av befolkningen. Faktisk ganske få som gjør det. Og alle de andre fornærmes om du går inn med sko, og «ødelegger» parketten deres. 

Anonymkode: aca34...3b2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...