Gå til innhold

Du er på besøk og fryser..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

eller ikke fryser akkurat, men du merker at det trekker litt eller at det er litt kaldt, sier du ifra? Eller holder du ut? 

Når vi er på besøk hos noen, de bruker varmeovner, så blir jeg alltid kald. Når jeg kommer hjem, så er lårene og beina mine kalde, og jeg nå varme dem opp. Jeg synes det er pinlig å si ifra, så jeg holder ut. Er det feil? Hva gjør du?

Anonymkode: e6284...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er skikkelig kaldt ville jeg ha sagt fra. Jeg har aldri opplevd det. Er ikke vant til høy innetemperatur og kler meg deretter.

Anonymkode: d38ef...b19

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å si du er litt frysen og spørre etter et pledd. Særlig hos en nær venninne eller besøk hos familie. I mer formelle situasjoner, med mer perifere folk så hadde jeg nok ikke sagt så mye. Hadde f.eks ikke bedt om pledd i en konfirmasjon inne. 

Jeg har selv en kurv med gode sokker og annen med pledd til fri disposisjon til gjester som kommer. Er noe gulvkaldt hos meg. Jeg hadde ikke blitt fornærmet om noen fant seg et pledd.  

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar på meg jakka, ber om en kopp varm te, eller (dersom vi skal være der lenge) spør om å låne et pledd. Vanligvis har jeg en ullgenser eller,liknend i bilen, nettopp fordi jeg vet jeg er en frysepinn

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør om de har en ullgenser eller et pledd å låne meg, siden det er så kaldt.

Anonymkode: 90477...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar vel ikke på besøk til noen uten å kjenne dem godt? Da er det bare å spørre om å få låne et pledd. Evt ta med deg en lang og god strikkejakke i ull.

Anonymkode: 43b76...709

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med meg ullsokker som jeg kan ta på beina, og så ber jeg om et pledd hvis det fremdeles er kaldt  :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok bare meg som er litt sær 🥴 Må nok forandre meg ja, knærne mine var helt iskalde når jeg kom hjem 😮‍💨 Jeg er egentlig ikke en frysepinn, men når jeg er på besøk så fryser jeg😟

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Da er det nok bare meg som er litt sær 🥴 Må nok forandre meg ja, knærne mine var helt iskalde når jeg kom hjem 😮‍💨 Jeg er egentlig ikke en frysepinn, men når jeg er på besøk så fryser jeg😟

Ts

Ta med deg et par ullsokker eller tynne tøfler når du skal på besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs jo litt hva du legger i kaldt. Hadde du kommet til meg, ville jeg ment at 20 grader er nok. Hadde du vært på besøk hos min søster, ville hun garantert hatt 23 grader i stuen. Noe jeg ville funnet ubehagelig varmt og begynt å kle av meg strikkejakke eller genser.

Hvis dette er folk du kjenner , og du vet at de trives med lavere temperatur enn deg, må du kle deg slik at du ikke fryser. Du trenger jo ikke gå med kjole eller skjørt. Ta på deg bukse og gode ullsokker og en varm, lun strikkejakke. Det blir litt feil at de skal skru opp temperaturen og bruke masse på ekstra varme, fordi du ikke kler deg etter forholdene.

Anonymkode: 14c1a...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør etter et pledd, de aller fleste husstander har det. Og folk som kjenner meg (og det er stort sett de jeg er på besøk hos og ikke fremmedfolk) vet at jeg både er en frysepinn og et pledd menneske så det blir jeg nesten tilbyd i det jeg setter meg ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du (som du skriver) alltid blir kald når du er på besøk hos andre, så tenker jeg det er på tide å begynne å kle deg deretter. 

Anonymkode: ec670...6c4

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du (som du skriver) alltid blir kald når du er på besøk hos andre, så tenker jeg det er på tide å begynne å kle deg deretter. 

Nei, bare når jeg er hos disse, da fryser jeg på beina, ikke overkropp. Jeg har på bukser og sokker og kjenner når jeg kommer inn at det er litt kaldere. Jeg klarer ikke å ha på meg lag på lag med klær, synes ikke det er komfortabelt å sitte i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, bare når jeg er hos disse, da fryser jeg på beina, ikke overkropp. Jeg har på bukser og sokker og kjenner når jeg kommer inn at det er litt kaldere. Jeg klarer ikke å ha på meg lag på lag med klær, synes ikke det er komfortabelt å sitte i.

Ha ullsokker på. Ullstilongs er en god ting :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, da får du bare fryse, da. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...