Gå til innhold

Rus og jobb! Hjelp

Mammatil1994

Anbefalte innlegg

Hei.
En jeg vet om har vært "utsatt" for hardt vær i form av rusmissbruk. Tidligst lørdag var personen påvirket av amfetamin. 
Personen jobber i nordsjøen. H*n ruser seg etter jobb (ca 2/4 rotasjon) i nordsjøen. 
Jeg synes dette er veldig uprofesjonelt og uansvarlig at denne personen skal håndtere tunge maskinerier og at andre mennesker er avhengige av at h*n utfører jobben sin på en forsvarlig måte. 
Personen skal reise allerede etter helgen. 
Har jeg en form for meldeplikt her ?

Å isåfall.. hva, hvem og hvor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mammatil1994 skrev (7 minutter siden):

Hei.
En jeg vet om har vært "utsatt" for hardt vær i form av rusmissbruk. Tidligst lørdag var personen påvirket av amfetamin. 
Personen jobber i nordsjøen. H*n ruser seg etter jobb (ca 2/4 rotasjon) i nordsjøen. 
Jeg synes dette er veldig uprofesjonelt og uansvarlig at denne personen skal håndtere tunge maskinerier og at andre mennesker er avhengige av at h*n utfører jobben sin på en forsvarlig måte. 

Du trenger ikke skive h*n. Lett å skjønne dette er en mann. Vet om mange menn som ruser seg offshore og/eller anleggsjobb. Kjenner ingen kvinner som gjør det.

Du har ikke meldeplikt, med mindre du er en kollega. Du har likevel lov å melde. Jeg ville gjort det anonymt, så er det opp til arbeidsgiveren å undersøke det videre.

Anonymkode: 5e4d6...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du trenger ikke skive h*n. Lett å skjønne dette er en mann. Vet om mange menn som ruser seg offshore og/eller anleggsjobb. Kjenner ingen kvinner som gjør det.

Du har ikke meldeplikt, med mindre du er en kollega. Du har likevel lov å melde. Jeg ville gjort det anonymt, så er det opp til arbeidsgiveren å undersøke det videre.

Anonymkode: 5e4d6...bd0

Dette! 
Meld i fra anonymt. Selv ble jeg nødt til å melde i fra nå i julen (anleggsbransjen). 
Lykke til! 

Anonymkode: f055d...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatil1994 skrev (16 timer siden):

Hei.

Ja meld meld!! det der henger i i lang tid etterpå og utløser ofte psykoser! Ikke nøl en gang.

Anonymkode: 5f6c5...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruset han seg lørdag er han ikke ruset over helgen. Pass dine egne saker. Stiller seg selvsagt annerledes om han er ruset på jobb. 

Anonymkode: ecc0b...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordsjøen er attraktiv for velfungerende rusmisbrukere. Penger og avrusning på plattform, bruke penger og rus, hjemme.

Anonymkode: 686da...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...