AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #1 Skrevet 30. desember 2023 Hatt en rotløs barndom. I ungdomsårene gikk jeg aller best overens med gutta - men innså etterhvert at de fleste sannsynligvis var litt forelska i meg, uten at det var gjengjeldt. Hatt lite nære venner. I voksen alder føler jeg at jeg ikke klarer å knytte bånd til kvinner på samme måte som andre kvinner gjør med hverandre. Blir dolket i ryggen om og om igjen, hører fra andre at de har snakket om meg, lest opp meldinger jeg har skrevet, blitt utestengt. Mens menn går jeg fortsatt godt overens med, uten at jeg vet om de har intensjoner bak det de sier og gjør. (Jeg er godt gift) Kan ikke vi kvinner stole på noen lenger? Eksempelvis å skrive en melding og be om at det holdes hemmelig, for så å få høre i ettertid at det er blitt lest i plenum føles ikke greit. Anonymkode: 89b2b...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Skrevet 30. desember 2023 Selvsagt kan vi stole på mennesker. Men er noe hemmelig, så bør du være selektiv til hvem du forteller hemmeligheten til. Og om du i det hele tatt er nødt til å dele hemmeligheten med noen. Anonymkode: 2b3f6...276
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hatt en rotløs barndom. I ungdomsårene gikk jeg aller best overens med gutta - men innså etterhvert at de fleste sannsynligvis var litt forelska i meg, uten at det var gjengjeldt. Hatt lite nære venner. I voksen alder føler jeg at jeg ikke klarer å knytte bånd til kvinner på samme måte som andre kvinner gjør med hverandre. Blir dolket i ryggen om og om igjen, hører fra andre at de har snakket om meg, lest opp meldinger jeg har skrevet, blitt utestengt. Mens menn går jeg fortsatt godt overens med, uten at jeg vet om de har intensjoner bak det de sier og gjør. (Jeg er godt gift) Kan ikke vi kvinner stole på noen lenger? Eksempelvis å skrive en melding og be om at det holdes hemmelig, for så å få høre i ettertid at det er blitt lest i plenum føles ikke greit. Anonymkode: 89b2b...8a2 Kan ikke si annet enn at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Skjønner ikke de sosiale kodene sammen med kvinner (før jenter). Alltid gått best overens med gutta, men vi kan ikke stole på dem heller som du sier. Eneste langvarige vennskapet med en gutt/mann uten at det senere viste seg at han hadde håp om å få ligge med meg, var en homofil mann. Mannen min gjennom 6 år bekrefter også dette om menn. Han mener ingen heterofil mann har ønske om å ha ei venninne uten at der er et håp der om noe mer. Forhold og/eller sex. Det du skriver om hemmeligheter som blir lest opp i plenum er bare ondskapsfullt gjort. Du har tydeligvis truffet på verste typen kvinner/mennesker. Heldigvis er ikke de fleste kvinner/mennesker slik. Men med de fleste kvinner er veien kort til intriger og/eller utestengelser er min erfaring. Jeg har ingen venninner per i dag. Og etter det jeg har erfart med menn og fått bekreftet av mannen, blir det feil å ha mannlige venner også når jeg er gift. Anonymkode: b9acb...b43 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 Generelt tips er å ikke sende ting skriftlig dersom man ønsker å redusere muligheten for at det havner i feil hender. Personlig stoler jeg mindre på menn enn kvinner, men det skyldes mine erfaringer som tilsier at menn er dårligst på å holde på sensitiv info. De lekker som en sil og skjønner fjern ikke hvorfor det er så farlig heller Anonymkode: 6eec3...6f8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 jeg har aldrii mitt liv stolt på ett eneste menneske; ikke i barndommen engang Anonymkode: 02c92...a8c 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Det beste dersom man ønsker å beskytte seg selv er å ikke dele hemmeligheter med noen. Det handler ikke om at «alle kvinner» eller «alle menn» er så fæle, men mennesker generelt er sosiale vesner som gjerne bånder gjennom andres skandaler og drama. Ikke gi noen mulighet til å bånde over ditt drama/følelsesliv, da slipper du mye skuffelser og svik. Skriv heller dagbok enn å åpne deg fullt og helt for venner. Anonymkode: 6eec3...6f8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan ikke si annet enn at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Skjønner ikke de sosiale kodene sammen med kvinner (før jenter). Alltid gått best overens med gutta, men vi kan ikke stole på dem heller som du sier. Eneste langvarige vennskapet med en gutt/mann uten at det senere viste seg at han hadde håp om å få ligge med meg, var en homofil mann. Mannen min gjennom 6 år bekrefter også dette om menn. Han mener ingen heterofil mann har ønske om å ha ei venninne uten at der er et håp der om noe mer. Forhold og/eller sex. Det du skriver om hemmeligheter som blir lest opp i plenum er bare ondskapsfullt gjort. Du har tydeligvis truffet på verste typen kvinner/mennesker. Heldigvis er ikke de fleste kvinner/mennesker slik. Men med de fleste kvinner er veien kort til intriger og/eller utestengelser er min erfaring. Jeg har ingen venninner per i dag. Og etter det jeg har erfart med menn og fått bekreftet av mannen, blir det feil å ha mannlige venner også når jeg er gift. Anonymkode: b9acb...b43 Kjenner meg igjen i det du sier. Føles fort ensomt å ikke ha andre enn mannen sin.. jeg har ingen søstre heller så har virkelig ingen andre enn min mann jeg kan stole på. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Generelt tips er å ikke sende ting skriftlig dersom man ønsker å redusere muligheten for at det havner i feil hender. Personlig stoler jeg mindre på menn enn kvinner, men det skyldes mine erfaringer som tilsier at menn er dårligst på å holde på sensitiv info. De lekker som en sil og skjønner fjern ikke hvorfor det er så farlig heller Anonymkode: 6eec3...6f8 Jeg har mottatt erfaring av deg når det kommer til menn, de lever ikke så mye for drama som kvinner gjør og dermed har de ikke samme behov for å sladre om ting, føler jeg da. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det beste dersom man ønsker å beskytte seg selv er å ikke dele hemmeligheter med noen. Det handler ikke om at «alle kvinner» eller «alle menn» er så fæle, men mennesker generelt er sosiale vesner som gjerne bånder gjennom andres skandaler og drama. Ikke gi noen mulighet til å bånde over ditt drama/følelsesliv, da slipper du mye skuffelser og svik. Skriv heller dagbok enn å åpne deg fullt og helt for venner. Anonymkode: 6eec3...6f8 Dagbok var et godt tips. Kanskje jeg må begynne med det igjen. Anonymkode: 89b2b...8a2
Amossa Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 Du kan stole på de du vet alltid vil deg vel. Hele livet og uansett hva som skjer i livet. For meg var det foreldrene mine, helt til de døde. Etter det ble det mine søsken. Har et søsken som jeg snakker fast med hver uke på telefonen. Har en mann som jeg kan stole på, men av og til er det fint å ha noen å snakke om ham også med. Har to gode og nære venninner, men det er ikke dem jeg ringer om jeg blir irritert på mann og barn Min erfaring er at de fleste venner og venninner kommer og går i livet. De kjenner meg ikke så godt som mine søsken, og fordi vi har samme bakgrunn forstår vi hverandre.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 Stoler kun på min sønn❤️ Anonymkode: 45b15...11f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hatt en rotløs barndom. I ungdomsårene gikk jeg aller best overens med gutta - men innså etterhvert at de fleste sannsynligvis var litt forelska i meg, uten at det var gjengjeldt. Hatt lite nære venner. I voksen alder føler jeg at jeg ikke klarer å knytte bånd til kvinner på samme måte som andre kvinner gjør med hverandre. Blir dolket i ryggen om og om igjen, hører fra andre at de har snakket om meg, lest opp meldinger jeg har skrevet, blitt utestengt. Mens menn går jeg fortsatt godt overens med, uten at jeg vet om de har intensjoner bak det de sier og gjør. (Jeg er godt gift) Kan ikke vi kvinner stole på noen lenger? Eksempelvis å skrive en melding og be om at det holdes hemmelig, for så å få høre i ettertid at det er blitt lest i plenum føles ikke greit. Anonymkode: 89b2b...8a2 Kvinner er kvinner verst er ofte. Mitt inntrykk er at dere er overlegne menn når det gjelder psykisk vold og manipulasjon, spesielt mellom dere selv. Så jeg skjønner deg godt at du ikke ønsker å være en del av del gale dynamikken der Anonymkode: 4d87e...d5a 2
exictence Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 Jeg synes man kan stole på folk, men dessverre ikke alle
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 Damer som sitter å leser opp meld til andre, baksnakker og lager drama.. da har du vært uheldig å møtt på feil folk. Anonymkode: 1e8cb...85c 2
Hmmm1 Skrevet 30. desember 2023 #13 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hatt en rotløs barndom. I ungdomsårene gikk jeg aller best overens med gutta - men innså etterhvert at de fleste sannsynligvis var litt forelska i meg, uten at det var gjengjeldt. Hatt lite nære venner. I voksen alder føler jeg at jeg ikke klarer å knytte bånd til kvinner på samme måte som andre kvinner gjør med hverandre. Blir dolket i ryggen om og om igjen, hører fra andre at de har snakket om meg, lest opp meldinger jeg har skrevet, blitt utestengt. Mens menn går jeg fortsatt godt overens med, uten at jeg vet om de har intensjoner bak det de sier og gjør. (Jeg er godt gift) Kan ikke vi kvinner stole på noen lenger? Eksempelvis å skrive en melding og be om at det holdes hemmelig, for så å få høre i ettertid at det er blitt lest i plenum føles ikke greit. Anonymkode: 89b2b...8a2 Dette er nok hoved grunnen til at jeg glad jeg ikke er kvinne. Uavhengig av hvor godt forhold dere har dere i mellom så dolker dere hverandre og baksnakker hverandre, dere er deres egen verste fiende. Jeg vet ikke hvorfor det er slik og skulle gjerne vist hvorfor. Når det kommer til deg som kvinne så spørs det litt på mannen du har et vennskap til, jeg selv har flere venniner som jeg ikke har noen interesse av å være i et forhold med, men noen av de hadde jeg nok hatt sex med om muligheten tilbydde seg, dog jobber jeg ikke aktivt for dette.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mannen min gjennom 6 år bekrefter også dette om menn. Han mener ingen heterofil mann har ønske om å ha ei venninne uten at der er et håp der om noe mer. Forhold og/eller sex. Anonymkode: b9acb...b43 Det er nok en kjerne av sannhet, men ikke fullt så binært. Jeg har og har hatt kvinnelige venner uten å ønske noe annet av dem Anonymkode: 940da...acf
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #15 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kan ikke vi kvinner stole på noen lenger? Eksempelvis å skrive en melding og be om at det holdes hemmelig, for så å få høre i ettertid at det er blitt lest i plenum føles ikke greit. Anonymkode: 89b2b...8a2 Nei, stoler ikke på noen. Verken kvinner eller menn, kun meg selv. Mine erfaringer etter over 40 år på denne jorden, sier at ingen kan stoles på. Anonymkode: aa040...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå