mijaa Skrevet 30. desember 2023 #1 Del Skrevet 30. desember 2023 Hei! Jeg vurderer å donere egg, fordi jeg ikke bruker dem (og har igrunn aldri tenkt å bruke dem) og tenker hver måned at typ «herregud, dette kunne vært en graviditet hos noen som faktisk vil ha barn». Mitt eneste dilemma, er det med at barnet kan ville vite hvor det kom fra. Og jeg er overhode ikke interessert i kontakt. Hvis jeg skulle donert egg, hadde det vært anonymt, fordi jeg vil hjelpe et ufrivillig barnløst par, men som nevnt sliter jeg litt med alle adopsjonssakene osv som har kommet fram i media i det siste. Så, calling dere som typ ikke deler gener med foreldrene deres. Hvordan har det vært? Har dere lurt, tvilt? Jeg er klar over at foreldrene synes det er fint, men hva tenker dere som er født på denne måten? Om det så er sperm- eller eggdonasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Del Skrevet 30. desember 2023 Ikke helt det du spør om, men det er ikke mulig å donere bort egg i Norge uten at barna vil vite hvem du er når de er gamle nok. Anonymkode: be95a...f46 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mijaa Skrevet 30. desember 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke helt det du spør om, men det er ikke mulig å donere bort egg i Norge uten at barna vil vite hvem du er når de er gamle nok. Anonymkode: be95a...f46 Jeg har tydelig ikke satt meg nok inn i prosessen! Er jo ikke såå lenge siden det ble lovlig, og sidene som informerer er ganske vage. Takk! 😊 Spørsmålet mitt står dog fortsatt, mest ut av nysgjerrighet (fordi jeg tror man kan donere anonymt i f.eks. Danmark?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Del Skrevet 30. desember 2023 Aha, så du spør mest av nysgjerrighet ja. Da så. Anonymkode: 9bdb7...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg personlig syntes det er veldig egoistisk å donere annonymt. At man ikke er anonym betyr ikke at man må ha kontakt, men et barn fortjener å vite sitt genetiske opphav. Tenk om du etter å ha donert får vite at du har en alvorlig arvelig sykdom? Anonymkode: 88125...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Del Skrevet 30. desember 2023 De unge voksne jeg kjenner som etc resultat av donor, beskriver det som uproblematisk og uinteressant å vite mer om. Det gjelder også de som har mulighet for informasjon om donor. Så finnes det garantert også de som opplever det annerledes. Anonymkode: b48cd...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Del Skrevet 30. desember 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg personlig syntes det er veldig egoistisk å donere annonymt. At man ikke er anonym betyr ikke at man må ha kontakt, men et barn fortjener å vite sitt genetiske opphav. Tenk om du etter å ha donert får vite at du har en alvorlig arvelig sykdom? Anonymkode: 88125...beb Om du som donor er anonym for eit barn, betyr jo ikkje at klinikken etc ikkje veit kven du er. Om det oppstår noko i etterkant vil foreldra (eller barnet når dei har blitt myndige) informerast om at noko har blitt oppdaga hos donor. Anonymkode: e27f6...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Del Skrevet 30. desember 2023 Det er nærmest umulig å forbli anonym i dag på grunn av dna-registere. Mange er supernysgjerrige på slekt og legger derfor inn dna i sider som myHeritage. Mange har funnet ukjente søsken, funnet ut at de ikke er biologiske barn til sine foreldre og ikke minst funnet anonyme donorer på denne måten. Selv om du ikke legger inn dna i registere har du kanskje en tante eller søsken som gjør det. Anonymkode: 1de39...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå