AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #41 Skrevet 30. desember 2023 Å få barn kan gjøre mye med kroppen. Og alder i tillegg. Særlig hvis man har 2 eller flere- både påkjenningen for kroppen og stresset rundt alt i hverdagen. Er nok mange som kan få mindre lyst - iallefall en periode etter å ha fått barn. Og mange har nok lyst til ha lyst og synes det er trist at det er blitt sånn. Når man har vært sammen lenge og ting ikke er så spennende lenger, kanskje hun ikke kommer lett i mål og kanskje du får mer ut av det enn henne. Kanskje det forandrer seg når barna blir større. Ellers må man bare akseptere det( vente og se noen år iallefall)eller velge å skilles hvis det er vanskelig å leve med. Anonymkode: 23cd6...14b
Mezzosoprena Skrevet 30. desember 2023 #42 Skrevet 30. desember 2023 Kjære TS, Du virker som en super mann som tar ansvar for både det praktiske og det følelsesmessige. Jeg synes ikke dama di virker interessert i å bedre på noe som helst, og plutselig kommer du til det punktet hvor det rett og slett ikke er noen vits lenger. Jeg ser at du har forsøkt å kommunisere med henne om problemene, men har du gått så langt som til å faktisk fortelle henne at du ikke orker å være sammen med henne mer hvis ikke noe skjer snart? Jeg tror nemlig at dere har kommet dit - at enten må begge legge inn en innsats - ellers må du bare gå fra henne for dette skal du da ikke måtte leve resten av livet.
Thanos Skrevet 30. desember 2023 #43 Skrevet 30. desember 2023 Frustrert1 skrev (18 timer siden): Tok meg mot til å skrive her. Skal prøve å gjøre dette så kort og presist som mulig. Jeg har vært sammen med dama nå i ca 8 år. Vi har hatt et bra sexliv før vi fikk barn. Jeg har lest at det er normalt å oppleve en sextørke etter at man får barn. Så jeg har prøvd så godt jeg kan å vise forståelse etter dette. Men nå har det vært slik i 6 år. Hvor lenge skal man vente på at ting bedrer seg? Vi har sex ca hver 3mnd Jeg har prøvd snart alt for å få oss inn på banen igjen seksuelt. Jeg har prøvd å snakke med dama om dette, men hu er ikke interessert i å snakke om det. Jeg har også saumfart Google om alt som har med sex og samliv og gjøre for å se om det er noen tips og råd. Jeg har også gått i meg selv for å se hva jeg gjør galt og tatt ansvar og gjort noe med det. Jeg jobber 14 dager borte på plattform, så det blir naturlig for meg og ta meg av hus og hjem når jeg er hjemme, så fruen får fri fra det dagligdagse. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke sitte henslengt i sofakroken iført joggebukse og college genser, men heller se litt ordentlig og velstelt ut. Men siden fødsel, så virker det som at fruen har sluttet å tenne på meg helt. Det er ingen kosing eller kyssing av noe slag uten at jeg tar initiativ. Prøver jeg meg på hu så blir det avslag gang etter gang. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bli han desperate fyren. Men det er fader ikke lett. Hu sier at vi har god sex når vi har sex og at det ikke er noe galt med det. men så enkel mann som jeg er: hvorfor har vi ikke sex oftere da? Hvis det er så godt? Andre problemet er den fuckings telefonen, den sitter klistret i hånda hennes hele døgnet, til å med når vi skal se på en film på kvelden. Jeg har spurt henne om hvorfor hu driver med den når vi ser på film, å da svarer hun at hun klarer å gjøre to ting samtidig. Jeg føler at jeg er nederst på lista hennes. Til og med søpla går foran meg i køa. Jeg har prøvd å prøvd å snakke med henne, men til ingen nytte. Tankekjøret ender opp med å tro at hu er utro. Men det har jeg i grunn liten tro på at er tilfellet. Jeg har også fantasert om å være utro. Men jeg får meg ikke til å gjøre det mot hu. Jeg har prøvd å holde litt avstand, gi hu rom til å kanskje savne sex og nærhet. Jeg holdt avstand i 6mnd. Da klarte jeg ikke å holde avstand mer. Det er ikke kult å være en klengete og masete fyr hverken for meg eller dama. Så jeg har prøvd å balansere det å se når hu er mottakelig for slik. Men hu er vanskelig å lese. Jeg føler alt er så vanskelig om dagen. jeg tar meg i å spørre meg selv: ønsker jeg å ha det sånn i 2 år? 5år? 10år? Ja kanskje rett å slett resten av livet? Det er ikke normalt å ha et sexløst forhold i en alder av 36år? jeg ser snart ingen annen utvei enn å gå. jeg føler jeg har prøvd alt. Men hu gidder ikke å prøve å få det til å fungere. jeg blir motløs av hele driten. Beklager langt innlegg. STIKK!!
Thanos Skrevet 30. desember 2023 #44 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun har jo tydeligvis lavere lyst. Det er altså ikke snakk om at hun bevisst nekter å ha sex, men at hun ikke føler noe behov for sex. Sannsynligvis tenker hun sjeldent eller aldri på sex, det streifer henne bare ikke, innimellom alle tankene på alt det andre en mor må tenke på. Jeg tipper at hun har en million tanker i hodet hver dag, på det som må ordnes og handles og planlegges i en husholdning. Det er ikke plass, tid og overskudd til å tenke på lek. Hun sier at sexen er god. Det betyr likevel ikke at det er så godt at det frister å gjøre det igjen ofte. Kanskje synes hun at det er mye jobb for lite nytelse. Bare noen tanker fra en kvinne med lav lyst. Anonymkode: 4f524...136 Når man er i et forhold, skylder man faktisk sin partner å gi av seg selv. Lav lyst er ingen unnskyldning. Da får man gå noen runder med seg selv og finne ut hva det var man pleide å tenne på, før lysten forsvandt. Ts virker å være en fyr som tar ansvar og som selv har jobbet med seg selv for å bedre relasjonen med sin partner. At man til tider har lav sexlyst er helt greit, men da snakker man med partner om det åpent, slik at det er lettere å forstå. Det ts opplever er uverdig. Hun virker som en giddalaus og egoistisk parter.
Thanos Skrevet 30. desember 2023 #45 Skrevet 30. desember 2023 Veggdyret skrev (11 timer siden): Så du mener at kvinner synes menn som ikke tar husarbeid er hva - "spennende og eksotiske" eller noe sånt? Vi pleier å omtale dem som "mannebabyer som tror vi er mora deres", og det gjør oss IKKE våte i trusa altså. Til TS: jeg leser lite om at dere gjør noe romantisk sammen, går på "dater" (om så bare en spasertur eller piknik)? I tillegg lurer jeg på om du er en av dem som når du har dine 14 fridager skal presse inn en måneds sosialt liv på 2 uker, sånn at du stadig er på besøk hos slekt og venner, fest og spillkvelder og sånt? For det er noe jeg har hørt mange damer som "sitter igjen på land" klage på. Litt av problemet mange menn havner i, er at hun ikke "blir våt i trusa" selv om han bidrar aldri så mye. Er han mye borte, tørker hun opp. Er han mye hjemme blir det for intenst. Prøver han på romantikk blir det for kleint. Og prøver han seg for sjeldent tar han ikke ansvar for hennes nytelse. Det er alltid en unnskyldning! Og alt av ansvaret, enten mannen er for kåt eller aldri kåt, faller på ham. Og om hun blir lat og lite initsiativrik, er det jommen hans feil det og! Hun skal aldri komme i humør og gjøre noe ekstra for ham. Han skal gi og hun skal ta. Jeg så et råd en kvinnelig parrådgiver gav på instagram: om hun aldri er fornøyd og maser om at hun ikke føler seg helt lykkelig i forholdet, er det bare å pakke sakene og reise. Hun har begynt å kjede seg og vil aldri innrømme at det ikke er din feil. Å være lykkelig med en person er mitt ansvar. Ikke den andre personen.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #46 Skrevet 30. desember 2023 Frustrert1 skrev (19 timer siden): Jeg har vært sammen med dama nå i ca 8 år. Vi har hatt et bra sexliv før vi fikk barn. Jeg har lest at det er normalt å oppleve en sextørke etter at man får barn. Så jeg har prøvd så godt jeg kan å vise forståelse etter dette. Men nå har det vært slik i 6 år. Hvor lenge skal man vente på at ting bedrer seg? Vi har sex ca hver 3mnd Men siden fødsel, så virker det som at fruen har sluttet å tenne på meg helt. Hu sier at vi har god sex når vi har sex og at det ikke er noe galt med det. men så enkel mann som jeg er: hvorfor har vi ikke sex oftere da? Hvis det er så godt? Samme med meg når jeg ble gravid. Fra jeg ble gravid, så var det som å skru av «sexknappen». Vi hadde ikke sex igjennom hele svangerskapet og 1 år etter fødsel. Så hadde vi en kort periode med en del sex, før jeg ble gravid på ny. Da skjedde det samme. Null seksuell interesse… null. Det er nå ca 12 år siden graviditet nr 2. siden da har vi sex 2-3 ganger i året. Sexen vi har er helt knall. Jeg har virkelig ingen verdens ting å klage angående sexen. Det har rett og slett ingen betydning for lysten. Det er ikke sånn for meg at herlig sex avler sex eller oftere lyst. Jeg har dessverre ingen gode råd for en forandring for deg. Poenget var bare at jeg kjenner meg igjen. Min seksualitet var virkelig pre og post graviditet/fødsel. Heldigvis for meg, så er mannen min lite opptatt av sex. Han er fornøyd med at vi har veldig bra sex de få gangene vi har det. Utover det tenker han lite på det. Jeg er heldig sånn sett. I løpet av disse ca 12 årene har vi ikke hatt ett eneste tilfelle med avvisning, krangling osv pga sex. Tror bare sex ikke betyr så mye for oss at vi noen gang har forsøkt å forandre noe. Vi har det bra som det er. Anonymkode: 4ce2e...416
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #47 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, ts kan velge å gå fra denne dama. Det finnes mange damer der ute. Anonymkode: 1fce6...f92 Sært å ødelegge en familie med barn, fordi man ikke får pult så ofte som man skulle ønske. Særdeles sært. Anonymkode: 4ce2e...416 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #48 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): "velge"?? Han har barn med henne, de er en familie. Ikke bare å gå. Du har sannelig et lettvint syn på ting. Anonymkode: 04769...5f9 Gå i fra kone og barn fordi man ikke får pult ofte nok😂🙈 Anonymkode: 4ce2e...416
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #49 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du mener at ts må ofre hele livet for å bli i dette elendige forholdet fordi de har barn? Barn ønsker IKKE å være i dette heller, tro meg Anonymkode: 1fce6...f92 Barn driter i om mamma og pappa knuller 1 gang pr mnd eller 1 gang pr 3 mnd. tro meg. Anonymkode: 4ce2e...416 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #50 Skrevet 30. desember 2023 Ingen som har nevnt hormoner og prevensjon… går hun på hormonell prevensjon? Føler hun seg sexy og attraktiv? Anonymkode: 6e392...410
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #51 Skrevet 30. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Høres sprøtt ut. Her ventet vi seks uker etter hver av to fødsler, og hadde helt uproblematisk sex som før etter bare kort tid. Men dette handler neppe bare om noe fysiologisk uansett. Jeg hadde en kollega, hvor etter at samboeren hadde født deres datter, endte opp seksuelt "død". De hadde knapt sex på 6-7 år, før han anså at datteren var stor nok til å takle et brudd, og det økonomiske var ordnet, og de gikk hver sine veier. Vi kolleger hadde vondt av ham i årevis, selvfølgelig. Anonymkode: 3ddf6...641 Ugh. Han høres ikke ut som en hyggelig person som utleverte kona på den måten til kollegaer og slarvet om henne! Anonymkode: 8cc65...c0b 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #52 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ugh. Han høres ikke ut som en hyggelig person som utleverte kona på den måten til kollegaer og slarvet om henne! Anonymkode: 8cc65...c0b Skikkelig douche bag av en fyr… Anonymkode: 4ce2e...416
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #53 Skrevet 30. desember 2023 19 hours ago, Frustrert1 said: Tok meg mot til å skrive her. Skal prøve å gjøre dette så kort og presist som mulig. Jeg har vært sammen med dama nå i ca 8 år. Vi har hatt et bra sexliv før vi fikk barn. Jeg har lest at det er normalt å oppleve en sextørke etter at man får barn. Så jeg har prøvd så godt jeg kan å vise forståelse etter dette. Men nå har det vært slik i 6 år. Hvor lenge skal man vente på at ting bedrer seg? Vi har sex ca hver 3mnd Jeg har prøvd snart alt for å få oss inn på banen igjen seksuelt. Jeg har prøvd å snakke med dama om dette, men hu er ikke interessert i å snakke om det. Jeg har også saumfart Google om alt som har med sex og samliv og gjøre for å se om det er noen tips og råd. Jeg har også gått i meg selv for å se hva jeg gjør galt og tatt ansvar og gjort noe med det. Jeg jobber 14 dager borte på plattform, så det blir naturlig for meg og ta meg av hus og hjem når jeg er hjemme, så fruen får fri fra det dagligdagse. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke sitte henslengt i sofakroken iført joggebukse og college genser, men heller se litt ordentlig og velstelt ut. Men siden fødsel, så virker det som at fruen har sluttet å tenne på meg helt. Det er ingen kosing eller kyssing av noe slag uten at jeg tar initiativ. Prøver jeg meg på hu så blir det avslag gang etter gang. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bli han desperate fyren. Men det er fader ikke lett. Hu sier at vi har god sex når vi har sex og at det ikke er noe galt med det. men så enkel mann som jeg er: hvorfor har vi ikke sex oftere da? Hvis det er så godt? Andre problemet er den fuckings telefonen, den sitter klistret i hånda hennes hele døgnet, til å med når vi skal se på en film på kvelden. Jeg har spurt henne om hvorfor hu driver med den når vi ser på film, å da svarer hun at hun klarer å gjøre to ting samtidig. Jeg føler at jeg er nederst på lista hennes. Til og med søpla går foran meg i køa. Jeg har prøvd å prøvd å snakke med henne, men til ingen nytte. Tankekjøret ender opp med å tro at hu er utro. Men det har jeg i grunn liten tro på at er tilfellet. Jeg har også fantasert om å være utro. Men jeg får meg ikke til å gjøre det mot hu. Jeg har prøvd å holde litt avstand, gi hu rom til å kanskje savne sex og nærhet. Jeg holdt avstand i 6mnd. Da klarte jeg ikke å holde avstand mer. Det er ikke kult å være en klengete og masete fyr hverken for meg eller dama. Så jeg har prøvd å balansere det å se når hu er mottakelig for slik. Men hu er vanskelig å lese. Jeg føler alt er så vanskelig om dagen. jeg tar meg i å spørre meg selv: ønsker jeg å ha det sånn i 2 år? 5år? 10år? Ja kanskje rett å slett resten av livet? Det er ikke normalt å ha et sexløst forhold i en alder av 36år? jeg ser snart ingen annen utvei enn å gå. jeg føler jeg har prøvd alt. Men hu gidder ikke å prøve å få det til å fungere. jeg blir motløs av hele driten. Beklager langt innlegg. Typisk https://www.youtube.com/watch?v=dIUn_biKpN8 Anonymkode: 50d5a...438
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #54 Skrevet 30. desember 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Gå i fra kone og barn fordi man ikke får pult ofte nok😂🙈 Anonymkode: 4ce2e...416 Hvorfor er det rart? Kvinner gjør også det, altså går fra mann og tar med barna fordi han ikke tenner henne lenger. Anonymkode: 50d5a...438 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #55 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det rart? Kvinner gjør også det, altså går fra mann og tar med barna fordi han ikke tenner henne lenger. Anonymkode: 50d5a...438 Ok. Rettelse. Gå i fra kone/mann og barn fordi man ikke får pult ofte nok😂🙈 Anonymkode: 4ce2e...416
AnonymBruker 42 Skrevet 30. desember 2023 #56 Skrevet 30. desember 2023 Du skrev aldri hva kÅna mener denne tørken kommer av (tror jeg)... Det er jo relevant og vesentlig i denne sammenhengen....
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #57 Skrevet 30. desember 2023 Thanos skrev (1 time siden): Når man er i et forhold, skylder man faktisk sin partner å gi av seg selv. Lav lyst er ingen unnskyldning. Da får man gå noen runder med seg selv og finne ut hva det var man pleide å tenne på, før lysten forsvandt. Ts virker å være en fyr som tar ansvar og som selv har jobbet med seg selv for å bedre relasjonen med sin partner. At man til tider har lav sexlyst er helt greit, men da snakker man med partner om det åpent, slik at det er lettere å forstå. Det ts opplever er uverdig. Hun virker som en giddalaus og egoistisk parter. At man skylder partneren sin å snakke åpent og være villig til å gjøre tiltak sammen er jeg enig i. Å ha sex selv om man ikke har lyst, er jeg uenig i. Og selv om man både går mange runder med seg selv, snakker åpent, lytter og prøver en masse ting, er det jo ikke sikkert at man hverken finner ut hva den lave lysten skyldes eller hvordan man kan øke den. En annen ting: hvorfor er det hans lystnivå som er regnet som "fasit", og hennes lyst som må repareres? Hvorfor er ikke hennes lystnivå ansett som det normale, og hans lystnivå som må justeres? Hvorfor kan de ikke sammen finne tiltak som gjør at hans lystnivå tilpasses hennes? Er det alltid slik at den med lavest lyst har feil?? Anonymkode: 4f524...136
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #58 Skrevet 30. desember 2023 Parterapi, eneste løsning på å komme i gang med noe som helst Anonymkode: a49c7...ab7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #59 Skrevet 30. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ugh. Han høres ikke ut som en hyggelig person som utleverte kona på den måten til kollegaer og slarvet om henne! Anonymkode: 8cc65...c0b Når kollegene er som en liten vennegjeng og arbeidsplassen er som alles felles andre hjem, og man kjenner hverandre nesten like personlig som familie, og snakker sammen om løst og fast daglig i år ut og år inn over tusenvis av kaffekopper, kommer man jo innpå hverandre og kan være åpen om vanskelige ting også. Fyren er en av de skikkeligste og mest helstøpte av folk jeg har kjent, og han hadde det vondt på privaten i årevis, holdt ut med veldig mye annet også og var den i forholdet som tok alt mulig ansvar da samboeren ga mer og mer faen i både ham og jenta de hadde. Hvordan han holdt ut å stå i alt det der så lenge var til slutt vanskelig for oss andre å begripe. Han har det mye bedre nå. En annen kollega samme sted gjennomlevde et annerledes men også opprivende samlivsbrudd og var preget av det gjennom mange år. Måtte selge hus, hytte og det meste han eide for å kunne starte et nytt liv. Sånn som ting var i det lille miljøet vi hadde der var man der for hverandre og kunne lufte ut frustrasjoner og ha noen å snakke med når livet var vanskelig. Eller man delte jo både gleder og sorger med hverandre. Alt annet ville vært veldig mye rarere. Har man ikke vært i et sånt arbeidsmiljø vil man sikkert ikke forstå. Kan veldig godt tenkes at det kan sammenliknes med omgangsformen i en sammensveiset venninnegjeng, bare at her var vi bare karer. Anonymkode: 3ddf6...641
Frustrert1 Skrevet 31. desember 2023 Forfatter #60 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen som har nevnt hormoner og prevensjon… går hun på hormonell prevensjon? Føler hun seg sexy og attraktiv? Anonymkode: 6e392...410 Hun bruker spiral. Hu har ikke sagt noe til meg om at hun føler seg lite sexy og attraktiv. Det er på en måte i kommunikasjon vi kan finne ut sånne ting. Men siden hu ikke er interessert i å snakke og finne løsninger, så blir det vanskelig å nøste opp i. Utad så er hun selvsikker og viser lite at hun ikke føler seg sexy eller attraktiv. Så svaret her blir: vet ikke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå