AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #21 Skrevet 30. desember 2023 Frustrert1 skrev (7 timer siden): Tok meg mot til å skrive her. Skal prøve å gjøre dette så kort og presist som mulig. Jeg har vært sammen med dama nå i ca 8 år. Vi har hatt et bra sexliv før vi fikk barn. Jeg har lest at det er normalt å oppleve en sextørke etter at man får barn. Så jeg har prøvd så godt jeg kan å vise forståelse etter dette. Men nå har det vært slik i 6 år. Hvor lenge skal man vente på at ting bedrer seg? Vi har sex ca hver 3mnd Jeg har prøvd snart alt for å få oss inn på banen igjen seksuelt. Jeg har prøvd å snakke med dama om dette, men hu er ikke interessert i å snakke om det. Jeg har også saumfart Google om alt som har med sex og samliv og gjøre for å se om det er noen tips og råd. Jeg har også gått i meg selv for å se hva jeg gjør galt og tatt ansvar og gjort noe med det. Jeg jobber 14 dager borte på plattform, så det blir naturlig for meg og ta meg av hus og hjem når jeg er hjemme, så fruen får fri fra det dagligdagse. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke sitte henslengt i sofakroken iført joggebukse og college genser, men heller se litt ordentlig og velstelt ut. Men siden fødsel, så virker det som at fruen har sluttet å tenne på meg helt. Det er ingen kosing eller kyssing av noe slag uten at jeg tar initiativ. Prøver jeg meg på hu så blir det avslag gang etter gang. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bli han desperate fyren. Men det er fader ikke lett. Hu sier at vi har god sex når vi har sex og at det ikke er noe galt med det. men så enkel mann som jeg er: hvorfor har vi ikke sex oftere da? Hvis det er så godt? Andre problemet er den fuckings telefonen, den sitter klistret i hånda hennes hele døgnet, til å med når vi skal se på en film på kvelden. Jeg har spurt henne om hvorfor hu driver med den når vi ser på film, å da svarer hun at hun klarer å gjøre to ting samtidig. Jeg føler at jeg er nederst på lista hennes. Til og med søpla går foran meg i køa. Jeg har prøvd å prøvd å snakke med henne, men til ingen nytte. Tankekjøret ender opp med å tro at hu er utro. Men det har jeg i grunn liten tro på at er tilfellet. Jeg har også fantasert om å være utro. Men jeg får meg ikke til å gjøre det mot hu. Jeg har prøvd å holde litt avstand, gi hu rom til å kanskje savne sex og nærhet. Jeg holdt avstand i 6mnd. Da klarte jeg ikke å holde avstand mer. Det er ikke kult å være en klengete og masete fyr hverken for meg eller dama. Så jeg har prøvd å balansere det å se når hu er mottakelig for slik. Men hu er vanskelig å lese. Jeg føler alt er så vanskelig om dagen. jeg tar meg i å spørre meg selv: ønsker jeg å ha det sånn i 2 år? 5år? 10år? Ja kanskje rett å slett resten av livet? Det er ikke normalt å ha et sexløst forhold i en alder av 36år? jeg ser snart ingen annen utvei enn å gå. jeg føler jeg har prøvd alt. Men hu gidder ikke å prøve å få det til å fungere. jeg blir motløs av hele driten. Beklager langt innlegg. Tror dere bør snakke med noen utenfra. Parterapi kanskje? Jeg syns det høres ut som du gjør alt rett, og er en god mann. Anonymkode: 79de3...d04 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #22 Skrevet 30. desember 2023 Dette hadde jeg ikke orket. Jeg er kvinne, har hatt perioder med mindre sexlyst, som da barna var helt små (to tette), lavt stoffskifte og diverse. Men dette har jo vært kommunisert rundt, og gått seg til, for man vil jo ut av det? Seks år er lenge! Sex hver tredje måned? 6 måneder uten? Konen vil ikke snakke om det? Hva vil hun da? Hadde det vært for en kortere periode, men seks år? Anonymkode: f313f...079 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #23 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Prøv å lag litt god stemning, uten å fokusere på sex i første omgang. Litt godt å drikke, men ikke for mye. Sørg for å kjøpe inn massasjeolje og evt annet du trenger. Tilby henne massasje, men start med ryggen, ikke noe sexuelt. La det utvikle seg gradvis. Ikke gå for fort fram, men får du massert rumpa, er veien kort videre 😊 Har god erfaring med dette 👍 Anonymkode: 04769...5f9 Hvorfor skal ts gjøre det og ikke dama? Hun prøver ikke engang. Anonymkode: 1fce6...f92 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #24 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor skal ts gjøre det og ikke dama? Hun prøver ikke engang. Anonymkode: 1fce6...f92 Hvis dama var interessert i å gjøre dette, var jo problemet løst. Men hun er ikke det. Da må TS rett og slett ta insinsnativet, og håpe dama er med på notene etterhvert.. Anonymkode: 04769...5f9 2
Frustrert1 Skrevet 30. desember 2023 Forfatter #25 Skrevet 30. desember 2023 Example skrev (4 minutter siden): Her er det nok ikke noe håp om bedring. Du kan alltids prøve å snakke med henne igjen og være ærlig på at du vurderer å gå om ikke noe skjer. Det kan hende det vekker henne litt for en periode. Hun er antagelig komfortabel med situasjonen, hvor du er mye borte og tjener godt med penger. Hun har alle muligheter til å ha sex med andre når du ikke er der, og sannsynligvis har hun det hvis hun fremdeles har interesse av sex overhodet lenger. Så hun lever fint med situasjonen slik den er nå. Du bringer hjem penger, og når du er hjemme står du på som en helt. Også har hun alle muligheter til å dekke lystene når du er på jobb. Jeg har vært inne på tanken om dette selv. men det skal sies at jeg har jobbet sånn turnus i ca ett og et halvt år. Problemene startet før det, men jeg hadde kanskje håpet at ting skulle bedre seg når jeg fikk ny jobb å var borte litt. Kanskje hun ville kjenne på savnet og ting bedret seg. Men det har ikke skjedd enda. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #26 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis dama var interessert i å gjøre dette, var jo problemet løst. Men hun er ikke det. Da må TS rett og slett ta insinsnativet, og håpe dama er med på notene etterhvert.. Anonymkode: 04769...5f9 Nei, ts kan velge å gå fra denne dama. Det finnes mange damer der ute. Anonymkode: 1fce6...f92
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #27 Skrevet 30. desember 2023 Basert på informasjonen du har oppgitt så ser jeg strengt tatt ingen løsning på dette problemet. Det virker som at det kun er du som anser dette som et problem. Hvis bare en av to i et forhold er interessert i å finne en løsning på utfordringene som er i partnerskapet så blir det umulig. Det at hun ikke vil snakke om det viser igjen at hun er komfortabel i situasjonen. Spesielt siden du har trukket deg tilbake et halvt år uten å ha fått noen reaksjon. Eneste grunn jeg kan se til å prøve å få forholdet til å fungere er barnet, men nå har det gått 6 år. Ikke ofte jeg vil si det, men i dette tilfellet kommer dette ikke tli å bli bedre. En fallgruve du kan oppleve er at hun plutselig blir "den gamle partneren din" når hun plutselig ønsker et barn til, men vil da raskt gå tilbake til dagens situasjon like etter. Og da er du igjen i gang med "kanskje det blir bedre hvis jeg ***". Jeg hadde avsluttet mens dere enda er på talefot. Anonymkode: ea109...c98 3
Hannah80 Skrevet 30. desember 2023 #28 Skrevet 30. desember 2023 Dette hadde jeg aldri orket. Syns du har vært veldig tålmodig, ts:) 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #29 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, ts kan velge å gå fra denne dama. Det finnes mange damer der ute. Anonymkode: 1fce6...f92 "velge"?? Han har barn med henne, de er en familie. Ikke bare å gå. Du har sannelig et lettvint syn på ting. Anonymkode: 04769...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #30 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): "velge"?? Han har barn med henne, de er en familie. Ikke bare å gå. Du har sannelig et lettvint syn på ting. Anonymkode: 04769...5f9 Du mener at ts må ofre hele livet for å bli i dette elendige forholdet fordi de har barn? Barn ønsker IKKE å være i dette heller, tro meg Anonymkode: 1fce6...f92 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #31 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): "velge"?? Han har barn med henne, de er en familie. Ikke bare å gå. Du har sannelig et lettvint syn på ting. Anonymkode: 04769...5f9 Men asså gi deg! Skal ts. leve ulykkelig i flere år til? Blir ikke noe bedre for ungene heller Anonymkode: 02e57...38f 1 1
Gjest Mr. Ron Skrevet 30. desember 2023 #32 Skrevet 30. desember 2023 Skaff barnevakt ei helg. Ta henne med på hyttetur til fjells uten mobildekning. Prat ut - elsk! Dette går jo ikke i lengden å leve slik?
Yodas Skrevet 30. desember 2023 #33 Skrevet 30. desember 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Fysisk tar det syv år for kroppen å hente seg inn etter svangerskap og fødsel. Dette er et underkommunisert problem, hvor stor belastning og hvor langvarig skadene er. Anonymkode: 935f2...2a4 Syv år? Har du noen dokumentasjon på det? Og hva mener du med skader?
Andro Skrevet 30. desember 2023 #34 Skrevet 30. desember 2023 Du har gjort det du kan, men hun er enten ikke interessert eller skjønner ikke alvoret. Forlang at hun blir med på familierådgivning; det er siste utvei. Jeg tenker, ut fra det du skriver, at det er lite håp for dette forholdet. Ta ansvar for å ta tak i det, dette kan du ikke leve med.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #35 Skrevet 30. desember 2023 Just now, Yodas said: Syv år? Har du noen dokumentasjon på det? Og hva mener du med skader? Høres sprøtt ut. Her ventet vi seks uker etter hver av to fødsler, og hadde helt uproblematisk sex som før etter bare kort tid. Men dette handler neppe bare om noe fysiologisk uansett. Jeg hadde en kollega, hvor etter at samboeren hadde født deres datter, endte opp seksuelt "død". De hadde knapt sex på 6-7 år, før han anså at datteren var stor nok til å takle et brudd, og det økonomiske var ordnet, og de gikk hver sine veier. Vi kolleger hadde vondt av ham i årevis, selvfølgelig. Anonymkode: 3ddf6...641
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #36 Skrevet 30. desember 2023 Andro skrev (5 minutter siden): Du har gjort det du kan, men hun er enten ikke interessert eller skjønner ikke alvoret. Forlang at hun blir med på familierådgivning; det er siste utvei. Jeg tenker, ut fra det du skriver, at det er lite håp for dette forholdet. Ta ansvar for å ta tak i det, dette kan du ikke leve med. Helt enig. Anonymkode: 1fce6...f92 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #37 Skrevet 30. desember 2023 Mr. Ron skrev (20 minutter siden): Skaff barnevakt ei helg. Ta henne med på hyttetur til fjells uten mobildekning. Prat ut - elsk! Dette går jo ikke i lengden å leve slik? Ser mange norske menn som lever sånn, skjønner ikke hvorfor. Felles økonomi? Barn? So what, sier jeg bare. Å kaste bort livet sitt på noe sånt er ikke verdt det. Anonymkode: 1fce6...f92
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #38 Skrevet 30. desember 2023 Du må være helt ærlig og litt streng med henne og fortelle at du faktisk vurderer å avslutte ting om hun ikke er med på å ta tak i problemene her. Selvsagt kan det være hundre vanskelige grunner som gjør at hun ikke orker sex, men når man lever sammen så må man da snakke sammen! Det skylder hun deg. utfra hva du skriver så gjør du alt du kan, men hun må forstå at du mener alvor her. Begge skal ha det bra og få dekket sine behov i et forhold. I det minste føle at partneren er interessert i å bidra til en løsning. Anonymkode: e3134...b17 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #39 Skrevet 30. desember 2023 Hun har jo tydeligvis lavere lyst. Det er altså ikke snakk om at hun bevisst nekter å ha sex, men at hun ikke føler noe behov for sex. Sannsynligvis tenker hun sjeldent eller aldri på sex, det streifer henne bare ikke, innimellom alle tankene på alt det andre en mor må tenke på. Jeg tipper at hun har en million tanker i hodet hver dag, på det som må ordnes og handles og planlegges i en husholdning. Det er ikke plass, tid og overskudd til å tenke på lek. Hun sier at sexen er god. Det betyr likevel ikke at det er så godt at det frister å gjøre det igjen ofte. Kanskje synes hun at det er mye jobb for lite nytelse. Bare noen tanker fra en kvinne med lav lyst. Anonymkode: 4f524...136 2
Enmanelskeråhate Skrevet 30. desember 2023 #40 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fysisk tar det syv år for kroppen å hente seg inn etter svangerskap og fødsel. Dette er et underkommunisert problem, hvor stor belastning og hvor langvarig skadene er. I tillegg er det ikke rart at hun mister tenningen på deg når du er borte i 14 dager i strekk hver 14 dag. Da er du ikke en kjæreste, men mer en roomie som kommer på besøk iblandt. I mellomtiden står hun med alt ansvar for barn, jobb og hus, og selvom du deltar i husting når du er hjemme så får hun ikke "fri" fordet som du kaller det. Sex hver tredje måned er ikke ille i deres situasjon. Det er sex hver 12 uke ca, av bare 6 uker du er hjemme, så tar man utgangspunkt i hvor lite du er hjemme så har dere sex mye oftere enn hver tolvte uke sammen. Det er bare tull at du lever i et sexløst forhold. Anonymkode: 935f2...2a4 Dummeste jeg har hørt faktisk 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå