Gå til innhold

Hvis noen stjeler utemøblene dine fra 1.etasje, gjelder innboforsikringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en høy 1.etasje i blokk, og skal bygge port/trapp ned mot fellesområde. Kom på at da kan jo folk gå opp på balkongen og stjele utemøbler/grillen min etc. Gjelder isåfall innboforsikringen for dette, eller må jeg rydde inn alt av verdisaker fra balkongen hver eneste dag om sommeren? Virker litt tungvint. Har ikke hørt om at andre naboer har blitt utsatt for noe, av de som også har port/trapp fra balkongen. 

Anonymkode: b811d...b1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min Innboforsikringen dekker kun tyveri fra privat areal med mulighet for å stå låst eller innlåst, og ikke ting som står i fellesareal uten å være låst eller innlåst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg bor i en høy 1.etasje i blokk, og skal bygge port/trapp ned mot fellesområde. Kom på at da kan jo folk gå opp på balkongen og stjele utemøbler/grillen min etc. Gjelder isåfall innboforsikringen for dette, eller må jeg rydde inn alt av verdisaker fra balkongen hver eneste dag om sommeren? Virker litt tungvint. Har ikke hørt om at andre naboer har blitt utsatt for noe, av de som også har port/trapp fra balkongen. 

hvorfor vil du ha trapp ned?

Anonymkode: 2666e...22a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvorfor vil du ha trapp ned?

Anonymkode: 2666e...22a

For å slippe å gå ned fellessangen og rundt huset til platten sin? 
Det var et godt spørsmål, tenk hvor mye hagemøbler og dyre ting vi har ute. Vi har utestue med glassdør vi kan låse, men låser jo aldri den liksom 

Anonymkode: e900a...2f4

Skrevet

Ikke alle har er skur på natta for grill, plenklipper, sykler, møbler, høytrykksspyler og ting en bruker i Hagen. 

Anonymkode: e900a...2f4

Skrevet

Les forsikringsvilkårene dine. 
Så, hvor langt må møblene bæres til en bil/tilhenger? Er de fine og dyre? Hvor mye naboer er det rundt der? Hvor belastet er området? Hva med å låse grillen fast med kjetting og hengelås? 

Anonymkode: b4099...53f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og dette får du lov til? 

Anonymkode: 7b279...4ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og dette får du lov til? 

Anonymkode: 7b279...4ae

Ja, det er jo flere i nabolaget som har gjort dette så. Styret sa de vil godkjenne tegningene først, og så lenge trappen/porten passer inn i fasaden går det fint. Jeg har katter så er litt enklere å slippe de ut/inn hvis jeg har port/trapp. Og tenker det kan være en investering hvis jeg skal selge noen gang også, f.eks. hvis en barnefamilie skal kjøpe. Da er det fellesområde rett i skogen, og ikke noe innsyn :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Les forsikringsvilkårene dine. 
Så, hvor langt må møblene bæres til en bil/tilhenger? Er de fine og dyre? Hvor mye naboer er det rundt der? Hvor belastet er området? Hva med å låse grillen fast med kjetting og hengelås? 

Anonymkode: b4099...53f

Står ingenting om dette i forsikringen, derfor spør jeg her om noen vet :) Det er et stykke å bære til bil altså, må gå rundt hele blokken. Og jeg har absolutt ikke dyre ting på balkongen, bare 2 utestoler, bord og Weber-grillen min, som er 10 år gammel eller noe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Står ingenting om dette i forsikringen, derfor spør jeg her om noen vet :) Det er et stykke å bære til bil altså, må gå rundt hele blokken. Og jeg har absolutt ikke dyre ting på balkongen, bare 2 utestoler, bord og Weber-grillen min, som er 10 år gammel eller noe. 

Det er vel bare forsikringsselskapet ditt som kan svare på dette. Men uansett har du vel en egenandel? Ikke sikkert verdien på en gammel grill og et par møbler kommer over denne. Forsikringsselskapene trekker fra for alder på ting.

Og er det så vanlig at det stjeles hagemøbler? Her hvor jeg bor, har alle hagemøblene stående ute på terrassen hele sommeren. Jeg har aldri hørt om at noen har blitt frastjålet noe derfra. Er i en av de større byene i landet.

Anonymkode: dcef1...b59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...