Gå til innhold

Fikk avslag fra bulder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hus og hytte til verdi 6 millioner. Årsinntekt 600 000,- Ønsket å flytte boliglånet på 1 500 000,- til bulder. De avslo.

Anonymkode: 80861...bfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok 

Anonymkode: 927fe...f08

• Liker 4
Skrevet (endret)

Bulder et heldigitalt bankkonsept som «skummer fløten» av markedet. Hvis de ikke klarer å beregne en god verdi via Eiendomsverdi, som krever mye omsetning i området ditt, eller du faller utenfor deres profiler og har høyere risiko enn normalt så vil de avslå søknaden din.

Så hvis du får avslag fra Bulder må du nok prøve en annen plass.

Redigering: Bulder er et bankkonsept fra Sparebanken Vest

Endret av Gjest5656
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har hus og hytte til verdi 6 millioner. Årsinntekt 600 000,- Ønsket å flytte boliglånet på 1 500 000,- til bulder. De avslo.

Har dere barn og biler? 
nå i dag med så høye renter, samt økte sifo-tall (statens referansebudsjett), er det ikke mye lån man får på den inntekten der. Kostnader knyttet til å leve generelt, samt eie hus og hytte er i seg selv såpass stort. 

Anonymkode: 627f6...63b

• Liker 5
Skrevet

Tror alt går automatisk i Bulder, ikke på skjønn. Så da har dere rett og slett for mye lån totalt sammenliknet med inntekt. Dere kan prøve et sted hvor du kan snakke med rådgiveren som vurderer det isteden!

Anonymkode: b27de...8d9

• Liker 2
Skrevet

Bulder er et toskete navn.

Anonymkode: e0840...461

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bulder er et toskete navn.

Anonymkode: e0840...461

De driver med buldring. Jeg håper de er forsiktige og ikke detter ned og slår seg. Beklager, jeg klarte ikke å dy meg.

Skrevet

Utrolig lite inntekt "vi" har. Spiller jo ikke noen rolle hva dere har av verdi hvis dere ikke kan betale lånet. 

Anonymkode: 3a239...e89

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utrolig lite inntekt "vi" har. Spiller jo ikke noen rolle hva dere har av verdi hvis dere ikke kan betale lånet. 

To stykker klarer vel fint å betale på et lån på 1.500.000kr med totalinntekt på 600.000kr. Selv har jeg et lån på 1.300.000kr med en inntekt på 380.000kr, og jeg er alene.

Anonymkode: 5d0c3...3a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akkurat det samme tenkte jeg, hvis det ikke er en person med flere personligheter så må det være snakk om minst 2 personer og 2 personer kan ikke leve på en lønn på 600 000, når månedlige avdrag er betalt så er det ikke mye igjen å leve av, hus og hytte er vel forsikret og både hus og hytte krever vedlikehold, kommunale avgifter og lignende skal også betales.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Bulder er kjent for dette, de avslår en høy andel av søknadene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

To stykker klarer vel fint å betale på et lån på 1.500.000kr med totalinntekt på 600.000kr. Selv har jeg et lån på 1.300.000kr med en inntekt på 380.000kr, og jeg er alene.

Hvis du får utlånsrente 5,78% fra Bulder så må du tåle en økning på 3% jfr. utlånsforsikriften, som betyr at økonomien din må tåle 8,78%. Hvis dette er to personer som tjener totalt 600.000 kr, så kan jeg tenke meg at etter å ha automatisk regnet på SIFO-budsjett evt. biler osv, så vil det ikke gå opp at de skal kunne låne noe uten å ha fått en manuell gjennomgang av en rådgiver hos banken.

Det er problemet med å bruke heldigitale konsept som Bulder, det kan hende de får aksept hos en bank som har mulighet til manuell behandling, men de må da akseptere dårligere vilkår. Eller det kan hende at forutsetningene nå som renten er høyere har gjort det vanskelig mtp. at de nå må tåle renteøkning ut i fra dagens boliglån.

Husk at deres inntekt er lav og man kan ikke låne mer enn 5x inntekt. Alle verdiene som nevnes her er greit det, men de er ikke nyttige med mindre du tar pant i dem for sikkerhet? Det tar ikke Bulder hensyn til.

• Liker 3
Skrevet

Fikk du oppgitt noen grunn? 

Anonymkode: d594e...8ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde 1150.000 i lån og 500.000 i lønn og fikk nei. Med 560.000 fikk jeg ja et halvt år senere. Ingen andre lån og ingen barn. 

Anonymkode: 3517f...109

Skrevet

Jeg tjener ca 600 000 brutto alene og har ramme på 2,7 mill. To barn, ingen bil. Verdier for rundt 6-6,5 mill. i hytte og leilighet. Hadde nok aldri fått så mye i dag, lån innvilget for 2 år siden (Landkreditt bank, hadde vært kunde der en god stund).

Dere er jo én ekstra voksen som skal leve på denne lønna, og en hytte medfører også ekstrakostnader. Vet ikke om dere har barn? Har en eller begge mulighet til å øke inntekt på sikt? 600 00 inn på to mennesker er jo ikke så mye (er det brutto eller netto forresten?). Sist jeg byttet jobb gikk jeg opp 90 000.

Anonymkode: 140e6...43a

• Liker 1
Skrevet

bulder låner ikke ut til folk på bygda. De selger der det er manger salg. Vi har ma kredittkscore men hva hjelper det. Og navnet er vel "Sparebanken Vest".

Anonymkode: 21677...316

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

bulder låner ikke ut til folk på bygda. De selger der det er manger salg. Vi har ma kredittkscore men hva hjelper det. Og navnet er vel "Sparebanken Vest".

Anonymkode: 21677...316

Jeg bor på bygda og fikk lån uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...