AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Jeg har ett særkullsbarn og to felles barn med mannen min. Det eldste barnet (mitt) kjøper seg av og til noe mat selv som han har i kjøleskapet og sier ifra om at han har kjøpt. Det er helt uproblematisk for meg. Noen ganger kjøper også jeg ting som er tiltenkt ett av barna spesielt. Dette tåler mannen dårlig. Han mener jeg er kjip når jeg sier at han ikke kan ta det. Han mener at alt i kjøleskapet burde han kunne ta. Jeg mener det er barnslig å bli sur på meg for dette. hva tenker dere? Anonymkode: 3f139...266
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Tror du har glemt å regne med et barn.... Mannen din.. Anonymkode: 9b457...bb1 33 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Du har 3 barn og en drittunge. Anonymkode: 1a89e...80e 18 5
PhilosopherSe7en Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 Hjelpe meg. Det må da være mulig å ha sine egne ting i felles kjøleskap uten at det skal være noe problem. Snakk om å lage problemer utav ingenting. Din samboer er vel stor til at han kan kjøpe ting selv om det er så stort problem for ham. 12 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Så lenge ting er merket/alle vet at det tilhører noen er det vel ok. Om det er noe alle vil ha, kjøp nok til alle? Anonymkode: aa2d6...64b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 For en idiot av en mann. Her har vi ofte en eller annen unge (besøk og) som setter ting i kjøleskapet. Det får stå i fred. Alle har lov til å ha egne ting. Uansett om det er felles barn eller ikke. Alle bor i huset på lik linje. Anonymkode: ca18e...65e 6
Gjest Kanino Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ett særkullsbarn og to felles barn med mannen min. Det eldste barnet (mitt) kjøper seg av og til noe mat selv som han har i kjøleskapet og sier ifra om at han har kjøpt. Det er helt uproblematisk for meg. Noen ganger kjøper også jeg ting som er tiltenkt ett av barna spesielt. Dette tåler mannen dårlig. Han mener jeg er kjip når jeg sier at han ikke kan ta det. Han mener at alt i kjøleskapet burde han kunne ta. Jeg mener det er barnslig å bli sur på meg for dette. hva tenker dere? Anonymkode: 3f139...266 Er dette en spøk ? Merkelig mann du har
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 Dersom et av barna kjøper noen til seg selv, må det respekteres. Dersom noe kjøpes inn til en bestemt anledning, det samme. Jeg synes likevel, som din mann, at det er sært at du kjøper inn noe som bare et av barna kan få spise. Anonymkode: af8bd...21d 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 Mannen din er enten en idiot eller en manbebaby. Få eldstemann til å drikke opp ølen, grillmaten eller lignende så holder han nok fred Anonymkode: 1d7fb...25f 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 Kjøp mer av det davel 😃 Anonymkode: 378e5...41b 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg synes likevel, som din mann, at det er sært at du kjøper inn noe som bare et av barna kan få spise. Anonymkode: af8bd...21d Er det det? Jeg har et barn med anoreksi som får særbehandling i matveien. Når det er vanskelige perioder greier vi ikke å dekke kaloribehovet med grovbrød, leverpostei og melk. Så da handles det titt og ofte inn drikke (juice, smoothie, iste), ferdigmat (wraps, sushi, fjordland) og snacks (kjeks, nøtter, sjokolade) som søskenet ikke får spise fritt av. Søskenet skjønner dette helt fint, og er happy så lenge hans autistiske behov for et spesielt brød samt ost og skinke alltid er tilgjengelig - og får selvfølgelig spise både kjeks og sjokolade når vi har det. Det er bare uaktuelt at han skal støvsuge det i seg. Anonymkode: a046a...715 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det det? Jeg har et barn med anoreksi som får særbehandling i matveien. Når det er vanskelige perioder greier vi ikke å dekke kaloribehovet med grovbrød, leverpostei og melk. Så da handles det titt og ofte inn drikke (juice, smoothie, iste), ferdigmat (wraps, sushi, fjordland) og snacks (kjeks, nøtter, sjokolade) som søskenet ikke får spise fritt av. Søskenet skjønner dette helt fint, og er happy så lenge hans autistiske behov for et spesielt brød samt ost og skinke alltid er tilgjengelig - og får selvfølgelig spise både kjeks og sjokolade når vi har det. Det er bare uaktuelt at han skal støvsuge det i seg. Anonymkode: a046a...715 For en nedlatende måte å snakke om sitt barn på. Anonymkode: b23ef...5df 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #13 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For en nedlatende måte å snakke om sitt barn på. Anonymkode: b23ef...5df Det var ikke meningen. Det var bare en generell betraktning om å ha en tenåringsgutt i hus. Noen ganger er det som å støvsuge opp en sokk - svupp, der var det borte. Anonymkode: a046a...715 10 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det det? Jeg har et barn med anoreksi som får særbehandling i matveien. Når det er vanskelige perioder greier vi ikke å dekke kaloribehovet med grovbrød, leverpostei og melk. Så da handles det titt og ofte inn drikke (juice, smoothie, iste), ferdigmat (wraps, sushi, fjordland) og snacks (kjeks, nøtter, sjokolade) som søskenet ikke får spise fritt av. Søskenet skjønner dette helt fint, og er happy så lenge hans autistiske behov for et spesielt brød samt ost og skinke alltid er tilgjengelig - og får selvfølgelig spise både kjeks og sjokolade når vi har det. Det er bare uaktuelt at han skal støvsuge det i seg. Anonymkode: a046a...715 Men da er det som jeg skrev, kjøpt for en bestemt anledning. Er der godt merket, ikke noe problem. Hos oss spiser vi stort sett til faste måltider, så sjeldent noen forsyner seg fra kjøleskapet. Men de får ta det de vil. Anonymkode: af8bd...21d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #15 Skrevet 30. desember 2023 Er det stefar som ikke får forsyne seg av eldstemann egeninnkjøpte pålegg, skrev jeg at det var en grei regel. Overskriften var stefar. Er det far som ikke får forsyne seg av mat kjøpt av felles midler med tanke på et felles barn synes seg fortsatt det er litt sært. Hvis denne maten foretrekkes framfor annet som blir kjøpt/servert, kjøper vi mer av det. Anonymkode: af8bd...21d 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #16 Skrevet 30. desember 2023 Om stefar har lyst på pålegget eldstemann har kjøpt seg, så kan han vel stikke i butikken og kjøpe sånt til hele familien? Så klart barna skal måtte slippe å bruke sine penger på mat til hele familien. Anonymkode: 5c505...7c7 4
Chiubi Skrevet 30. desember 2023 #17 Skrevet 30. desember 2023 Mat i felles kjøleskap er felles mat når man er en familie. Kjøp heller nok til alle. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #18 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det det? Jeg har et barn med anoreksi som får særbehandling i matveien. Når det er vanskelige perioder greier vi ikke å dekke kaloribehovet med grovbrød, leverpostei og melk. Så da handles det titt og ofte inn drikke (juice, smoothie, iste), ferdigmat (wraps, sushi, fjordland) og snacks (kjeks, nøtter, sjokolade) som søskenet ikke får spise fritt av. Søskenet skjønner dette helt fint, og er happy så lenge hans autistiske behov for et spesielt brød samt ost og skinke alltid er tilgjengelig - og får selvfølgelig spise både kjeks og sjokolade når vi har det. Det er bare uaktuelt at han skal støvsuge det i seg. Anonymkode: a046a...715 En anorektiker og en autist - ikke akkurat et normalt familieliv for de fleste. Vanlige folk pleier å ha felles mat. Anonymkode: ee7f0...203 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #19 Skrevet 30. desember 2023 Med mindre det er av typen ei pølsepakke Johannes skal ha med på klassetur i morgen, synes jeg selv det er litt rart. Her er alt i kjøleskap felles. Anonymkode: 94faa...94e 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #20 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dersom et av barna kjøper noen til seg selv, må det respekteres. Dersom noe kjøpes inn til en bestemt anledning, det samme. Jeg synes likevel, som din mann, at det er sært at du kjøper inn noe som bare et av barna kan få spise. Anonymkode: af8bd...21d Det er da ikke sært Anonymkode: cee48...a34 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå