Gå til innhold

Folk som maser på finn om man kan sende en vare, og maser i vei. Hvordan takler dere sånne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen varer til salgs på finn, men jeg gidder ikke alt styr med å sende pr post. Har blitt lurt før, og gidder ikke dette styret en gang til. Den gangen ble jeg beskyldt for å ikke ha sendt varen, selv om jeg hadde kvittering. Kjøper ble meget ubehagelig i lang tid etterpå. Rapporterte personen til finn og blokkerte men det tok lang tid før de ga seg. Så dette tar jeg ikke sjansen på igjen.

Nå har jeg skrevet tydelig i annonsen at jeg ikke sender, og den ene person sender meg masse ufine meldinger om hvorfor jeg er så vanskelig :( Jeg svarte kort at varen må hentes, men personen skriver gjentatte ganger "Men hvorfor? Hvorfor er du så vanskelig?" osv. Tips til hvordan man kan takle sånne? Jeg blir jo redd, med tanke på det jeg opplevde med en annen gæren kjøper på finn. Ellers har folk stort sett vært høflige heldigvis. 

Anonymkode: 6a527...de7

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke svar på slike forespørsler.  Enkelt og greit. 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Skrevet

Blokker. 

Anonymkode: 8880e...b19

• Liker 20
  • Hjerte 1
Skrevet
Loboto skrev (2 minutter siden):

Ikke svar på slike forespørsler.  Enkelt og greit. 

Jeg vet, har kun svart kort. Men er så ubehagelig at de ikke gir seg. Er snakk om et skjerf liksom, som er kjøpt i UK og som jeg ikke får byttet i Norge (ikke dyrt merke heller). Så forstår ikke hvorfor personen ikke gir seg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blokker. 

Anonymkode: 8880e...b19

Tror jeg må gjøre det. Har kommet 2 nye meldinger fra samme person nå, jeg forstår bare ikke poenget. Har du vært borti sånne folk før? 

Jeg vil ikke mistenkeliggjøre folk, men ble veldig lei meg for å bli beskyldt for å lure en kjøper, når jeg tross alt hadde sendt varen og alt. Fikk kvittering på posten og sendte bilde av pakken. Personen anmeldte meg til politiet til og med, men det ble henlagt. Var en veldig ekkel opplevelse. 

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har noen varer til salgs på finn, men jeg gidder ikke alt styr med å sende pr post. Har blitt lurt før, og gidder ikke dette styret en gang til. Den gangen ble jeg beskyldt for å ikke ha sendt varen, selv om jeg hadde kvittering. Kjøper ble meget ubehagelig i lang tid etterpå. Rapporterte personen til finn og blokkerte men det tok lang tid før de ga seg. Så dette tar jeg ikke sjansen på igjen.

Nå har jeg skrevet tydelig i annonsen at jeg ikke sender, og den ene person sender meg masse ufine meldinger om hvorfor jeg er så vanskelig :( Jeg svarte kort at varen må hentes, men personen skriver gjentatte ganger "Men hvorfor? Hvorfor er du så vanskelig?" osv. Tips til hvordan man kan takle sånne? Jeg blir jo redd, med tanke på det jeg opplevde med en annen gæren kjøper på finn. Ellers har folk stort sett vært høflige heldigvis. 

Jeg skrev også at ikke sender og at varen må hentes. Personen maste sånn at jeg strakk meg, gav etter, stressa med posten rett før jul mens jeg hadde mer enn nok med andre gjøremål. Endte med at personen ombestemte seg og ikke skulle ha varen likevel. Aldri mer. 

Beste rådet jeg kan gi er å slutte å svare når de begynner å mase, eventuelt blokkere de.

Anonymkode: 16da6...226

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Blokker.

Så lenge du skriver tydelig at du ikke sender i posten så har du alt på det rene hvis de skulle klage på Finn. 

Anonymkode: fcf7a...d6b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ignorerer 😄

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg vet, har kun svart kort. Men er så ubehagelig at de ikke gir seg. Er snakk om et skjerf liksom, som er kjøpt i UK og som jeg ikke får byttet i Norge (ikke dyrt merke heller). Så forstår ikke hvorfor personen ikke gir seg.

Ja når du først har svart blir du plaga. Du skulle ikke respondert overhodet.  

Anonymkode: c4562...0d0

• Nyttig 2
Skrevet

Hvis de spør om du kan sende, så ikke svar! Det står allerede i annonsen, de har lest det og du er ikke forpliktet til å gi noe som helst forklaring på hvorfor! 

Noen folk har som vane å plage folk helt til de ikke orker mer og gir etter. De bruker null energi på det selv. 

Jeg har vært utsatt for den typen, og jeg passer meg vel for ikke å gi dem lillefingeren. Gir dem ingenting!

Anonymkode: f16f3...018

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du trenger ikke å forstå den typen. De bare ér sånn. Har bare bestemt seg og kjører på. Dropp dem helt. Blokker!

Anonymkode: f16f3...018

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Meget trist lesing, men det hender dessverre at slike folk får gå løs i samfunnet alt for lenge. Her burde politiet vært raskt på plass å bøtelagt eller fengslet kjøperen som svindler, lyver, presser, truer osv.

Tenk det fine samfunnet man hadde hatt om slike personer ikke hadde vært noe man trengte å være redd for. Det burde være en smal sak å finne ut hvem som står bak slik svindel.

Anonymkode: b8fac...a3b

• Liker 3
Skrevet

Du må ikke svare evneveike folk som ikke har noen sosiale antenner og prøver å leke Gud. Slutt å bruk energi på slikt pakk.

Anonymkode: b8fac...a3b

• Liker 8
Skrevet

Om man sender med sporing, bør det ikke være noe problem? Koster 70 kr for en bukse eller et skjerf med Posten. 
Jeg foretrekker å sende fremfor å møte folk for et plagg til en hundrelapp, eller sitte og vente hjemme. 

Anonymkode: 49a82...70d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sender screenshot med kvittering fra posten, bestiller på nett. Der står navn og adresse på avsender, og et bilde av pakken. 

Anonymkode: 49a82...70d

• Nyttig 1
Skrevet

Flinke de som tar seg bryet å sende 👍

Anonymkode: 212a3...518

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

La være å svare.

Anonymkode: 1149a...49a

• Liker 3
Skrevet

Rapporter brukeren til Finn og blokker. Du behøver ikke å svare på flere henvendelser. 

Anonymkode: e47a7...08c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Blokker knappen. Så enkelt

Skrevet

Hva er egentlig vitsen med å være på Finn hvis man ikke kan sende ...?

Ikke alle har bil, slik at de kan finne frem til bygda i Nord-Trøndelag eller fjøset i Gokk der selgeren bor.

Om man ikke tar seg bryet med å sende (eventuelt med sporing for å unngå problemer som TS beskriver), er det vel like greit å henge opp en "Til salgs"-lapp i nærbutikken.

Anonymkode: e0cf3...0c2

• Liker 7
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...