AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #41 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Litt skummelt å starte med nye aktiviteter som godt voksen. Anonymkode: aacb5...1a0 Så hva er alternativet? Hva er det du egentlig ser for deg skal skje hvis du ikke gjøre noenting for å prøve å endre ting? Anonymkode: 8246f...71f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #42 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For GUDS skyld: ikke bruk TikTok. Det bare suge deg inn og lar deg ikke unnslippe. Du må ut i den virkelige verden Anonymkode: 03a94...d5e Et sted må man begynne. Det kan godt være med selvhjelpsbøker, Instagram, psykolog, hva som helst som man finner nyttig. Det fine med TikTok var hjelpen med å komme over følelse av skam og mindreverdighet, men man finner sikkert akkurat det samme på feks YouTube om det er bedre. Poenget er at man må finne verktøyene, og verktøy som er lett å bruke. For min del var korte videoer med enkle instrukser det riktige. Det ble også mye repetisjon i ulike videoer og måter å fremstille det på, noe som nok var veldig bra. Mantraet var å ikke dømme seg selv for tidligere handlinger da man jo gjorde som best man kunne utfra sine forutsetninger, å se sin egen verdi, at man ikke er skadet eller feil, kroppsholdning, det å finne mennesker som faktisk støtter deg heller enn å bryte deg ned, det å faktisk se hva som bryter deg ned, hvordan/ hva det betyr å sette grenser, hvordan man finner seg selv. Og lignende. Kan ikke se at det skal være galt. Uansett kilde. Anonymkode: cdabb...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #43 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Poenget er at man må finne verktøyene, og verktøy som er lett å bruke. Det høres bra ut, men hva skal jeg søke på? Anonymkode: aacb5...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #44 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Såpass. Ja, for det finnes jo sikkert rundt en halv million aktive kristne i dette landet, og enda flere som kaller seg kristne. Jeg regner med at du kjenner de fleste av disse siden du har slått fast at kristne ikke er spesielt hyggelige mennesker. Det er ingen som har sagt at du skal ha noe som helst med en sekt å gjøre, eller at du skal melde deg inn i noe kirkesamfunn. Men det handler om at hvis man skal få venner eller tiltrekke seg andre mennesker, kan man ikke gå rundt med sånne generaliserte holdninger til store grupper mennesker. Det blir som å si at jeg nekter å være venn med lærere fordi jeg kjenner ti lærere som ikke er spesielt hyggelige. Eller at jeg hater sport fordi jeg en gang var med på en treningsgruppe der det var kjedelige øvelser. Og hvis du bor i et område med mange kristne, er det jo ekstra dumt å utelukke halvparten av menneskene der fordi du en gang hadde dårlige opplevelser med en gruppe kristne. Hvis du går sånn gjennom livet, er det ikke rart at du blir litt alene. Jeg har skravleomaltmellomhimmelogjord-venner, treningsvenner, gåvenner, shoppingvenner, strikkevenner, en klatrevenninne. Man kan ha venner til ulike formål i livet, og for de aller fleste av mine vennebehov har religion, hudfarge, samlivsstatus osv. null å si. Hvis jeg bare skulle hatt venner som klaffet med meg på alle områder, hadde jeg nok sittet alene. Anonymkode: 3d582...236 Kan du ikke slutte å snakke om disse kristne? Det er ikke aktuelt for ts, så bare hysj. Anonymkode: 8601e...86f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #45 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt skummelt å starte med nye aktiviteter som godt voksen. Anonymkode: aacb5...1a0 Nei? Hvorfor det? Er godt voksen dame selv, og har det kjempegøy med å bli med på all verdens som arrangeres og skjer her jeg bor. Mange er i samme situasjon, de har fått ungene ut av huset og har endelig en masse tid til overs de kan bruke på seg selv. En hel del har også kvitta seg med gubben, etter å ha holdt sammen for barnas skyld til de ble store. Det er mange godt voksne damer som er på søken etter både nye venner og nye ting å fylle livet sitt med Det føles kanskje skummelt for deg personlig, fordi du ikke er vant til å omgåes mennesker sosialt - og fordi du tror alle andre lever perfekte liv, der alt er bare glansbilder og lykke…? Sånn om jeg skal tippe..? Ta det helt med ro ❤️ de aller fleste kommer ikke opp i alder uten å opplevd litt av hvert i livet. Veldig mange bærer med seg erfaringer som farger livsveien deres, du ser det bare ikke utenpå folk. Jobber du? Da kan du spørre rundt litt i lunsjen hva slags aktiviteter andre kjenner til der du bor. Kanskje får du tips om noe du ikke har tenkt på? I beste fall kanskje noen inviterer deg med til å bli med å dra sammen første gang. Selv har jeg vært med på kjerringdans - dansegruppe for godt voksne totalt nybegynnere på dansestudio. Kjempegøy! Er drit dårlig og aldri danset i mitt liv, men musikk og bevegelse får en i godt humør På nyåret skal jeg prøve meg på nybegynnerkurs i karate, av alle ting! Også eget kurs for voksne, med null erfaring. Ellers arrangerer både husfliden og en annen garnbutikk åpne strikketreff, som pleier å være hyggelig selv om jeg ikke kjenner noen. De ansatte pleier å være gode på å involvere i samtale. Ellers er det kjekt å melde seg som frivillig, om noe arrangement søker etter frivillige. Det er spesielt god måte å bli kjent med nye mennesker synes jeg, når en jobber i fellesskap mot et mål. Vært frivillig både for julemesse og musikkfestival festivalene er veldig interessert i godt voksne frivillige, særlig damer, det har ofte en god påvirkning på både gemyttene og stemningen Anonymkode: b13d6...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #46 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei? Hvorfor det? Er godt voksen dame selv, og har det kjempegøy med å bli med på all verdens som arrangeres og skjer her jeg bor. Mange er i samme situasjon, de har fått ungene ut av huset og har endelig en masse tid til overs de kan bruke på seg selv. En hel del har også kvitta seg med gubben, etter å ha holdt sammen for barnas skyld til de ble store. Det er mange godt voksne damer som er på søken etter både nye venner og nye ting å fylle livet sitt med Det føles kanskje skummelt for deg personlig, fordi du ikke er vant til å omgåes mennesker sosialt - og fordi du tror alle andre lever perfekte liv, der alt er bare glansbilder og lykke…? Sånn om jeg skal tippe..? Ta det helt med ro ❤️ de aller fleste kommer ikke opp i alder uten å opplevd litt av hvert i livet. Veldig mange bærer med seg erfaringer som farger livsveien deres, du ser det bare ikke utenpå folk. Jobber du? Da kan du spørre rundt litt i lunsjen hva slags aktiviteter andre kjenner til der du bor. Kanskje får du tips om noe du ikke har tenkt på? I beste fall kanskje noen inviterer deg med til å bli med å dra sammen første gang. Selv har jeg vært med på kjerringdans - dansegruppe for godt voksne totalt nybegynnere på dansestudio. Kjempegøy! Er drit dårlig og aldri danset i mitt liv, men musikk og bevegelse får en i godt humør På nyåret skal jeg prøve meg på nybegynnerkurs i karate, av alle ting! Også eget kurs for voksne, med null erfaring. Ellers arrangerer både husfliden og en annen garnbutikk åpne strikketreff, som pleier å være hyggelig selv om jeg ikke kjenner noen. De ansatte pleier å være gode på å involvere i samtale. Ellers er det kjekt å melde seg som frivillig, om noe arrangement søker etter frivillige. Det er spesielt god måte å bli kjent med nye mennesker synes jeg, når en jobber i fellesskap mot et mål. Vært frivillig både for julemesse og musikkfestival festivalene er veldig interessert i godt voksne frivillige, særlig damer, det har ofte en god påvirkning på både gemyttene og stemningen Anonymkode: b13d6...4ab Tusen takk for mange konkrete og fine tips! Kampsport og dansing liker jeg også, kunne godt tenke meg å begynne med noe sånt. Og klatring! Er det lov å spørre hvor gammel du er? Hvordan finner man slike kurs? Og hvordan kommer du i kontakt med andre der? Hver gang jeg går på noe sånt ender jeg stille alene i en krok, fordi jeg får for meg at de andre ikke liker meg… Selv om jeg virkelig prøver! Anonymkode: aacb5...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #47 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): og fordi du tror alle andre lever perfekte liv, der alt er bare glansbilder og lykke…? Sånn om jeg skal tippe..? Ja! 😝 Spot on! Noe som gjør min selvfølelse enda dårligere. Jeg tør feks ikke invitere noen hjem til meg, fordi jeg tror alle har det så mye bedre, finere, ryddigere, renere… Anonymkode: aacb5...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #48 Del Skrevet 31. desember 2023 Hvor gammel er du ts? Jeg er 40. Har ikke så mange venner, og har lite familie. Synes og det er vanskelig å være interressant nok for folk til at de vil treffes over tid. Har og tenkt på kor som noen nevner, og frivillig. Da er man jo blant folk og kan øve seg sosialt, uten at de må velge at de bil være sammen med meg på en måte. Anonymkode: 8601e...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #49 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver gang jeg går på noe sånt ender jeg stille alene i en krok, fordi jeg får for meg at de andre ikke liker meg… Selv om jeg virkelig prøver! Anonymkode: aacb5...1a0 Hørt om projisering? Jeg tenker det er det du driver med. Du liker ikke deg selv, har jeg rett? Så projiserer du disse tankene over på andre, som at det er DE som ikke liker deg. Når det egentlig er du som ikke liker deg selv. Hvis jeg har rett i mine antagelser, kan det kanskje være en puff i ryggen? Fordi det betyr jo ikke at folk ikke liker deg. Det er du som må jobbe med holdningen din, som noen andre her er inne på. Å tørre å ta initiativ. Litt etter litt blir du modigere, jo mer du øver deg i sosiale settinger. Selv om det vil være ubehagelig i starten. Det er det for de fleste som oppsøker noe nytt og nye settinger. De fleste mennesker har en frykt, stor eller liten, for å ikke bli likt. Det er menneskelig. Men synd hvis den har overtatt livet ditt såpass mye at du tror det er sannheten. Det at du er en person ingen kan like. Anonymkode: 02419...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Never ending story Skrevet 31. desember 2023 #50 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det høres bra ut, men hva skal jeg søke på? Anonymkode: aacb5...1a0 Beklager at jeg ikke svarte deg. Det er alltid noen som skal få det til å høres ut som jeg pusher heroin når jeg nevner TikTok 😅 men jeg må likevel svare deg mer imorgen når jeg har større mulighet til det. Til å bruke litt tid på det. Om du vil kan du sende meg en pm, så blir det lettere. Hilsen 04b. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #51 Del Skrevet 31. desember 2023 Har du jobb? Kollegaer? men liten hund eller katt hjelper mye. Hvis du er interessert i folk er det veldig sosialt og kjekt. Bli med i koret eller noe der du treffer andre. Ikke godt å være ensom Anonymkode: d681a...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #52 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hørt om projisering? Jeg tenker det er det du driver med. Du liker ikke deg selv, har jeg rett? Så projiserer du disse tankene over på andre, som at det er DE som ikke liker deg. Når det egentlig er du som ikke liker deg selv. Anonymkode: 02419...f84 Jeg tror egentlig ikke det. Jeg har bare opplevd så masse dårlig behandling fra så mange ulike mennesker at jeg nok har begynt å forvente det. I tillegg tenker jeg at grunnen er at det er noe galt med meg/de liker meg ikke. Jeg er nok altfor nærtagende og sensitiv på sånt etterhvert. Never ending story skrev (1 time siden): Beklager at jeg ikke svarte deg. Det er alltid noen som skal få det til å høres ut som jeg pusher heroin når jeg nevner TikTok 😅 men jeg må likevel svare deg mer imorgen når jeg har større mulighet til det. Til å bruke litt tid på det. Om du vil kan du sende meg en pm, så blir det lettere. Hilsen 04b. Takk, jeg skal tenke på det i natt om jeg tør Men setter uansett veldig stor pris på svar og tilbudet! Anonymkode: aacb5...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #53 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du jobb? Kollegaer? men liten hund eller katt hjelper mye. Hvis du er interessert i folk er det veldig sosialt og kjekt. Bli med i koret eller noe der du treffer andre. Ikke godt å være ensom Anonymkode: d681a...a3e Jeg har både jobb og hund og kollegaer (som jeg ikke omgås privat, men de omgås hverandre) Anonymkode: aacb5...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå