AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Del Skrevet 29. desember 2023 Jeg skilte meg fra en voldelig mann for tre år siden og etter det har jeg vært alene. Jeg er veldig ensom og også svært deprimert. Noe av det jeg savner aller mest er noen å fortelle helt vanlige ting til, se så fin månen var i kveld, denne uka har jeg vært på trening tre ganger, jeg håper det blir sol i morgen. Men jeg har ingen. Til dere andre ensomme, hva gjør dere? Det føles som jeg blir mindre og mindre, at jeg faktisk nesten ikke finnes mer. Anonymkode: aacb5...1a0 3 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Del Skrevet 29. desember 2023 Eg kvinna meg opp og meldte meg inn i det lokale koret. Har aldri angra eit sekund! 😃 Anonymkode: 03a94...d5e 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Del Skrevet 29. desember 2023 Hva hvis man ikke har sangstemme? Anonymkode: 93dff...e9b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Eg kvinna meg opp og meldte meg inn i det lokale koret. Har aldri angra eit sekund! 😃 Anonymkode: 03a94...d5e Så bra! Jeg bor på bibelstripa, så kun kristne kor og kun veldig kristne medlemmer. Men håper på flere svar og forslag 😃 Anonymkode: aacb5...1a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Del Skrevet 30. desember 2023 Har du barn? I så fall kanskje Enestående familier kan være noe? Evt meld deg som frivillig? Kanskje kommunen din har en frivilligsentral og trenger litt hjelp? Evt. om du interesserer deg for å lære noe nytt så sjekk ut hva slags kurs som er tilgjengelig? Anonymkode: 9f894...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg begynte å spille golf, ble kjent med mange da 😊 De har også kvinneforening 😊 Anonymkode: 7c70b...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Del Skrevet 30. desember 2023 Mitt beste råd er ; ta kontakt med noen du idag regner som bekjente; kollegaer, naboer eller andre. Spør om vedkommende har lyst å gå på cafe sammen med deg( du spanderer) , går tur, gå på kino eller noe. Man må bare våge og så kan det bli noe bra. Ikke sikkert første forsøk lykkes men den som intet våger, intet vinner. Anonymkode: 7187d...2cf 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skilte meg fra en voldelig mann for tre år siden og etter det har jeg vært alene. Jeg er veldig ensom og også svært deprimert. Noe av det jeg savner aller mest er noen å fortelle helt vanlige ting til, se så fin månen var i kveld, denne uka har jeg vært på trening tre ganger, jeg håper det blir sol i morgen. Men jeg har ingen. Til dere andre ensomme, hva gjør dere? Det føles som jeg blir mindre og mindre, at jeg faktisk nesten ikke finnes mer. Anonymkode: aacb5...1a0 Jeg har kjæreste og en venninne,men ingen andre familie etc. Har barn da💖 Er mye kronisk syk og deprimert. Mitt tips er å melde seg inn i en organisasjon eller hobby du brenner for. Rødekors, tur gruppe, strikke gruppe, dyrebeskyttelsen ++ 😊 Anonymkode: 4e447...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Del Skrevet 30. desember 2023 Finn en hobby/fritidsintersse som interesserer deg og bli aktiv der. Anonymkode: 4e47e...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Del Skrevet 30. desember 2023 Skaff deg en mann. Anonymkode: b06e1...a37 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #11 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mitt beste råd er ; ta kontakt med noen du idag regner som bekjente; kollegaer, naboer eller andre. Spør om vedkommende har lyst å gå på cafe sammen med deg( du spanderer) , går tur, gå på kino eller noe. Man må bare våge og så kan det bli noe bra. Ikke sikkert første forsøk lykkes men den som intet våger, intet vinner. Anonymkode: 7187d...2cf AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har kjæreste og en venninne,men ingen andre familie etc. Har barn da💖 Er mye kronisk syk og deprimert. Mitt tips er å melde seg inn i en organisasjon eller hobby du brenner for. Rødekors, tur gruppe, strikke gruppe, dyrebeskyttelsen ++ 😊 Anonymkode: 4e447...2ae AnonymBruker skrev (1 time siden): Finn en hobby/fritidsintersse som interesserer deg og bli aktiv der. Anonymkode: 4e47e...0a2 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skaff deg en mann. Anonymkode: b06e1...a37 Mann er uaktuelt. Jeg er en sånn som ingen liker, så ta kontakt med andre er vanskelig. Finnes det noe sted på nett man kan ha digitale venner? Anonymkode: aacb5...1a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mann er uaktuelt. Jeg er en sånn som ingen liker, så ta kontakt med andre er vanskelig. Finnes det noe sted på nett man kan ha digitale venner? Anonymkode: aacb5...1a0 Du kan melde deg inn i hvilken som helst dating side (Sukker, Møteplassen, osv), og være tydelig på at det er platonisk vennskap du ønsker. Det er mye rart i slike grupper, slik at du kan få uønskede henvendelser også. Men disse menneskene blokkerer du i så fall. Anonymkode: f38ea...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #13 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mann er uaktuelt. Jeg er en sånn som ingen liker, så ta kontakt med andre er vanskelig. Finnes det noe sted på nett man kan ha digitale venner? Anonymkode: aacb5...1a0 Det er noen skravle-tråder her da 😊 Anonymkode: 18de3...8ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 30. desember 2023 #14 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg er også ensom. Om 13 dager henter jeg en hundevalp. I tillegg til selskapet fra henne så håper jeg å på den måten møte nye folk. På valpekurs og via en hundeside på Facebook. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #15 Del Skrevet 30. desember 2023 Purple_Pixiedust skrev (37 minutter siden): Jeg er også ensom. Om 13 dager henter jeg en hundevalp. I tillegg til selskapet fra henne så håper jeg å på den måten møte nye folk. På valpekurs og via en hundeside på Facebook. Håper det fungerer for deg Jeg har allerede hund. Anonymkode: aacb5...1a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #16 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er noen skravle-tråder her da 😊 Anonymkode: 18de3...8ae Ja, men da må jeg vel bruke Nick og det er skummelt. Jeg er som sagt en folk ikke liker, jeg blir vanligvis ignorert og da blir jeg så lei meg, takler ikke mer sånt akkurat nå. Anonymkode: aacb5...1a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, men da må jeg vel bruke Nick og det er skummelt. Jeg er som sagt en folk ikke liker, jeg blir vanligvis ignorert og da blir jeg så lei meg, takler ikke mer sånt akkurat nå. Anonymkode: aacb5...1a0 Noen tanker som slo meg når jeg leste dette. Jeg tror du har bestemt deg for at folk ikke liker deg, og det er blitt en selvoppfyllende profeti. Du har en holding, kroppspråk og (manglende) dialog og engasjement med andre, som kanskje gjør at du støter folk fra deg. Kan jeg ha rett? Hvorfor tror du folk ikke liker deg? Gir du folk en sjanse til å bli kjent med deg? Knekker du koden på dette er jeg sikker på du blir mindre ensom, men det vil kreve litt arbeid fra deg. Jeg tror du kan bryte den selvoppfyllende profetien gjennom små endringer i kroppspråk, hvordan du snakker med andre og holdninger til de rundt deg. Anonymkode: e8793...c46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #18 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 7.27): Så bra! Jeg bor på bibelstripa, så kun kristne kor og kun veldig kristne medlemmer. Men håper på flere svar og forslag 😃 Anonymkode: aacb5...1a0 Det var da litt av en holdning. Hva vet du egentlig om det? Har du prøvd alle? Over tid? Spurt alle medlemmene der om de er veldig kristne? De fleste kor her jeg bor øver i en kirke, men synger masse forskjellig. Og uansett er det ikke farlig å synge noen sanger om Gud. Med slike holdninger til kristne, mistenker jeg at du er veldig fordomsfull. Jeg kjenner en del kristne, men mesteparten av tiden merker man ikke at de er det. Så hvis du utelukker å ha kristne som venner, er jeg nesten fristet til å si at da kan du sitte der i din ensomhet. Satt på spissen, er det bedre å sitte alene nyttårsaften med vinflaska di, enn å nyte kvelden med mange (kristne) mennesker som drikker kaffe, brus, eller kanskje til og med et glass rødvin? Hvilke andre mennesker er det du utelukker som omgangsvenner/bekjente/venner fordi de er litt annerledes enn deg? Jeg tenker at du bør starte der. Du savner noen å snakke om den fine månen til, at det er sol i morgen, eller at du har trent tre ganger. Hvilke av disse tingene er det du ikke kan snakke med kristne om? (Eller med andre mennesker som er ulike deg.) Håper du klarer å ta på deg litt andre briller mot verden, at du finner mennesker som bryr seg, og at du får det bedre! Ønsker deg et bedre 2024! Anonymkode: 3d582...236 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #19 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Noen tanker som slo meg når jeg leste dette. Jeg tror du har bestemt deg for at folk ikke liker deg, og det er blitt en selvoppfyllende profeti. Du har en holding, kroppspråk og (manglende) dialog og engasjement med andre, som kanskje gjør at du støter folk fra deg. Kan jeg ha rett? Hvorfor tror du folk ikke liker deg? Gir du folk en sjanse til å bli kjent med deg? Knekker du koden på dette er jeg sikker på du blir mindre ensom, men det vil kreve litt arbeid fra deg. Jeg tror du kan bryte den selvoppfyllende profetien gjennom små endringer i kroppspråk, hvordan du snakker med andre og holdninger til de rundt deg. Anonymkode: e8793...c46 Ja, det har du nok rett i. Men jeg vet ikke hvordan jeg bryter den egentlig. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var da litt av en holdning. Hva vet du egentlig om det? Har du prøvd alle? Over tid? Spurt alle medlemmene der om de er veldig kristne? De fleste kor her jeg bor øver i en kirke, men synger masse forskjellig. Og uansett er det ikke farlig å synge noen sanger om Gud. Med slike holdninger til kristne, mistenker jeg at du er veldig fordomsfull. Jeg kjenner en del kristne, men mesteparten av tiden merker man ikke at de er det. Så hvis du utelukker å ha kristne som venner, er jeg nesten fristet til å si at da kan du sitte der i din ensomhet. Satt på spissen, er det bedre å sitte alene nyttårsaften med vinflaska di, enn å nyte kvelden med mange (kristne) mennesker som drikker kaffe, brus, eller kanskje til og med et glass rødvin? Hvilke andre mennesker er det du utelukker som omgangsvenner/bekjente/venner fordi de er litt annerledes enn deg? Jeg tenker at du bør starte der. Du savner noen å snakke om den fine månen til, at det er sol i morgen, eller at du har trent tre ganger. Hvilke av disse tingene er det du ikke kan snakke med kristne om? (Eller med andre mennesker som er ulike deg.) Håper du klarer å ta på deg litt andre briller mot verden, at du finner mennesker som bryr seg, og at du får det bedre! Ønsker deg et bedre 2024! Anonymkode: 3d582...236 Jeg har personlige erfaringer som involverer kristen sekt og ønsker ikke noen form for deltakelse i noe lignende igjen. Etter min erfaring er kristne ikke spesielt hyggelige mennesker. Anonymkode: aacb5...1a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #20 Del Skrevet 31. desember 2023 Purple_Pixiedust skrev (20 timer siden): Jeg er også ensom. Om 13 dager henter jeg en hundevalp. I tillegg til selskapet fra henne så håper jeg å på den måten møte nye folk. På valpekurs og via en hundeside på Facebook. Gratulerer med valp! Det er mye selskap i en hund. Jeg har blitt kjent med veldig mange nye mennesker etter at jeg fikk hund, og selv om det er få av dem jeg har lyst til å besøke eller ha besøk av, så er det å ha noen å gå tur med veldig hyggelig. Jeg har fått mange turvenner, og selv om vi er forskjellige, så setter jeg pris på hver og en av dem. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Håper det fungerer for deg Jeg har allerede hund. Anonymkode: aacb5...1a0 Meld deg inn i en turgruppe, da vel! Mange hundeeiere like å gå tur med andre, og om ikke det blir vennskap ut av det, så kan det bli bekjentskap, og da vil du ha noen å snakke med. Jeg syns det birker litt osm om du har lent deg tilbake og tenker "stakkars meg", uten å helt forstå at du må bidra selv også. Begynn med å si hei til folk du treffer på tur. Si et par ord om været. Spør hvor de har vært på tur. Og det med bibelbeltet, nå vet ikke jeg akkurat hvor du bor, men jeg holder også til i det som kalles bibelbeltet, men jeg syns ikke jeg treffer på mange bekjennende kristne allikevel. Så det er mulig du også må skru av litt for fordommene dine, medlemmer i en sekt kan dårlig sammenlignes med mer eller mindre passive medlemmer av den norske kirke. Men, du kan melde deg inn i Humanetisk Forbund, de har lokallag der du kan bli kjent med andre. Jeg forstår at det er trist å være ensom, det gjør jeg virkelig, men jeg vet også at det bare er du som kan gjøre noe med det. Så sett i gang! Anonymkode: 1dd86...dfa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå