AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #41 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 8.38): Dette høres ut som meg, omtrent. Jeg er også en sosial person og er med på masse der jeg har "venner", men mangler noen som er nære nok til at jeg blir invitert med på vinkvelder, venninneturer eller nyttårsfester. Da jeg fylte rundt år for noen måneder siden valgte jeg å ikke feire i det hele tatt fordi jeg ikke hadde noen jeg kunne invitere. Eller....det var sikkert veldig mange jeg kunne invitert, men ikke så mange jeg tror ville kommet, eller sett på det som naturlig at de ble invitert til bursdagen min. Flere av mine "venner" (bekjentskaper) har sine egne venninnegjenger, eller gjenger der de også er med mennene sine, men jeg og mannen har ingen slike grupper. Det føles veldig ensomt til tider og jeg har mange ganger lurt på hva som er galt med oss som ikke har venner. Dette preger jo også familien, da barna våre aldri har opplevd at vi har gjort ting sammen med andre familier, vi har ingen "familievenner" som barna kjenner eller lignende. Det toppet seg litt i sommer, da min beste venninne fra barndommen inviterte meg til sin bursdagsfest. Det var egentlig kjempehyggelig, men hele kvelden ble bare en sår påminnelse om at jeg ikke har en slik gjeng som hun har, jeg har ingen som skriver sang til meg, gir meg storby-jenteweekend i gave eller har mange felles minner om fester, nyttårsfeiringer eller familieferier. Jeg tror kanskje, etter å ha lest mange av svarene i denne tråden, at det er litt som flere sier, at mange tror at jeg som er så aktiv har mange andre venner og at de derfor ikke tenker på at jeg kan trenge noen? Det føles ikke riktig for meg å invitere meg selv med på ting, eller si at jeg er alene og ensom....men det er kanskje det vi må? Anonymkode: 61315...fa6 Jeg har nære venninner men jeg har ingenting av det du nevner her. Jeg har derimot alltid en å ringe hvis det er noe vanskelig eller noe hyggelig jeg vil dele med noen, og noen som tenker på meg og bryr seg om meg. Hvis du er opptatt av gjenger, fester og reiseselskap så er det vel fint med overfladiske relasjoner? Anonymkode: f1ba9...242 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #42 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du er opptatt av gjenger, fester og reiseselskap så er det vel fint med overfladiske relasjoner? Anonymkode: f1ba9...242 Tenke det samme, slike festgreier er ofte overfladisk. Møtes for fylla og party. Samme med appen "hey vina", skal møtes der det er alkohol i bildet....blir bare latterlig. En ekte relasjon for meg er alt annet enn party og alkohol. Har hatt partyvenner før, hørte aldri noe fra de ellers. Kun når det var drikking på gang. Anonymkode: 02fa1...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #43 Del Skrevet 6. januar 2024 Q2012 skrev (På 5.1.2024 den 10.32): Jeg er opprinnelig fra et annet land i Europa, og dette høres veldig kjent ut for meg. Jeg bor nå i en bygda midt i Norge og kjenner mange mennesker og mange kjenner meg. Det jeg legger merke til er at folk på min alder (tidlige 40-årene) er mye hjemme og henge på sofaen foran TV-en eller er opptatt med familien. Akkurat som TS deltar jeg i mange aktiviteter og har mange sosiale kontakter, men man bygger egentlig ikke et bånd med folk. Jeg tror dette også skyldes at i en bygda har de fleste kjent hverandre fra de er små og vokst opp sammen. Jeg har bodd i flere steder i Norge og jeg ser stort sett det samme overalt. Jeg tror dette er en Norsk mentalitet og nordmenn er generelt sjenerte. Hvis jeg sammenligner det med hjemlandet mitt eller andre land i Europa, er det lettere å bygge et bånd med noen. Dette stemmer bra. I andre land skjer livet ute, slik er det ikke i Norge. Anonymkode: 02fa1...51f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå