AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Jeg har stort nettverk, men ingen utenfor familien jeg kan ringe/invitere med på noe. Er sosial med kolleger og folk på trening og fritidsaktivitet, men strever med neste steg. Kvinne uten barn, gift og 43 år. Bor i en bygd(har ikke vokst opp her), men vi trives godt. Syns det er vanskelig å komme i kontakt med folk på egen alder. i fjor startet jeg en treningsgruppe her jeg bor. Mest for å bli kjent med noen, men det «slo feil» for der er folk bare veldig opptatt av trening. Samme med boksirkel. Sånne grupper på nett (Hey girl) er jeg ikke komfortabel med. Men er det noen i samme situasjon som har noen gode råd? Anonymkode: f3dcc...493 4 1
SitronTre Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har stort nettverk, men ingen utenfor familien jeg kan ringe/invitere med på noe. Er sosial med kolleger og folk på trening og fritidsaktivitet, men strever med neste steg. Kvinne uten barn, gift og 43 år. Bor i en bygd(har ikke vokst opp her), men vi trives godt. Syns det er vanskelig å komme i kontakt med folk på egen alder. i fjor startet jeg en treningsgruppe her jeg bor. Mest for å bli kjent med noen, men det «slo feil» for der er folk bare veldig opptatt av trening. Samme med boksirkel. Sånne grupper på nett (Hey girl) er jeg ikke komfortabel med. Men er det noen i samme situasjon som har noen gode råd? Anonymkode: f3dcc...493 Sliter med det samme. Utenom familie sammenkomster (som er kjempe koselig) så møter sjelden folk. Er nesten i samme alder. Heldigvis har jeg flere nettvenner fra ulike steder i verden men det er rett og slett ikke det samme som noen ekte. Hadde håpet jeg skulle blir venn/få vennskapet når jeg fikk barn men nei, skjedde ikke, lite felles. Vanskelig det her Sender masse hjerter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 Så flink du er som startet en treningsgruppe. Forstår jeg deg rett i at det var mange som kom, men at ingen av disse har blitt omgangsvenner fordi de kommer for å trene men så ikke noe mer? Hvis de kommer på trening, så misliker de deg iallfall ikke. Er det én person der du selv føler du har god kjemi med? Kanskje spørre vedkommende om hun/han vil finne på noe en dag? Feks ta en kaffe? Anonymkode: 818be...00e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Skrevet 30. desember 2023 Dette er av en eller annen grunn utrolig vanskelig i Norge, spesielt når man blir eldre. Jeg er heldig nok til å noen få nære venner i Norge som jeg har blitt kjent med i voksen alder. Til sammenligning har jeg, tre år etter at jeg flyttet utenlands, flere venner jeg ville «gått i skyttergrava med» her, enn jeg har hatt gjennom hele voksenlivet i Norge. Det kan selvfølgelig hende det bare er meg, men jeg synes det er vanskelig å komme i kontakt med folk i Norge og det blir ofte veldig overfladisk. Anonymkode: 39d00...69c 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Jeg er i samme livssituasjon og alder som deg og har funnet venninner på HeyGirl og gjennom hobbier. Vi reiser på turer og ferier samme, besøker hverandre og finner på ting sammen. Trikset er å ikke gi seg, og å gi folk en sjanse. Og å ta en sjanse. Jeg har jobbet hardt for disse vennskapene, men nå er jeg i en situasjon hvor jeg har plutselig fått veldig mange venner. Det er mulig, jeg har troa på deg! Lag arrangementer (som du gjør), bli med på det som skjer (selv om det kanskje ikke er helt din greie). Vær utadvendt og hyggelig, ta kontakt og lær deg å holde samtaler (sier ikke at du ikke gjør det, men min erfaring er at de som ikke byr på seg selv og deltar aktivt i samtaler blir ikke inkludert på samme måte). Anonymkode: d91f6...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Ts her. Takk for svar. Jeg er veldig sosial og tror mange tenker at jeg har mange venner. Det er sikkert litt av utfordringen også. Strever ikke med sosialt samspill eller å by på meg selv, men det er vare vanskelig å finne noen som kan være «nær» i hverdagen. De jeg treffer virker veldig travelt opptatt med familie, eller har allerede en omgangskrets. Familien min bor langt borte (nord), så jeg har ingen her bortsett fra mannen min. Tror kanskje jeg kan prøve å være ærlig med noen og si at jeg ønsker å bli invitert med på venninneturer eller vinkvelder. Mulig de bare ikke tenker på meg? Anonymkode: f3dcc...493 1 3
ennivk Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror kanskje jeg kan prøve å være ærlig med noen og si at jeg ønsker å bli invitert med på venninneturer eller vinkvelder. Mulig de bare ikke tenker på meg? Hva om du selv inviterer? 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 Jeg er yngre og med barn, men opplever mye av det samme. Har gode kollegaer på jobb, med noen av de har vi et treff per mnd som foregår på jobbens lokaler. Det er stas og det eneste jeg er med på sosialt. Har forsøkt meg på to nye hobbyer i 2023 i håp om et nært vennskap eller flere bekjente. Kommer til å fortsette med begge, men de er begge nyoppstartet og folk bærer preg av å kun ville holde på med/konsentrere seg om hobbyen, ikke annen prat utenom. Men når vi blir flinkere etterhvert vil det kanskje løsne. Jeg er en sosial dame og tror i likhet med TS at folk tror jeg har nok venner. Har vært ærlig med en kollega om situasjonen og fikk en ærlig tilbakemelding om at vedkommende gjerne skulle tilbrakt mer tid utenom jobb, men at vedkommende har nok med å pleie de vennskap som allerede er. Ønsker deg fortsatt masse lykke til i søken etter venner:) som voksen er det mye mer utfordrende enn man skulle tro. Anonymkode: 2b784...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #9 Skrevet 30. desember 2023 Har du fortatt treningsgruppen eller boksirkel? Kan du lage et opplegg med sosialt samvær etter aktiviteten? Det kan være noen faller fra, men mer riktig målgruppe vil kanskje få lyst å komme. Anonymkode: 490a4...d11 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts her. Takk for svar. Jeg er veldig sosial og tror mange tenker at jeg har mange venner. Det er sikkert litt av utfordringen også. Strever ikke med sosialt samspill eller å by på meg selv, men det er vare vanskelig å finne noen som kan være «nær» i hverdagen. De jeg treffer virker veldig travelt opptatt med familie, eller har allerede en omgangskrets. Familien min bor langt borte (nord), så jeg har ingen her bortsett fra mannen min. Tror kanskje jeg kan prøve å være ærlig med noen og si at jeg ønsker å bli invitert med på venninneturer eller vinkvelder. Mulig de bare ikke tenker på meg? Anonymkode: f3dcc...493 Ja, jeg tror det kan være sånn. At de tror du har venner og ikke tenker på det. Anonymkode: 818be...00e
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #11 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 10.03): Jeg er i samme livssituasjon og alder som deg og har funnet venninner på HeyGirl og gjennom hobbier. Vi reiser på turer og ferier samme, besøker hverandre og finner på ting sammen. Trikset er å ikke gi seg, og å gi folk en sjanse. Og å ta en sjanse. Jeg har jobbet hardt for disse vennskapene, men nå er jeg i en situasjon hvor jeg har plutselig fått veldig mange venner. Det er mulig, jeg har troa på deg! Lag arrangementer (som du gjør), bli med på det som skjer (selv om det kanskje ikke er helt din greie). Vær utadvendt og hyggelig, ta kontakt og lær deg å holde samtaler (sier ikke at du ikke gjør det, men min erfaring er at de som ikke byr på seg selv og deltar aktivt i samtaler blir ikke inkludert på samme måte). Anonymkode: d91f6...c0a Hvilke hobbyer? Anonymkode: 68b38...ad3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #12 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 14.47): Ts her. Takk for svar. Jeg er veldig sosial og tror mange tenker at jeg har mange venner. Anonymkode: f3dcc...493 Hva mener du med at du er sosial? At du omgås/flokker deg med mennesker? Anonymkode: 02fa1...51f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #14 Skrevet 1. januar 2024 Det er forskjell på beskjentskaper og vennskaper. Vennskaper er noe ein ofte må ta vel så mye initiativet til selv å bygge opp, og ivareta. Din sosiale intelligens er ofte avgjørende for hvor mange venner og bekjentskaper ein har. Det å bygge opp eit vennskapsforhold handler om kjemi, og fellesintr. og tillitsforhold. Bekjentskaper er folk ein gjerne har møtt i en eller annen samanheng, og arbeidskolegaer. Anonymkode: f7e00...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #15 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva mener du med at du er sosial? At du omgås/flokker deg med mennesker? Anonymkode: 02fa1...51f Ts her. Jeg mener at jeg kjenner mange og har lett for å bli godt kjent med andre. Jeg er ekstrovert og tror jeg er morsom å være sammen med, men det blir få nye og nære vennskap. Anonymkode: f3dcc...493 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #16 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er forskjell på beskjentskaper og vennskaper. Vennskaper er noe ein ofte må ta vel så mye initiativet til selv å bygge opp, og ivareta. Din sosiale intelligens er ofte avgjørende for hvor mange venner og bekjentskaper ein har. Det å bygge opp eit vennskapsforhold handler om kjemi, og fellesintr. og tillitsforhold. Bekjentskaper er folk ein gjerne har møtt i en eller annen samanheng, og arbeidskolegaer. Anonymkode: f7e00...e1e Absolutt, enig i at man må ta initiativ selv. Jeg bor på en liten plass, og har både startet treningsgruppe og boksirkel. Jeg har også flere andre hobbyer og er med på «alt» som arrangeres. Syns likevel det er vanskelig å få gode venner på egen alder. De fleste jeg blir kjent med er eldre enn meg (50-60 år). Mange på min alder er opptatt med barn. Jeg har alltid hatt mange og nære venner, men etter at jeg flytta har det vært utfordrende for første gang i livet. Men har bodd her snart ti år, så håper det løsner:) TS Anonymkode: f3dcc...493 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #17 Skrevet 2. januar 2024 Hvor bor du? Hvis du er veldig utadvent og lett kommer i kontakt med andre kan det nok tenkes at andre får inntrykk av at du er en som har mange venner. Man må tørre å si at man ønsker vennskap. Jeg som selv er ute etter flere venner hadde satt pris på at andre var åpen om det. Man kan jo lett få inntrykk av at alle andre har mange venner og nok med seg og sine. Anonymkode: 87fa2...86d 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #18 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor bor du? Hvis du er veldig utadvent og lett kommer i kontakt med andre kan det nok tenkes at andre får inntrykk av at du er en som har mange venner. Man må tørre å si at man ønsker vennskap. Jeg som selv er ute etter flere venner hadde satt pris på at andre var åpen om det. Man kan jo lett få inntrykk av at alle andre har mange venner og nok med seg og sine. Anonymkode: 87fa2...86d Ja, tror nok dette er sant! Jeg bor i ei lita bygd midt i landet. Har blitt kjent med veldig mange, og har mye å «drive» med, men ønsker noen nære jeg kan drikke vin og skravle med hjemme. TS Anonymkode: f3dcc...493 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #19 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ts her. Jeg mener at jeg kjenner mange og har lett for å bli godt kjent med andre. Jeg er ekstrovert og tror jeg er morsom å være sammen med, men det blir få nye og nære vennskap. Anonymkode: f3dcc...493 Ekstroverte mennesker er jo ofte dårlige når det kommer til det sosiale. Men flink til å flokke seg med andre, tar gjerne null hensyn til andre. Du har lett for å bli god kjent med andre skriver, det bør jo bety nært vennskap. Så her er det jo du som gjør noe feil, adferden din. Anonymkode: 02fa1...51f 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #20 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ekstroverte mennesker er jo ofte dårlige når det kommer til det sosiale. Men flink til å flokke seg med andre, tar gjerne null hensyn til andre. Du har lett for å bli god kjent med andre skriver, det bør jo bety nært vennskap. Så her er det jo du som gjør noe feil, adferden din. Anonymkode: 02fa1...51f Javel. Takk for konstruktivt innspill… Anonymkode: f3dcc...493 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå