AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Det må være herlig å være i en psykose og glemme virkeligheten litt fordi virkeligheten er grusom. Hvordan føles en psykose? I en annen verden? Det må være deilig. Anonymkode: 52fa8...2ab
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Psykose er gjerne ikke noen hyggelig opplevelse. For noen er det som å leve i et mareritt. Anonymkode: af933...87c 6 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Jeg er 100 prosent overbevist om at min egen familie er ute etter å ta meg. De vil aldri treffe meg og ikke ha noe med meg å gjøre. Jeg er alene i hele jula og skal være alene på nyttårsaften også fordi alle hater meg. Jeg passer ikke inn i samfunnet og er helt utenfor alt og alle. Lever virkelig ikke noe liv. Og alt er min skyld fordi jeg er en pest og plage og derfor isolerer jeg meg enda mere. Anonymkode: 52fa8...2ab
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 Psykose er verre enn ditt aller verste mareritt og verre enn alle skrekkfilmene som finnes til sammen. En kan ikke engang forestille seg torturnivået en psykose er. Så nei det er IKKE deilig! Anonymkode: 5f0f2...cb1 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 I psykose blir verden 100 ganger mer "grusom". Det er et uhyggelig sted å være i. Jeg har ikke opplevd det selv, men er nær en person med en psykotisk lidelse, og han har beskrevet hva han opplever i psykotiske episoder. Det er verre enn ditt verste mareritt. I tillegg så eksisterer ikke mennesker som har hatt eller jevnlig opplever psykose i et vaakum. De har mennesker rundt seg som er glad i dem, som prøver å ta vare på dem når de er i psykose. Det er krevende for alle rundt dem. Anonymkode: 57ed6...b55 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Du aner ikke hva du prater om TS. Psykose er en grusom tilstand, og dit vil du ikke. Anonymkode: a775a...b2e 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 Jeg er 50 år og har ADHD, Asperger, Tourettes og Bipolar. Og posttraumatisk stresslidelse. Og Spiseforstyrrelser. Så livet er en evig lidelse ja. Jeg vil bare vekk i denne grusomme verdenen som jeg lever i. I tillegg til flere fysiske sykdommer sånn at jeg jevnlig er innlagt på sykehuset. Og tusen takk til dere som skriver at jeg har psykopatiske trekk. Det hjelper ikke akkurat. Og at dere skriver at det er en god grunn til at familien ikke vil ha kontakt med meg. Tusen takk. Dere sårer virkelig på dette forumet her. Anonymkode: 52fa8...2ab
Topsi Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 Var innlagt med en med psykose, hun følte maur over hele kroppen, hender som kom ut fra veggen for å ta henne og trodde familien ville bli drept hvis hun tok medisiner Det er ikke noe særlig å skryte av 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 Jeg har blitt missbrukt fra jeg var barn. Vet ikke om det er lov å skrive det heller her. Livet er en grusom lidelse og det er værre enn pesten. Anonymkode: 52fa8...2ab
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er 50 år og har ADHD, Asperger, Tourettes og Bipolar. Og posttraumatisk stresslidelse. Og Spiseforstyrrelser. Så livet er en evig lidelse ja. Jeg vil bare vekk i denne grusomme verdenen som jeg lever i. I tillegg til flere fysiske sykdommer sånn at jeg jevnlig er innlagt på sykehuset. Og tusen takk til dere som skriver at jeg har psykopatiske trekk. Det hjelper ikke akkurat. Og at dere skriver at det er en god grunn til at familien ikke vil ha kontakt med meg. Tusen takk. Dere sårer virkelig på dette forumet her. Anonymkode: 52fa8...2ab Men hva med deg selv her ts? Du bagatelliserer andres lidelse, andres sykdommer. Du er respektløs ovenfor andre mennesker som har det helt jævlig. Du evner ikke å se ditt eget spott og spe her. Du bør jobbe med å få en så god livskvalitet som du kan få med ditt eget liv ikke med å bagatelliserere andres lidelse ved å spørre om det er "deilig". Du fremstår bare egoistisk og usympatisk som fy med slikt. Ja jeg står 100% for det jeg sa når jeg skrev: skjerp deg. Anonymkode: d9a14...588 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #11 Skrevet 29. desember 2023 Topsi skrev (2 minutter siden): Var innlagt med en med psykose, hun følte maur over hele kroppen, hender som kom ut fra veggen for å ta henne og trodde familien ville bli drept hvis hun tok medisiner Det er ikke noe særlig å skryte av Har vært innlagt flere ganger jeg også. Skryter ikke av det heller. Anonymkode: 52fa8...2ab
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 Alle har sitt som de strever med uansett diagnose. Anonymkode: 52fa8...2ab
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #13 Skrevet 29. desember 2023 Det finnes så mange sykdommer i denne grusomme verdenen og det er umulig å komme seg ut av det. Jeg ønsker alle hadde vært friske. Anonymkode: 52fa8...2ab
Gjest Kanino Skrevet 29. desember 2023 #14 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes så mange sykdommer i denne grusomme verdenen og det er umulig å komme seg ut av det. Jeg ønsker alle hadde vært friske. Anonymkode: 52fa8...2ab Anbefaler at du får hjelp til dine utfordringer om du ikke allerede er i kontakt med psykolog/psykiater/fastlege. Ingen her på KG kan hjelpe deg med de utfordringene som du har
Rhodiola Skrevet 30. desember 2023 #15 Skrevet 30. desember 2023 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men denne tråden låses på bakgrunn av det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg