Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veit ikke helt hvor jeg vil med dette, men jeg er så frustrert og forbanna på min venninne, som er bruden. Jeg er å lei hele henne at jeg tror ikke jeg kommer til å være venn med henne etter at dette er ferdig 

Greia er at hun og samboeren skal gifte seg. Han orker ikke å engasjere seg så veldig. Hun er det masse tak i, så hun overkjører jo det aller meste. Problemet er at hun har mistet helt gangsynet. 

De mistet lokaler hun skulle ha hatt bryllupet i, det var noe med en vannlekkasje eller noe. Det fikk hun beskjed om i grei tid, og de som leide ut det lokale var på tilbudssiden med å betale for et annet lokale som ligger ganske nærme og er finere. Hun ble så sint for det. Det var jo selvsagt ikke noe de kunne gjøre med det, men hun har likevel lagt folk for hat og snakker til og med stygt om folk som skal komme i bryllupet så det blir vel en trivelig kveld.

Når det gjelder oss venninnene så har det bare vært krav og mas. Hun har ikke orden på noe, verken mat eller servering. Kan ikke du plis bare ordne ditt og datt, vi har så mye å tenke på osv osv. Vi er flere som har langt å reise for bryllupet, men det opplever ikke som så mye kos å komme på besøk dit akkurat. Jeg tør ikke tenke på hvordan hun behandler familien. Og sier man nei til noe som helst, så kan hun aldri gi seg. Hun bare kjører på å gir folk dårlig samvittighet til de gjør som hun vil. 

Jeg fatter ikke at folk mister så totalt gangsynet når de skal gifte seg- eller så har jeg begynt å tenke på om hun alltid har vært sånn. Jeg har jo kjent henne ganske så lenge, men ikke tenkt over det. Kutte kontakten eller ikke? Har mest lyst til å avbestille billetter og ikke dra. 

Anonymkode: 0da92...d96

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde glatt fått akutt tilfelle av spysyken og meldt avbud!

Anonymkode: 65e84...c62

• Liker 6
Skrevet

Bridezilla der gitt ja. Huffameg. Heldigvis snart overstått nå. Støtter deg i å ta en pause etterpå ja. 

Anonymkode: 03a72...8bc

Skrevet

Jeg synes det er egoistisk å gifte seg på nyttårsaften!! Folk har tradisjoner de vil følge.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Enkelte kvinner er så enkle i hodet at de har drømt om bryllup siden de var små. Jeg går aldri i bryllup til sånne😂

Anonymkode: 5c4be...0bf

• Nyttig 2
Skrevet

Hvis du for alvor tenker p bryte kontakten etter bryllupet, hvorfor bry deg med å bruke tid og penger på å reise dit og delta? 

Anonymkode: c0458...0b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Uff da, du fikk visst dessverre covid, ble veldig dårlig og måtte holde sengen. Det var synd. 

Anonymkode: 09369...a2f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enkelte kvinner er så enkle i hodet at de har drømt om bryllup siden de var små. Jeg går aldri i bryllup til sånne😂

Godt sagt. Jeg føler meg rar og utenfor som aldri har drømt om dette. 

Anonymkode: 8f643...bb0

• Liker 1
Skrevet
Rotemor skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er egoistisk å gifte seg på nyttårsaften!! Folk har tradisjoner de vil følge.

Nei nå må du gi deg, det er vel ikke problemet her heller. 

Man må for guds skyld ikke gjøre noe annet enn man alltid har gjort og innbille seg at dét kan bli gøy. Snork. Du høres ut som ei sirumpa gammal kjerring når du sier sånt. 

Anonymkode: 5e3d5...07f

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man må for guds skyld ikke gjøre noe annet enn man alltid har gjort og innbille seg at dét kan bli gøy. Snork. Du høres ut som ei sirumpa gammal kjerring når du sier sånt. 

Nei, jeg nå ikke gi meg. Jeg kan fint få lov å mene at det er egoistisk. Eksempelvis så er det vanskelig å få barnevakt. Det kan hende man har venner og familie man pleier å ivareta denne dagen m.m

Du tenker tydeligvis ikke på slike ting. Nyttårsaften er ikke en fest for alle.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rotemor skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg nå ikke gi meg. Jeg kan fint få lov å mene at det er egoistisk. Eksempelvis så er det vanskelig å få barnevakt. Det kan hende man har venner og familie man pleier å ivareta denne dagen m.m

Du tenker tydeligvis ikke på slike ting.

Selvsagt skal du få mene det, men det gjør deg ikke mindre kjedelig, gammel og grå. 

• Liker 4
Skrevet
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Du tenker tydeligvis ikke på slike ting.

Men så var det vel heller ikke det tråden handlet om…? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk prioriterer ulikt. Mitt barns nyttårsfeiring er langt viktigere enn ei gifesyk kjerring sitt bryllup feks.

• Liker 1
Skrevet

Er det en god venninne, så ville jeg ha overlevd bridezilla-perioden. Vi gjør alle rare ting fra tid til annen. Men hvis hun forblir bridezilla etter bryllupet, så er det en annen historie.. ;) 

• Liker 1
Skrevet

Hun har nok tatt seg vann over hodet, denne bruden. Og har ikke hatt noen konkret plan eller hva det vil si å arrangere noe såpass stort som bryllup.

Ikke noe galt med bryllup nyttårsaften. Selv skal vi i bursdagsselskap i år, noe vi ikke pleier ellers. 

Anonymkode: 5e45f...a4c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Veit ikke helt hvor jeg vil med dette, men jeg er så frustrert og forbanna på min venninne, som er bruden. Jeg er å lei hele henne at jeg tror ikke jeg kommer til å være venn med henne etter at dette er ferdig 

Greia er at hun og samboeren skal gifte seg. Han orker ikke å engasjere seg så veldig. Hun er det masse tak i, så hun overkjører jo det aller meste. Problemet er at hun har mistet helt gangsynet. 

De mistet lokaler hun skulle ha hatt bryllupet i, det var noe med en vannlekkasje eller noe. Det fikk hun beskjed om i grei tid, og de som leide ut det lokale var på tilbudssiden med å betale for et annet lokale som ligger ganske nærme og er finere. Hun ble så sint for det. Det var jo selvsagt ikke noe de kunne gjøre med det, men hun har likevel lagt folk for hat og snakker til og med stygt om folk som skal komme i bryllupet så det blir vel en trivelig kveld.

Når det gjelder oss venninnene så har det bare vært krav og mas. Hun har ikke orden på noe, verken mat eller servering. Kan ikke du plis bare ordne ditt og datt, vi har så mye å tenke på osv osv. Vi er flere som har langt å reise for bryllupet, men det opplever ikke som så mye kos å komme på besøk dit akkurat. Jeg tør ikke tenke på hvordan hun behandler familien. Og sier man nei til noe som helst, så kan hun aldri gi seg. Hun bare kjører på å gir folk dårlig samvittighet til de gjør som hun vil. 

Jeg fatter ikke at folk mister så totalt gangsynet når de skal gifte seg- eller så har jeg begynt å tenke på om hun alltid har vært sånn. Jeg har jo kjent henne ganske så lenge, men ikke tenkt over det. Kutte kontakten eller ikke? Har mest lyst til å avbestille billetter og ikke dra. 

Anonymkode: 0da92...d96

1) Sett grenser for deg selv. Si nei, du har ikke tid til x og x, men kan gjøre Y. Sånn er man på tilbudsiden men ikke dørmatte. 

2) er du forlover så si at du desverre innser at oppgaven er for mye for deg. Den var langt mer enn du trodde og du unner henne å finne en bedre egnet person. Du vil ikke være en skuffelse men du strekker ikke til. 

3) fortell noen utfordringer fra eget liv så hun blir minnet på at du har et. 

4) enda bedre; fortell at du har en krise og be HENNE hjelpe DEG...  det gjør hun nok ikke men hun innser at du ikke får gjort noe for henne. 

Et par hersketeknikker der men av og til må man. 

Anonymkode: 36c76...eb3

Skrevet

Er det Therese Johaug?

Anonymkode: 89da1...c63

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Selvsagt skal du få mene det, men det gjør deg ikke mindre kjedelig, gammel og grå. 

Så om jeg må ta vare på familien min så er jeg gammel og grå og kjedelig. Er du 14? For da skjønner jeg det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men så var det vel heller ikke det tråden handlet om…? 

Jeg må få svare på tilsvar når jeg får dritt som det der.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det Therese Johaug?

Anonymkode: 89da1...c63

Haha. Tenkte på det selv. 

Tror ikke det er mange son gifter seg nyttårsaften?

Anonymkode: d92cb...2f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...