Gå til innhold

«Bli ditt beste deg»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart nytt og nye muligheter og alt det der.. 

Jeg kjenner meg motivert og klar for å bli «mitt beste jeg», innenfor realistiske rammer såklart🙈 målet mitt for 2024 er å ha sunnere vaner med mat og aktivitet, jobbe med lykkefølelsen og få ryddet opp i økonomien. 

Hvilke gode vaner har du for deg selv som du vil ta med inn i 2024? Hva gjør DEG lykkelig? Trenger inspirasjon

Anonymkode: a7dc5...6c9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Minimalt med prosessert mat, og mye gode råvarer fra frukt, grønt, kjøtt, fisk, egg m.m
- Har sluttet med røyk og alkohol
- Ha budsjett som er levelig, og legge til side penger til noe positivt senere. F.eks reise, oppussing, møbler, etc
- Fokusere på det som er positivt
- Ikke fokusere så mye på det jeg ikke har kontroll over
- Være ute i frisk luft, og prøve å gå en tur hver dag (om så bare 15 minutter)
- Omgi meg mer med mennesker som løfter meg, og mindre med mennesker som tapper meg
- Ha det hyggelig hjemme så jeg trives
- Gjøre noe fint godt for meg selv regelmessig. Trenger ikke være så mye, men alt fra en hårkur til fotbad til fjelltur. Noe som pleier :) 
- Høre på musikk som får meg i godt humør
- Møte folk med et smil

- Ikke ta ting så personlig

F.eks :) 

Anonymkode: eaeb7...8d5

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Lære å si NEI.

Jobbe mindre,maks 10.t. I døgnet. 

Unne meg ferie,noe som alle har ser det ut til. 

Blokkere alle anrop på Tlf.bortsett fra familie og venner. 

Anonymkode: aa412...10f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

- Minimalt med prosessert mat, og mye gode råvarer fra frukt, grønt, kjøtt, fisk, egg m.m
- Ha budsjett som er levelig, og legge til side penger til noe positivt senere. F.eks reise, oppussing, møbler, etc
- Omgi meg mer med mennesker som løfter meg, og mindre med mennesker som tapper meg
- Gjøre noe fint godt for meg selv regelmessig. Trenger ikke være så mye, men alt fra en hårkur til fotbad til fjelltur. Noe som pleier :) 
- Møte folk med et smil

Veldig mange gode, konkrete tips her☺️👏🏼

Anonymkode: a7dc5...6c9

Skrevet

- Shoppestopp (utenom helt nødvendige ting som mat, undertøy, og sokker (hvis det ryker for mye).

- Slutte å være en people pleaser.

- Gå oftere og lengre turer med hunden hvis han orker(mest for min egen del, han er sunn og frisk og en sofagris).

Anonymkode: a9b81...d7b

• Liker 1
Skrevet
  • Være ute minst 15 min per dag
  • Gjøre 20 min meditasjon hver dag. Gjør denne, som er super for både kropp og psyke :)

Anonymkode: 6738c...144

Skrevet

Mindre tid på skjerm, bruke tid på kreative prosjekter, begynne å jogge, yoga og meditasjon, få høner

Anonymkode: bedf7...185

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mindre tid på skjerm, bruke tid på kreative prosjekter, begynne å jogge, yoga og meditasjon, få høner

Og slutte å ta ansvar for andre enn meg selv og barn

• Liker 1
Skrevet
  • Jeg vil prøve å kutte ut pepsi max, eller i hvert fall minske inntaket betraktelig. 
  • Spise mindre ultra prosessert mat.
  • Tenkte å kvitte meg med TikTok, Facebook og Instagram, for å begrense skjermtid. 
  • Skal prøve å bli mer aktiv (trene). Er egentlig fornøyd allerede, ettersom jeg går tur med hunden hver dag, men kan ikke skade med enda mer aktivitet.
  • Bruke mindre tid på gaming, og mer tid på brodering/scrapbooking/tegning. 
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri brukt direkte løfter eller nyttårsforsett men har tatt grep om livet mitt slik litt om senn. Har forbedret økonomien min masse, har blitt flinkere til å si nei og er mer sosial. Men jeg har mer å gå på ; nå står ønsket om et sunnere kosthold, en lettere kropp og bedre form på ønskelista. Pga tunge år har jeg litt oversett meg selv og blitt et kjedelig menneske på klesfronten, det har jeg og tenkt å ta et tak i, få litt gode råd og bli litt mer elegant. 

Anonymkode: e6b0a...598

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

- Møte folk med et smil

Enig i alle disse 🎉👏

• Liker 2
Skrevet

- Våkne opp 07:30 hver dag

- Spise mindre godteri og mindre porsjoner

- Være mer produktiv i hverdagen og stoppe å utsette ting

- Ta vare på huden

- Bruke mindre penger på unødvendige ting

Anonymkode: 9e21b...8c1

• Liker 3
Skrevet

Shoppestopp, og bli enda bedre på å gjøre ting som kommer andre til gode (spesielt barn). 
Å bare fokusere på seg selv (utseende, karriere, penger osv) tror jeg ikke fører så mye godt med seg, for å være ærlig. 
Jeg er på mitt beste når jeg vender blikket utover, og ikke blir for selvsentrert. 

Skrevet

Målet mitt er å fokusere mindre på jobb og mer på å leve i nuet. Og å ta bedre vare på forholdet med dama eller å forsøke å gjøre så vi får det enda bedre sammen. 

Anonymkode: 40210...0c6

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing, brukerdebatt, latterliggjøring og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Skrevet

- Jeg vil bli flinkere til å si «Nei».

- Jeg vil passe bedre på helsen min.

- Jeg vil bli sterkere psykisk, slik at jeg klarer hjelpe de som behøver meg. Og for å bli sterkere psykisk, skal jeg starte opp igjen med min form for mindfullness: trene voksenballett. Dessverre bor jeg nå et sted hvor det ikke er noen dansekurs i det hele tatt. Men jeg vet at online funker for meg.

- Sjokolade og lignende dritt skal jeg kun spise på lørdager.

Av erfaring vet jeg at det tredje punktet også har innvirkning på de andre. Å få fred i sinnet, pluss energi, pluss en ny kroppsbevissthet, gjør meg til et bedre menneske. Både mot andre og meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøre 100% der jeg selv har kontroll, som treningsvaner, matbudsjett og læring.

Mine konkrete mål er:
Shoppestopp - bruke opp alt jeg har
Trene hver dag - jevnt fordelt over hele kroppen
Lage sunn, enkel og billig mat
Skaffe meg jobb 

Nå som jeg ikke har jobb tenker jeg at jeg det minste jeg kan gjøre for meg selv er å ta vare på helsa, så det er en ting mindre å bekymre seg over.

Anonymkode: 160e5...061

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...