Gå til innhold

Hva gjør man i varetekt? Typen fikk 4 uker i dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du virkelig ønsker en fremtid med denne typen så er det iallfall en ting du må lære deg, og det er at dere ikke kan ha opphetede krangler hvor du (som du selv sier) oppfører deg som en drittsekk mot ham. Du sier først at dere kranglet fordi han sprakk, og så at dere kranglet og derfor sprakk han. Jeg tenker at dere begge bør jobbe med egne problemer på hver sin kant. Dere er sikkert glade i hverandre men dette forholdet høres ikke sunt ut.

Anonymkode: d2ac9...467

Du kan ikke lege ansvaret for at mannen sprak på TS. Om han ikke tåler å krangle med kjæresten uten å bli så voldelig at politiet kommer, da er han ikke i stand til å ha kjæreste. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Når han ikke drikker så er han så fin person. Han bryr seg veldig mye og viser omtanke om jeg for eksempel er syk etc. Han er alltid der når jeg faktisk trenger han. Ingen av oss har barn nei. 

Han sa han visste at han hadde store problemer rett før han dro inn. Fader. Jeg vet at alle ber meg holde meg unna, men følelsene mine er så der nå. Jeg er knust.. Ligger bare i senga,gråter og er apatisk. Ser på klokka... Teller ned dagene...det føles som en evighet. Er redd han glemmer følelsene for meg på 30 dager der han sitter.

Anonymkode: b4bce...394

For all del. Fortsett med å la ham ødelegge livet ditt. Håper det ikke er mange rundt deg som er glad i deg da, for det er ufattelig vondt å se noen man er glad i gå vitende inn i avgrunnen med vidåpne øyne.

Anonymkode: 96196...b1e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis han «glemmer følelsene» for deg i løpet av 30 dager, er ikke de følelsene spesielt dype i utgangspunktet.

Går han i noen behandling for sine problemer? AA er en støttegruppe og behandler ikke årsakene til at han drikker eller at til han oppfører seg på en slik måte at han er blitt ilagt et besøksforbud.

Anonymkode: 125ee...35d

Han går ikke i noe behandling, jeg trodde aa møter var på en måte en behandling for alkoholikere.

Det er ikke sånn at han tyr til sterke saker en gang. Aldri sett han drikke sprit eller noe sterkt etc. Det eneste han drikker er øl. Men dog flere bokser. Jeg vet ikke bakgrunnen til hvorfor han er sånn.. Men vet at han bruker øl når han deprimert eller vi har kranglet. Han burde absolutt fått ordentlig behandling og han ville det før han røk inn. Han satt og sa det til meg og reflekterte over hvordan han ødela livet sitt med å drikke å bli agrresiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For all del. Fortsett med å la ham ødelegge livet ditt. Håper det ikke er mange rundt deg som er glad i deg da, for det er ufattelig vondt å se noen man er glad i gå vitende inn i avgrunnen med vidåpne øyne.

Anonymkode: 96196...b1e

Jeg har ikke så mange igjen rundt meg. Jeg har knapt venner og det har vært en del familie tragedier de siste årene som at jeg mistet den ene forelderen min og min andre nesten døde samme året. 

Når han har vært edru i lengere perioder så har ting vært så fint og han har vært en støttespiller for meg. Selv når jeg ble syk så gjorde han mye andre menn ikke en gang hadde villet gjort selv (skal ikke gå inn på hva det er) 

Jeg vil ikke sitte å bagatelliserer det han har gjort heller. Jeg vet han fortjente det han fikk nå. Skulle vel bare ønske jeg kunne hatt en samtale med han mens han satt bak lås og slå. Det er vel det tyngste akkurat nå, med null ufrivillig kommunikasjon. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har ikke så mange igjen rundt meg. Jeg har knapt venner og det har vært en del familie tragedier de siste årene som at jeg mistet den ene forelderen min og min andre nesten døde samme året. 

Når han har vært edru i lengere perioder så har ting vært så fint og han har vært en støttespiller for meg. Selv når jeg ble syk så gjorde han mye andre menn ikke en gang hadde villet gjort selv (skal ikke gå inn på hva det er) 

Jeg vil ikke sitte å bagatelliserer det han har gjort heller. Jeg vet han fortjente det han fikk nå. Skulle vel bare ønske jeg kunne hatt en samtale med han mens han satt bak lås og slå. Det er vel det tyngste akkurat nå, med null ufrivillig kommunikasjon. 

Å være edru i 2 uker er ikke lengre periode.

Du har nok veldig godt av å komme deg til en psykolog hvis ikke du allerede snakker med en, og nøste litt opp i hvorfor du er så lite glad i deg selv at du er villig til å kaste bort livet ditt på en fyr som du vet kommer til å gjøre livet ditt vanskelig.

Anonymkode: 75652...663

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner liker ikke snille, gode menn. De vil ha "bad boys" som slår og voldtar. Bruker dop og drikker øl. Ingen vil ha gode menn.

Anonymkode: 78109...513

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

:klem3:

Det er skummelt når man har lite og forlater det lille en har, av det man tror er trygt. Det høres ikke sunt ut at den eneste du føler du har er en fyr som dette. Bruk litt tid på å tenke på dette og hva du ønsker med ditt liv. Jeg tror egentlig det er sjebnen at det skjedde slik og at dere er totalt atskilt så lenge. Du er ment til å ha et bedre liv enn med han. Har du en hobby? Kanskje du kan finne nye mennesker å bli kjent med?

Ta ellers en liten time-out og gjør ting DU synes er kjekt! Se noe kjekt, spis noe godt og gjør noe du liker ❤️ Plei deg selv ❤️

Anonymkode: da081...b08

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor dere sammen, eller er dere bare kjærester? Kommer han, eller dere begge, fra et belastet miljø? Har du orden på livet ditt ellers, med fast jobb, utdannelse osv? Spør bare for å finne ut om du er avhengig av denne mannen på noen måte. Har han aldri vært i nærheten av å være voldelig mot deg? Hva krangler dere så mye om? Sjalusi? Økonomi? Husarbeid?

Anonymkode: 0dfb6...3ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bor dere sammen, eller er dere bare kjærester? Kommer han, eller dere begge, fra et belastet miljø? Har du orden på livet ditt ellers, med fast jobb, utdannelse osv? Spør bare for å finne ut om du er avhengig av denne mannen på noen måte. Har han aldri vært i nærheten av å være voldelig mot deg? Hva krangler dere så mye om? Sjalusi? Økonomi? Husarbeid?

Anonymkode: 0dfb6...3ba

Hei. Nei vi bor ikke sammen. Hverken jeg eller han kommer fra et belastet miljø. Han har hatt en litt tøff oppvekst med andre tragedier i livet sitt(faren), men ikke noe rus. Jeg er heller ikke vokst opp med noe rus inni bildet og jeg selv har aldri prøvd dop og jeg drikker heller ikke alkohol( total avholds) da jeg har sett på nært hold hva det gjør med noen. Jeg har vært oppvokst i et ellers så kjært hjem med to foreldre. Jeg er enebarn og fikk mye kjærlighet i oppveksten, men det var også mye kontrollering fra foreldre som heller ikke er noe bra. 

Jeg har akkurat klart å få meg fast jobb i sykehuset. Så jeg er ikke avhengig av noen ting fra han. Han jobber per nå heller ikke da han sluttet i jobben sin pga depresjon. 

Vi krangler om alkohol.. At jeg er redd for at han drikker hele tiden mens han er hjemme. Jeg er også en sjalu person så jeg har en tendens til å bli litt for kontrollerende ovenfor han og kan komme med anklagelser. Men dette har blitt bedre med tiden. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer ikke på spørsmål om vold.. Har du vært redd for han noengang under krangler? Har han holdt deg fast, ristet deg, dyttet deg, slått deg? Kalt deg stygge ting? Hatt sex uten at du ville? 

Anonymkode: a44cf...75c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du svarer ikke på spørsmål om vold.. Har du vært redd for han noengang under krangler? Har han holdt deg fast, ristet deg, dyttet deg, slått deg? Kalt deg stygge ting? Hatt sex uten at du ville? 

Han har holdt meg fast, sagt stygge ting etc. Aldri sex uten samtykke. Jeg har vært redd han før ja 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Når det er fortjent at han får fire uker varetekt er du enig i at han har gjort noe veldig ille. Hvorfor er du da så bekymret for om han mister følelser for deg? Hvorfor mister ikke du følelsene for han?! Han velger å risikere forholdet og syns ikke samvær og tid med deg er viktigere enn å være kriminell så hvorfor skal du velge han? Og hvordan kan du ville dele et liv med en som har så dårlig moral at han gjør så alvorlig kriminelle ting? Du kan aldri få barn med han om du vil at barnet ditt skal vokse opp med sunne forbilder og få et godt liv, du kan ikke reise overalt med han, du må regne med å bli mye involvert i politiet for de stopper han oftere på kjøreturer ved å lese bilskiltet og alle flyplasser og tolloverganger kommer til å være mer kontrollerende også. Men det verste er uforutsigbarheten det gir å være sammen med en kriminell. Du vet aldri når han får tilbakefall og du vet aldri om du kan stole på at han er der han sier han er eller med de han sier han er med, og du kan bli offer for å bli dratt inn i straffesaker og selv få fengsel om du blir brukt som alibi eller han oppbevarer noe hos deg som er ulovlig. Flertallet av kvinner i fengsel er der pga mennene dems har dratt dem inn i saker.

Varetekt er glattcelle,  ikke ordinær fengselscelle med mindre man er overført til det ved langtidssoning. Man jobber ikke og har ikke tilgang til studier som ved vanlig soning. Varetekt er kjipt, bare venting på hva som vil skje, men man får lufte seg og ved langtidsvaretekt også møte andre innsatte i varetekt så lenge ingen er til fare for hverandre. 

Mange i fengsel glemmer livet på utsiden og havner i en boble i fengsel. Dette gjør det vanskelig å være pårørende og pårørende blir veldig ofte manipulert til å vente, være trofast, sende penger osv med løfter om at alt skal bli så bra og perfekt når de er ute igjen, for så å bare bli sveket igjen av den kriminelle. 

Ikke kast bort tid av livet ditt på en kriminell. 

Anonymkode: 09f2d...8bf

Tips! Spør heller på freak.no. Der er det en del brukere med erfaring når det gjelder dette, og du får svar på det du spør om, ikke irrelevante kommentarer.

Anonymkode: 599b9...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg håper og tror at folk han forandre seg. Han har et alkohol problem og er ellers ikke sånn når han ikke drikker. Da er han verdens fineste mann. Vi er forresten i starten av 30 årene, så vi har lenge igjen av livet.

Dere har vært sammen i flere år, hvor mye har han forandret seg?

Han vet han har ett alkoholproblem, hvor mye vilje har han vist i løpet av de tre årene til å endre dette?

Han har besøksforbud, har han tatt tak i problemet som gjorde at han fikk besøksforbud? Altså alkoholen?

Du sier han sluttet i jobben pga depresjon, har han fått behandling for det? Har han oppsøkt hjelp for det?

Er det dermed sagt at det skal være rettsak innen 4 uker da? Skjønner ikke helt det greiene her. Eller må han sitte lenger etter 4 uker? Dersom det blir fengsel.... Soner man bare der man er da med en gang? Fra varetekt og rett til soning? Trodde man måtte vente på sonetid her i Norge. Nei det var ikke en eks han hadde besøksforbud mot. 

Det er ingen regler for hvor lenge varetekt kan vare, noen kan sitte i månedsvis eller år.

Jeg tror ikke jeg selv kan forandre han, men jeg vet hvordan han er uten alkoholen. Han kan fint gå 2 uker uten også, men sprekker han så blir han aggressiv. Det er vel mange som har innsett og endret seg selv også med tiden? Man har jo hørt mange historier av folk som tidligere har hatt problemer... Men som har endret seg selv. Ikke at jeg mener jeg kan redde han. Han har innsett at han har et problem og ønsket å jobbe for dette før han røk inn. 

Han skjønte ikke at han hadde problemer når han ble ilagt besøksforbud? Han har ikke innsett at han har hatt ett problem når du har vært redd han?

Han har innsett at han har ett problem, derfor dro han på fylla? Det var slik han beviste for deg at han ville jobbe med problemet?

Er det dermed sikkert? Jeg håper virkelig ikke det. Håper han bare får på seg en fotlenke eller noe💔

Varetektsfengsling brukes svært sjeldent ved brudd på besøksforbud, det er ved gjentagende brudd og/eller trusler at man kan få varetektsfengsling. Fotlenke får han garantert ikke, siden han ikke er i jobb. Å være i jobb er ett minimumskrav for å kunne sone med fotlenke.

Du bør nok forberede deg på at han dømmes til opp mot ett års fengsel.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han går ikke i noe behandling, jeg trodde aa møter var på en måte en behandling for alkoholikere.

Det er ikke sånn at han tyr til sterke saker en gang. Aldri sett han drikke sprit eller noe sterkt etc. Det eneste han drikker er øl. Men dog flere bokser. Jeg vet ikke bakgrunnen til hvorfor han er sånn.. Men vet at han bruker øl når han deprimert eller vi har kranglet. Han burde absolutt fått ordentlig behandling og han ville det før han røk inn. Han satt og sa det til meg og reflekterte over hvordan han ødela livet sitt med å drikke å bli agrresiv. 

Aa er ett frivillig støtteapparat, det er ikke behandling. Men hvor lenge har han gått på aa-møter og hvor ofte?

Han har behandlet eksen sin så dårlig at han har fått besøksforbud, han har vært såpass kjip mot deg at du har vært redd for han, dere har vært sammen i flere år, er det virkelig først nå han har skjønt at alkoholen er ett problem?

Anonymkode: 0d846...e49

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Han har holdt meg fast, sagt stygge ting etc. Aldri sex uten samtykke. Jeg har vært redd han før ja 

Kjære deg, dette forholdet er ikke bra for deg. Vold starter i det små. Det er sjeldent noen blir skambanket med en gang. Hun ble også utskjelt og holdt fast. Også eskalerte det. 

For henne eskalerte det så mye at hun måtte ha besøksforbud. Og selv om han har ny kjæreste (deg) så fortsetter han å plage henne. 

Dette vil ikke gå deg bra... 

Du burde snakke med en psykolog.

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinner liker ikke snille, gode menn. De vil ha "bad boys" som slår og voldtar. Bruker dop og drikker øl. Ingen vil ha gode menn.

"Bad boys" som slår og voldtar, bruker nettopp det der som alibi for sine handlinger: "Hun vil det selv".

Selverklærte "gode menn" bruker samme argument fordi de misunner "bad boys".

Virkelig gode menn vet bedre.

Og til deg TS, må jeg bare si at du har havnet i et forhold med en som ikke er god. Alt du skriver tyder på et intenst avhengighetsforhold, og grunnene til det er hos deg selv. Har du kanskje tidlig erfaring med ustabile og rusa nærpersoner? Kan det være du føler du "må" være sammen med en slik for å fikse ham og dermed finne lykken?

Jeg spør ikke for at du skal svare meg, men jeg ber deg tenke nøye over dette for din egen skyld. For du virker å klamre deg til et håp og en drøm om hva som kan bli - i stedet for å se på hva som faktisk er: aggresjon, rus, kriminalitet, ustabilitet.

Selvfølgelig ønsker du kjærlighet og godhet, men du vil ikke finne dette hos noen som er såpass dysfunksjonell som han du nå har et forhold til, samme hvor mye du prøver. Han er bare ikke i stand til å gi deg det du ønsker og trenger, et kjærlig og stabilt forhold.

Bruk denne tiden til å finne deg selv, våg å utforske hvorfor du føler så intenst for en som svikter deg så hardt. Dét er langt, langt viktigere og mer givende enn å søke etter måter å "forstå" eller "hjelpe" den andre på - start med deg selv.

Anonymkode: 97727...986

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må ha en uhyre spesiell familie, venne- og bekjentskapskrets dersom samtlige menn du kjenner som er i forhold, er knarkende og drikkfeldige «bad boys» som slår og voldtar. 😳

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
forkjølajente skrev (18 timer siden):

Ta kontakt med advokaten hans. Da får du spurt om hvordan han har det, og hvordan soningsforholdene er for han. Du kan også sende hilsener/beskjeder via advokaten hans. 

Prøv å hold deg opptatt med dine ting så du ikke blir sittende å gruble dagen lang (vet det er lettere sagt enn gjort 🤗)

Det var et godt råd. Men ts, fire uker i varetekt... 

Nå bør du tenkte mest på deg selv og fremtiden, for man får ikke varetekt for ingenting. Og som andre har sagt, du kan også havne der, men jeg aner ikke hva han er blandet inn i eller har gjort. 

Tenk over. Vil du ha barn med han?  Er han snill med deg? Ruser han seg? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jytte skrev (Akkurat nå):

Det var et godt råd. Men ts, fire uker i varetekt... 

Nå bør du tenkte mest på deg selv og fremtiden, for man får ikke varetekt for ingenting. Og som andre har sagt, du kan også havne der, men jeg aner ikke hva han er blandet inn i eller har gjort. 

Tenk over. Vil du ha barn med han?  Er han snill med deg? Ruser han seg? 

Jeg forstår hvordan det er å være i et forhold der man er stuced, been there, done it. 

Er umulig å si løp til deg. Men les om hekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kjære deg, dette forholdet er ikke bra for deg. Vold starter i det små. Det er sjeldent noen blir skambanket med en gang. Hun ble også utskjelt og holdt fast. Også eskalerte det. 

For henne eskalerte det så mye at hun måtte ha besøksforbud. Og selv om han har ny kjæreste (deg) så fortsetter han å plage henne. 

Dette vil ikke gå deg bra... 

Du burde snakke med en psykolog.

Hvor får du det fra at han har besøksforbud mot en eks? Ingen steder har jeg skrevet det. Han har ingen ekser heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor får du det fra at han har besøksforbud mot en eks? Ingen steder har jeg skrevet det. Han har ingen ekser heller. 

Hvem er det han har plaget så mye at han er ilagt et besøksforbud da?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...