Gå til innhold

Barnepensjon og skatt 2024?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en anelse om hvordan planen er for hvordan de tenker å skattlegge barnepensjonen? Ligger noe klart eller får vi ikke vite noe som helst før 31 januar?

Anonymkode: cc639...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bedt nav trekke 22%... 

Anonymkode: 441b0...fc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har bedt nav trekke 22%... 

Ja du legger inn et eget trekk da? Går det når det er jeg som forelder som mottar?

Ble litt stressa når jeg ikke kunne legge det inn i skattekortet mitt. :P 

Skrevet

Du kan da legge det inn på skattekortet. Det er du som skatter av det til året barnet fyller 17.

Anonymkode: 9d5c0...738

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan da legge det inn på skattekortet. Det er du som skatter av det til året barnet fyller 17.

Anonymkode: 9d5c0...738

Fullt klar over det og har gjort det før men nå er det jo et nytt opplegg før har det gått litt mer av seg selv hvor mye som må trekkes. Nå fikk vi beskjed om at det ikke var noe vits i å legge de inn før den nye ordningen er i orden 31 januar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja du legger inn et eget trekk da? Går det når det er jeg som forelder som mottar?

Ble litt stressa når jeg ikke kunne legge det inn i skattekortet mitt. :P 

Ja jeg snakket bare med en saksbehandler på tlf, så la han det inn på alle barna. Er også jeg som mottar, da alle mine er under 17😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 0.08):

Ja jeg snakket bare med en saksbehandler på tlf, så la han det inn på alle barna. Er også jeg som mottar, da alle mine er under 17😊

Nå nylig eller? For inne her på skattekortet så står jo dette 

Fra 1. januar 2024 skal barnepensjonen bli styrket. For at du skal få riktig skattetrekk har vi fjernet feltet for barnepensjon til vi har mer informasjon om ytelsen fra NAV.

Feltet for barnepensjon blir tilgjengelig fra 31. januar 2024. Etter denne datoen bør du oppdatere skattekortet ditt, og legge inn beløpet som du får fra NAV i feltet for barnepensjon.

Er ikke mulig å legge inn trekket på barnepensjonen selv før 31 januar, iallfall ikke når jeg skal gjøre det selv. Men men, jeg får bare legge det inn 31 januar for da regner jeg med "feltet" blir tilgjengelig.

Takk for svar :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...