Gå til innhold

Hvilken CC cream, farget dagkrem eller lett foundation anbefales?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hud som fort blir blank, men foundations som det står mattende på er ofte heldekkende, tykke og fremhever rynker. Jeg trenger ikke mye dekk, men er rød rundt nesen og på haka, har ellers ingen kviser eller arr.

Jeg har prøvd noen CC cream men opplevd at de er for grå eller for brune i fargen. Er ute etter en som gir en no-makeup eller light makeup look!

Hvilken CC cream, farget dagkrem eller lett foundation anbefaler du og hvordan hudtype har du og hva slags resultat og dekk gir den? 😊

Anonymkode: 96003...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lumene sin CC krem den lyseste er perfekt for nordisk hudtone. 

Synes den gir lett dekke og ikke gir skinnende hud. 

Meeen alle jeg kjenner bruker alltid for mye produkt! Ikke gå i den fella. 

Anonymkode: 07138...169

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hud som kan bli blank i t-sonen, men liker ikke å bruke mattende foundation. Har funnet ut at Bamboo Marte fra Erborian fungerer bra som en slags primer, selv om det egentlig er en mattende fuktighetskrem. Ellers enig ang. CC- kremen fra Lumene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den fra Lumene er jeg mest fornøyd med. Billig, lett å påføre, god holdbarhet og passelig (medium) dekkevne. Har rosacea av moderat grad, og den dekker fint rødheten i huden uten å virke for kompakt. Har litt fet hud i t-sonen men den er akkurat passe matt.

De fra IT Cosmetics, Erborian og Bare minerals sin Complexion rescue er også bra. Sistnevnte er kanskje litt mindre dekkende, jeg liker å bruke den særlig om sommeren. En annen som ikke er direkte enn CC Cream, men som har mange av de samme egenskapene er Christina Schrammek sin Blemish Balm. Den gir bra dekk og gjør ikke min hud fetere selv om den virker litt oljete i konsistensen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker tinted cream fra Camilla phil. Lett og fremhever ikke porer eller linjer 

Anonymkode: f16d6...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Chanel sin cc-cream er helt super

Anonymkode: 35f42...fc7

Bruker også denne :) anbefaler

Anonymkode: adc10...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker alle disse: 

Chanel les beiges water-fresh tint

Lumene fresh skin tint

Bareminerals complexion rescue

Anonymkode: 87f97...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det noen som vil vise bilder av hvordan huden blir før og etter? Jeg er bare vant med å bruke foundation.

Anonymkode: 7bbbf...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...