AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Del Skrevet 29. desember 2023 Jeg er i midten av 30 årene, og har jobbet de siste 10 årene i en stilling bestående både av operativ tjeneste og kontorarbeid. I 2019 bestemte jeg meg for at jeg ønsket å gjøre noe annet enn dette. Jeg fikk jeg mitt første barn og begynte samtidig å studere mens jeg var hjemme i permisjon, og etter hvert jobbet 100%. Valget falt på en bachelor i ledelse, innovasjon og marked som jeg fullførte på 3 år. Perioden med en 1 åring, full jobb og full studieprogresjon var hard, men kom gjennom det med et snitt på B/C. Jeg tenkte i utgangspunktet at jeg skulle søke nye jobber når bacheloren var ferdig, men jeg følte raskt på bakgrunn av stillingsannonsene jeg leste at det kunne være fornuftig med en master. Det ble et rolig år med «bare» jobb og nytt barn før jeg i høst begynte på en master innenfor bærekraft, verdiskapning og forretningsutvikling. Jeg hadde trodd at underveis i utdanningen min ville jeg bli mer sikker på hvor jeg vil ende opp, men jeg føler meg bare mer usikker. Jeg føler meg for gammel for graduate stillinger, og for lite erfaring til endel av de andre stillingene, selv om jeg har vært i arbeidslivet i over 10 år. Jeg bruker å si at suksess kommer av intelligent innsats, men jeg føler jeg sliter med ut ved å jobbe, ha små barn og studere på fulltid uten å ha en klar visjon av hva målet mitt med utdanningen er, utover at jeg vil gjøre noe «annet». Det er liten tvil om at jeg har drive og høy arbeidskapasitet, men hvordan kan jeg få kanalisert dette mot et mål? Er det noe form for veiledning jeg ikke har tenkt på som jeg burde oppsøke? Jeg er nok redd for å brenne lyset i begge ender, uten å komme meg videre fra der jeg er i dag, og ha kastet bort årene barna er små. Anonymkode: 5c981...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #2 Del Skrevet 30. desember 2023 Tja utdannelsen du har tatt nå - etter første barn er jo mildt sagt rimelig "svevende". Det kan føre til jobb innen alt og absolutt ingenting. Spesielt med tanke på at flere av retningene utdanningen du har er typisk at man må videre i trainee programmer for å få noe reele jobbmuligheter senere. Umiddelbart tenker jeg du burde hatt en plan for hvor utdanningen skulle føre deg før du satte igang ett "rotterace". Men når gjort er gjort ville jeg sett etter typiske stillinger som ; - bærekraftsrådgiver - markedsansvarlig - typisk admin stilling i større konserner innenfor markedsføring, produktutvikling, bærekraft, forretningsutvikling og lignende. For eksempel typisk et " coop hovedkontor" eller lignende. - konsulent - utvikle noe eget Ja var det jeg kom på i farta, men det er jo som du sier noe du selv må kjenne på hvor du skal med utdannelsen. Jeg vet ikke hvilket universitetet du tilhører og gidder ikke Google fagene for å finne ut av det, men kontakt studieveileder for å få oversikt over muligheter. Når jeg studerte hos en handelshøyskole var det også enormt mye " greier " som foregikk utenfor selve undervisningen. Alt fra foredrag fra alle mulige bedrifter og organisasjoner med innfallsvinkel tilpasset en handelshøyskole, til mye aktiviteter rundt det å bli kjent med næringslivet osv. Jeg antar det er rimelig standard prosedyre rundt om på universitetene- benytt deg av de, dra på foredrag og engasjer deg i miljøer. Da slår du to fluer i en smekk - du får både bygget nettverk og sondert terreng for muligheter og interesser. Anonymkode: 4ae01...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er i midten av 30 årene, og har jobbet de siste 10 årene i en stilling bestående både av operativ tjeneste og kontorarbeid. I 2019 bestemte jeg meg for at jeg ønsket å gjøre noe annet enn dette. Jeg fikk jeg mitt første barn og begynte samtidig å studere mens jeg var hjemme i permisjon, og etter hvert jobbet 100%. Valget falt på en bachelor i ledelse, innovasjon og marked som jeg fullførte på 3 år. Perioden med en 1 åring, full jobb og full studieprogresjon var hard, men kom gjennom det med et snitt på B/C. Jeg tenkte i utgangspunktet at jeg skulle søke nye jobber når bacheloren var ferdig, men jeg følte raskt på bakgrunn av stillingsannonsene jeg leste at det kunne være fornuftig med en master. Det ble et rolig år med «bare» jobb og nytt barn før jeg i høst begynte på en master innenfor bærekraft, verdiskapning og forretningsutvikling. Jeg hadde trodd at underveis i utdanningen min ville jeg bli mer sikker på hvor jeg vil ende opp, men jeg føler meg bare mer usikker. Jeg føler meg for gammel for graduate stillinger, og for lite erfaring til endel av de andre stillingene, selv om jeg har vært i arbeidslivet i over 10 år. Jeg bruker å si at suksess kommer av intelligent innsats, men jeg føler jeg sliter med ut ved å jobbe, ha små barn og studere på fulltid uten å ha en klar visjon av hva målet mitt med utdanningen er, utover at jeg vil gjøre noe «annet». Det er liten tvil om at jeg har drive og høy arbeidskapasitet, men hvordan kan jeg få kanalisert dette mot et mål? Er det noe form for veiledning jeg ikke har tenkt på som jeg burde oppsøke? Jeg er nok redd for å brenne lyset i begge ender, uten å komme meg videre fra der jeg er i dag, og ha kastet bort årene barna er små. Anonymkode: 5c981...448 Oppsøk karriereveileder på universitetet du tilhører Anonymkode: dea95...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå