AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Hei. Min far har fått ny samboer. Hun er ei ordentlig dame som jeg virkelig har sansen for. Denne dama har tre voksne barn. Tidligere har jeg kunne komme hjem i ferier og slappe av. Ligge på sofaen i joggedress, spise god mat og ikke måtte tenke på hverken å underholde fremmede eller hvordan jeg ser ut og ter meg, da det kun har vært egen familie i huset. Disse tre barna er nå hos min far konstant , de bor der i alle ferier og alle helger. De dukker opp hos alle i min familie, både hos mine søsken, tanter og onkler, i alle selskaper og sammenkomster. De tar med seg venner og bekjente til alle døgnets tider og jeg vet aldri hvem som dukker opp i stua klokken 0730 på morgenen. Det er hyggelig, men føler nok på at det blir litt mye og at forholdet til min far visner bort. Hva kan jeg gjøre for å takle denne situasjonen? Er jeg rar som synes det er mye? Anonymkode: f7509...95b 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Det er jo deres hjem også. Mine og dine barn er et mareritt når man er tenåring og (ung) voksen. Men fint lite å gjøre med det. Dessverre Anonymkode: 636ab...541 13 1
Amossa Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Jeg forstår at forandringen er uvant. På den andre siden er dette din fars valg. Det må du akseptere, og heller glede deg over at faren din har fått flere inn i livet sitt og ser ut til å trives. 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo deres hjem også. Mine og dine barn er et mareritt når man er tenåring og (ung) voksen. Men fint lite å gjøre med det. Dessverre Anonymkode: 636ab...541 Ja. Det er absolutt mitt hjem også, så jeg kan vel starte med det samme eventuelt. Ta med meg fremmede hjem når disse voksne barna er helt uvitende og står der i bare håndduken etter dusj og når de minst venter det. Kanskje det er det som må til? Anonymkode: f7509...95b 10 1
Biloba Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Skjønner godt at det har en nedside for deg, men du kan nesten ikke vente at din far skal være ensom i tomt hus for at du skal få være i fred hos ham i dine ferier. Du reiser til din forelder og "stesøsken" reiser til sin mor. 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Det er absolutt mitt hjem også, så jeg kan vel starte med det samme eventuelt. Ta med meg fremmede hjem når disse voksne barna er helt uvitende og står der i bare håndduken etter dusj og når de minst venter det. Kanskje det er det som må til? Anonymkode: f7509...95b Ja, kanskje overraske den nye samboeren også med dine besøk og se om hun da forstår problemet. Anonymkode: 45d81...ab6 2
Hippogriff Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, kanskje overraske den nye samboeren også med dine besøk og se om hun da forstår problemet. Anonymkode: 45d81...ab6 Ærlig talt. I min familie er voksne barn alltid velkomne hjem, men man gir da beskjed på forhånd. Det gjør jeg til mine foreldre, og det gjør mine barn til meg. Jeg låser meg ikke uanmeldt inn, verken hos mine foreldre eller hos mine voksne barn. 10
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 Er det sånn at du er voksen med egen bolig, mens de tre er mindreårige og bor vekselsvis hos sin far og hos din far/stemor? Anonymkode: 3d5c2...cc4 2
Tantemor Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 Dette hadde ikke jeg orket. Er det forresten normalt at man innvaderer sine foreldres hjem såpass når man er blitt voksen og fåt egen familie? Når jeg blir eldre vil jeg ikke orke dette kjøret. Barna mine får komme på kaffe eller middagsbesøk, men overnatting er bare styr. Du får innse at du er blitt voksen ts, og at du ikke lengre trenger å være hos faren din over flere døgn. Det er som det er, du kan ikke akkurat komme med innsigelser i fars hjem. Hans hus, deres regler/vaner/uvaner 😬 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 Tantemor skrev (3 minutter siden): Dette hadde ikke jeg orket. Er det forresten normalt at man innvaderer sine foreldres hjem såpass når man er blitt voksen og fåt egen familie? Når jeg blir eldre vil jeg ikke orke dette kjøret. Barna mine får komme på kaffe eller middagsbesøk, men overnatting er bare styr. Du får innse at du er blitt voksen ts, og at du ikke lengre trenger å være hos faren din over flere døgn. Det er som det er, du kan ikke akkurat komme med innsigelser i fars hjem. Hans hus, deres regler/vaner/uvaner 😬 Hvis TS er student for eksempel er det jo helt normalt å komme hjem i ferier. Men TS: Du kan jo spørre dine nye stesøsken om du ikke kan få beskjed om når det skal komme gjester på besøk slik at du er forberedt. Jeg tenker at det er helt normalt å gi beskjed til andre i husstanden når man skal få besøk. Anonymkode: 8b5bf...20c 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #11 Skrevet 29. desember 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Det er absolutt mitt hjem også, så jeg kan vel starte med det samme eventuelt. Ta med meg fremmede hjem når disse voksne barna er helt uvitende og står der i bare håndduken etter dusj og når de minst venter det. Kanskje det er det som må til? Anonymkode: f7509...95b Hæ? Du er voksen og utflyttet. Anonymkode: 18ff3...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hæ? Du er voksen og utflyttet. Anonymkode: 18ff3...a6e Det er jo de også! Anonymkode: f7509...95b 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #13 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det sånn at du er voksen med egen bolig, mens de tre er mindreårige og bor vekselsvis hos sin far og hos din far/stemor? Anonymkode: 3d5c2...cc4 Alle er godt opp i tyveårene, utflyttet i egen bolig. Anonymkode: f7509...95b 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #14 Skrevet 29. desember 2023 Tantemor skrev (1 time siden): Dette hadde ikke jeg orket. Er det forresten normalt at man innvaderer sine foreldres hjem såpass når man er blitt voksen og fåt egen familie? Når jeg blir eldre vil jeg ikke orke dette kjøret. Barna mine får komme på kaffe eller middagsbesøk, men overnatting er bare styr. Du får innse at du er blitt voksen ts, og at du ikke lengre trenger å være hos faren din over flere døgn. Det er som det er, du kan ikke akkurat komme med innsigelser i fars hjem. Hans hus, deres regler/vaner/uvaner 😬 Vi er nødt til å overnatte pga avstand. Alle «barna» bor langt unna i forbindelse med utdanning , inkludert meg selv Anonymkode: f7509...95b 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #15 Skrevet 29. desember 2023 De er vel ikke fremmede for disse unge voksne de menneskene de har med seg hjem? Anonymkode: 44d2b...ad7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #16 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er vel ikke fremmede for disse unge voksne de menneskene de har med seg hjem? Anonymkode: 44d2b...ad7 Nei selvsagt ikke. De har med seg venner og bekjente av seg selv. Drar på fester og plutselig vandrer det en one night stand i gangen andre juledag klokken 05 på morgenen. Anonymkode: f7509...95b 1 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #17 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Det er absolutt mitt hjem også, så jeg kan vel starte med det samme eventuelt. Ta med meg fremmede hjem når disse voksne barna er helt uvitende og står der i bare håndduken etter dusj og når de minst venter det. Kanskje det er det som må til? Anonymkode: f7509...95b Bor du der? Hvis ikke så er det ikke ditt hjem lenger. Anonymkode: 1254d...fe2 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #18 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis TS er student for eksempel er det jo helt normalt å komme hjem i ferier. Men TS: Du kan jo spørre dine nye stesøsken om du ikke kan få beskjed om når det skal komme gjester på besøk slik at du er forberedt. Jeg tenker at det er helt normalt å gi beskjed til andre i husstanden når man skal få besøk. Anonymkode: 8b5bf...20c Ja det hadde jo vært fint. senest igår kom jeg hjem fra trening, svett og jævlig, uvitende går jeg inn i et vors på stua bestående av 10 fulle menn. Anonymkode: f7509...95b 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #19 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor du der? Hvis ikke så er det ikke ditt hjem lenger. Anonymkode: 1254d...fe2 Nei, det er ingen av oss som bor der. Er det da rett av de å ta så mye plass??? Anonymkode: f7509...95b 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #20 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ingen av oss som bor der. Er det da rett av de å ta så mye plass??? Anonymkode: f7509...95b Absolutt ikke og jeg ville også reagert. Anonymkode: 1254d...fe2 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå