Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Roci skrev (23 minutter siden):

Enig i at den likner veldig, men det ser ikke ut til å være samme maske. Hvis du ser litt på dokumentasjonen for masken fra Alibaba, ser du at lysfrekvensene ikke er helt de samme, den fra Alibaba har heller ikke NIR (Nær Infrarødt Lys) som jeg har forstått er viktig for stimulering av kollagen og elastin. Jeg finner i alle fall ikke at det står noen steder.

Jeg hentet pakken min fra Alvaskin i går, og gleder meg til å prøve. Kanskje blir jeg skuffet, men de har 30 dagers fornøyd-garanti slik at jeg kan sende masken tilbake og få igjen pengene mine om jeg er misfornøyd, så jeg tar sjansen :) 

Det er en mulighet for at du har rett, men basert på det jeg har sett, virker det usannsynlig. Etter å ha undersøkt flere produkter fra Alvaskin, ser det ut til at dette bare er et tilfelle av et merke som setter sin logo på eksisterende produkter og selger dem videre med en ekstrem prispåslag til norske kunder.

Jeg ser også at nettsiden nevner sertifiseringene ISO 13485 og CE, men disse sier ingenting om klinisk testing eller dokumentert effekt.

Her er noen klare eksempler:

🔹 Alvaskin IPL – Førpris: 3.888 kr, selges nå for 2.699 kr. Link HER.
➡️ Samme produkt på Alibaba? 80 kr. Link HER

🔹 Alvaskin Electra – Førpris: 3.569 kr, selges nå for 2.499 kr. Link HER
➡️ Samme produkt på Alibaba? 40 kr. Link HER

🔹 Alvaskin Epilux – Førpris: 2.785 kr, selges nå for 1.671 kr. Link HER

Ser du mønsteret? Dette er ikke innovasjon eller eksklusiv teknologi – det er ren prismanipulasjon. Jeg er uansett spent på å høre om du merker noen effekt av masken – eller om den, som hos meg, bare har fått en ny karriere som støvsamler. Kanskje den fungerer bedre som bokstøtte enn hudpleie? 😆

• Liker 3
Margrete1978 skrev (4 minutter siden):

Det er en mulighet for at du har rett, men basert på det jeg har sett, virker det usannsynlig. Etter å ha undersøkt flere produkter fra Alvaskin, ser det ut til at dette bare er et tilfelle av et merke som setter sin logo på eksisterende produkter og selger dem videre med en ekstrem prispåslag til norske kunder.

Jeg ser også at nettsiden nevner sertifiseringene ISO 13485 og CE, men disse sier ingenting om klinisk testing eller dokumentert effekt.

Her er noen klare eksempler:

🔹 Alvaskin IPL – Førpris: 3.888 kr, selges nå for 2.699 kr. Link HER.

🔹 Alvaskin Electra – Førpris: 3.569 kr, selges nå for 2.499 kr. Link HER
➡️ Samme produkt på Alibaba? 40 kr. Link HER

🔹 Alvaskin Epilux – Førpris: 2.785 kr, selges nå for 1.671 kr. Link HER

Ser du mønsteret? Dette er ikke innovasjon eller eksklusiv teknologi – det er ren prismanipulasjon. Jeg er uansett spent på å høre om du merker noen effekt av masken – eller om den, som hos meg, bare har fått en ny karriere som støvsamler. Kanskje den fungerer bedre som bokstøtte enn hudpleie? 😆

Det florerer jo av LED-masker på markedet nå, og de er til forveksling like, så du har absolutt et poeng. Jeg ser også likheten med de andre produktene du linker til, men jeg er liksom ikke helt overbevist om at det er de samme produktene, selv om de er til forveksling like. Kall meg gjerne naiv, men det har jo også vært saker i media om billig elektronikk som ser lik ut som originalen/dyrere produkter uten å være av tilsvarende kvalitet. Tross prispåslaget får jeg en bedre magefølelse av å bestille fra et norsk firma enn via asiatisk dropshipping, men det er nå meg ;) Jeg er også spent på om jeg vil merke noen effekt av masken, jeg skal holde deg oppdatert😃

Roci skrev (12 timer siden):

Enig i at den likner veldig, men det ser ikke ut til å være samme maske. Hvis du ser litt på dokumentasjonen for masken fra Alibaba, ser du at lysfrekvensene ikke er helt de samme, den fra Alibaba har heller ikke NIR (Nær Infrarødt Lys) som jeg har forstått er viktig for stimulering av kollagen og elastin. Jeg finner i alle fall ikke at det står noen steder.

Jeg hentet pakken min fra Alvaskin i går, og gleder meg til å prøve. Kanskje blir jeg skuffet, men de har 30 dagers fornøyd-garanti slik at jeg kan sende masken tilbake og få igjen pengene mine om jeg er misfornøyd, så jeg tar sjansen :) 

Håper du får effekt Roci hvis ikke at du hvertfall får godkjent garantien.

Led maske terapi er ofte noe som tar litt tid før man virkelig kjenner effekten.

Så jeg synes det er rart at denne garantien kun er 30 dager.

Hvis du leser Elisabeth sin opplevelse med led masken hos Silkemyk: Rosacea behandling.

Så vil du se det tok hele 3 uker før hun kjente at symptomene på rosacean hadde dempet seg betydelig.

Nå vet jeg ikke hvordan det er for andre hudproblemer, men utifra det jeg skjønner må man bruke den en stund for å få full effekt.

Jeg så nå at Sophie Elise også bruker masken til Silkemyk.

Vg har skrevet et innlegg om det led maske.

Jeg følger Erlend Elias på instagram og har sett kortsnutter fra han der han bruker Silkemyk sin led maske.

Nå tror jeg ikke på alle influensere selvfølgelig.

Men jeg vet han Erlend bruker å teste produktene han promoterer i forkant.

M24 skrev (4 timer siden):

Håper du får effekt Roci hvis ikke at du hvertfall får godkjent garantien.

Led maske terapi er ofte noe som tar litt tid før man virkelig kjenner effekten.

Så jeg synes det er rart at denne garantien kun er 30 dager.

Hvis du leser Elisabeth sin opplevelse med led masken hos Silkemyk: Rosacea behandling.

Så vil du se det tok hele 3 uker før hun kjente at symptomene på rosacean hadde dempet seg betydelig.

Nå vet jeg ikke hvordan det er for andre hudproblemer, men utifra det jeg skjønner må man bruke den en stund for å få full effekt.

Jeg så nå at Sophie Elise også bruker masken til Silkemyk.

Vg har skrevet et innlegg om det led maske.

Jeg følger Erlend Elias på instagram og har sett kortsnutter fra han der han bruker Silkemyk sin led maske.

Nå tror jeg ikke på alle influensere selvfølgelig.

Men jeg vet han Erlend bruker å teste produktene han promoterer i forkant.

Tviler ikke på at Masken fra Silkemyk er bra, den var bare litt utenfor mitt budsjett akkurat nå🙂 Jeg har forøvrig ingen spesifikke hudproblemer, jeg skal kun bruke masken til "anti-age" og håper på litt jevnere hudtone og kanskje litt reduksjon av mimikkrynker🙂 Som sagt, vi får se! Har inntrykk av at det varierer en del hvor raskt folk ser resultater.

M24 skrev (På 2.2.2025 den 16.55):

Jeg endte opp med å kjøpe Silkemyk sin led maske og er veldig fornøyd med den.

Kjøpte du fra nettsiden Silkemyk.no? 

Detn er jo litt dyr, men om den kan stramme opp kalkunhalsen og litt saggy skin så er det jo verdt pengene. 

Annonse

Belsebubba skrev (37 minutter siden):

Kjøpte du fra nettsiden Silkemyk.no? 

Detn er jo litt dyr, men om den kan stramme opp kalkunhalsen og litt saggy skin så er det jo verdt pengene. 

Ja kjøpte fra Silkemyk.

Denne her Led Maske.

Ja den var litt i overkant i forhold til budsjettet mitt.

Men etter min mening er den soleklart verdt pengene.

• Nyttig 1
M24 skrev (2 minutter siden):

Ja kjøpte fra Silkemyk.

Denne her Led Maske.

Takk! Strammer den opp huden litt så er den jo verdt pengene spør du meg. Bruker jo mye penger på annet tull som ikke virker 🤷‍♀️😊

Har jo også sensitiv hud som er ganske plagsom om vinteren så kanskje det hjelper litt mot det også 😊

Belsebubba skrev (8 minutter siden):

Takk! Strammer den opp huden litt så er den jo verdt pengene spør du meg. Bruker jo mye penger på annet tull som ikke virker 🤷‍♀️😊

Har jo også sensitiv hud som er ganske plagsom om vinteren så kanskje det hjelper litt mot det også 😊

Du kommer nok til å føle på en oppstramming.😁

Det eneste som er litt kjedelig er huske å bruke den jevnlig.

For jeg har lest mye om led masker før jeg gikk for Silkemyk sin.

Det er ikke noe mirakel kur, masken lurer huden til å tro at det er noe galt.

Så igangsetter hudcellene selv en naturlig reparasjonssprosess. 

Noe som vil si resultatet du får er så naturlig som du kan få det.

Men stopper du å bruke masken kan hudproblemene komme tilbake igjen.

Nå er det ikke så ille da, jeg bruker den cirka annenhver dag i rundt 10-15 minutter mens jeg ser på nyhetene.😋

• Hjerte 1
AnonymBruker
M24 skrev (35 minutter siden):

Ja kjøpte fra Silkemyk.

Denne her Led Maske.

Hvorfor selger Silkemyk masker som tilsynelatende er "godkjent" av FDA, altså amerikanske Food And Drugs Administration og ikke masker som er godkjent av et Europeisk eller norsk organ?.

Hvordan kan de rettferdiggjøre prisen på 6.000,- når lignende produkter er å få kjøpt for noen hundrelapper?.

Alle produktene på den nettsiden lyser dropshiping fra Kina lang vei.

Anonymkode: 28ce1...37c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor selger Silkemyk masker som tilsynelatende er "godkjent" av FDA, altså amerikanske Food And Drugs Administration og ikke masker som er godkjent av et Europeisk eller norsk organ?.

Hvordan kan de rettferdiggjøre prisen på 6.000,- når lignende produkter er å få kjøpt for noen hundrelapper?.

Hopper inn her! Som du sikkert ser av mitt tidligere innlegg, har jeg gjort mye research på LED-maskene. Den eneste jeg kunne finne som var fra Alibaba (Kina supplier) var Alvaskin sin LED-maske. Jeg har lite tro på at Silkemyk sin LED-maske dropshippes, av flere grunner.

For det første selges den i flere nettbutikker og fysiske butikker, noe som er ganske uvanlig for dropshipping-produkter. Jeg sjekket også litt rundt og fant at masken har blitt omtalt i blant annet MinMote og VG, noe som gir ekstra trygghet. I tillegg selges den hos Lyko, NordicFeel og Coverbrands, og tilbakemeldingene er gjennomgående gode – ikke bare på Silkemyk sin egen side, men også fra eksterne forhandlere. For meg som kunde gir dette mer tillit enn en tilfeldig maske til noen hundrelapper (som masken jeg handlet fra Alvaskin 😅).

Når det gjelder FDA vs. europeisk godkjenning, er det ikke uvanlig at internasjonale selskaper velger FDA-registrering, siden det er en av de strengeste regulatorene globalt. Det betyr at produktet oppfyller høye sikkerhets- og kvalitetskrav.

Prisen på 6.000 kroner kan virke høy sammenlignet med billigere alternativer, men kvaliteten varierer betydelig. Lysstyrke, bølgelengder, materialvalg og jevn lyseksponering spiller en stor rolle i hvor effektiv masken faktisk er.

Et godt eksempel på dette er antall LED-lys, som påvirker hvor mye lys huden faktisk absorberer:

• Silkemyk sin maske har 576 LED-lys
  • Alvaskin sin har 240 LED-lys
  • Dennis Gross sin har 162 LED-lys

Flere LED-lys gir bedre dekning og jevnere effekt, noe som kan gi bedre resultater over tid. Mange billigere alternativer har lavere lysstyrke, færre bølgelengder og ujevn lysfordeling, noe som kan redusere effekten.

En annen viktig faktor er at Silkemyk sin maske ikke inneholder blått lys. Blått lys kan være skadelig for øynene, og derfor er det en fordel at denne masken har valgt å utelate det.

Jeg tenker at det alltid er smart å undersøke før man kjøper noe, men basert på det jeg har funnet ut, virker ikke Silkemyk sin LED-maske som et dropshipping-produkt. Tvert imot ser det ut til å være et seriøst produkt med dokumentert effekt.

Endret av Margrete1978
  • Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Interessant tema, la oss dykke i the rabithole. 

La oss se på Silkemyk og Alvaskin siden de ser ut til å være de eneste Norske aktørene på led masker.

Jeg gjorde et bildesøk på Alibaba, de er den største Kinesiske handelsplatformen i Kina.

De er den største platformen for innkjøp av varer til bedrifter verden over. 

Nå er det ingenting galt med Alibaba til og med elkjøp og power har mange av sine varer herfra.

Se bildet jeg la ved:

Her ser du at Alvaskin sin led maske kan kjøpes til alt fra 12usd til opptil 190usd.

Prisen er ofte basert på kvantitet så 190 er nok for 1stk og 12usd for 10 000stk f.eks.

Ser du på Silkemyk sin led maske så finner du den ikke der. 

Siden Silkemyk produserer sin egen led maske i Sør Korea.

Må si takk til @margrete1978 som skrev det med Alibaba. 

Når det kommer til FDA godkjenning.

Hvorfor skal Silkemyk gå for noe annet om jeg tørr spørre?

De største på markedet Dr Dennis Growth har sin led maske FDA godkjent.

Så jeg forstår godt at de går for samme godkjenning som en av de største selgerne.

Eneste jeg ikke liker med Dr Dennis er at de har blått lys.

Og for meg som har Rosacea som tenker å bruke led masken over flere over jevnlig.

Vil jeg ikke ha en maske som kan skade synet mitt.

Og selvfølgelig jeg kan jo velge å ikke bruke blått lys, men da igjen får jeg jo mye mindre for pengene.

Skal jeg se slik på det blir jo plutselig Silkemyk sin led maske et kupp som allerede har så mange flere led lysdioder.

Jeg fant et annet selskap som selger akkurat den samme masken som Alvaskin bare i United Kingdom.

De heter Omnilux: https://omniluxled.com/

Nå skal jeg ikke rakke ned på noen som helst fordi jeg er ikke noen ekspert.

Jeg har bare lest meg opp på dette mye før jeg kjøpte.

Fordi helt ærlig synes jeg 5999kr for led maske var jævlig dyrt.

Så om jeg skulle betale så mye penger for noe ville jeg vite at jeg fikk noe som var verdt pengene.

Jeg tror nok både Silkemyk og Alvaskin har produkter fra Kina.

Det er kun led masken jeg har kjøpt fra Silkemyk så den vet jeg er produsert i Sør Korea.

Men nå har Elkjøp og Power produkter fra Kina også og jeg handler der også 🤣.

Tror nok det handler hvilken type kvalitet ulike bedrifter går for.

Noen produserer rimelige produkter med dårlig kvalitet.

Noen produserer dyrere produktet med god kvalitet.

De værste bedriftene i mine øyne er de som produserer dårlig kvalitet men selger de som dyre produkter.

Det kan nok hende Alvaskin har sørget for å velge nøye når de fant en fabrikk de skulle samarbeidet med.

Men det er forskjell på en FDA godkjent led maske og en ikke FDA godkjent led maske.

Det gidder jeg ikke å diskutere det kan du lese om på nettet.

Med virkelig meta studier der folk faktisk har testet ut produkter i forkant før de selges ut til forbruker.

"når lignende produkter er å få kjøpt for noen hundrelapper?."

Det er vell det som er problemet med Silkemyk sin led maske du får ikke kjøpt et lignende produkt til noen hundrelapper.

Nærmeste ekte konkurrent av Silkemyk er Dr Dennis og deres koster 5995kr på Lyko.

Og de igjen har 160 led lysdioder mens Silkemyk har 570 eller noe nå husker jeg ikke helt eksakt.

Nå ser jeg dette ble et helt foredrag haha så jeg skal stoppe her.

La meg oppsummere hva du burde se etter hvis du skal ha en Led Maske som du vet vil fungere:

1. FDA godkjent, dette er viktigst av alt. Uten dette har du ingen garanti for at det vil fungere.

2. Hvor mange lyser inneholder den, jo flere lys jo bedre. 

3. Infrarødt lys: Er det inkludert og går det i bakgrunnen på programmene, for dette lyset er såkalte magiske lyset som virkelig gir best effekt og faktisk har dokumentert effekt.

4. Bølgelengde nm: Har lysene riktig bølgelende i forhold til va som er anbefalt. Dette kan du finne ut ved å søke opp anbefalt bølgelengde via chat gpt eller noe annen AI.

5. Dette er preferanse da: Blått lys er det inkludert eller ikke. Selger de med blått lys har de dette fordi de vet det fungerer bra mot akne men kan skade øynene til kundene sine. Noe jeg ser på som svært useriøst av en ekte bedrift å inkludere om de faktisk bryr seg om kundene sine.

Uten navn (2160 x 1080 px) (1).png

• Liker 1
AnonymBruker
Roci skrev (På 4.2.2025 den 16.09):

Det florerer jo av LED-masker på markedet nå, og de er til forveksling like, så du har absolutt et poeng. Jeg ser også likheten med de andre produktene du linker til, men jeg er liksom ikke helt overbevist om at det er de samme produktene, selv om de er til forveksling like. Kall meg gjerne naiv, men det har jo også vært saker i media om billig elektronikk som ser lik ut som originalen/dyrere produkter uten å være av tilsvarende kvalitet. Tross prispåslaget får jeg en bedre magefølelse av å bestille fra et norsk firma enn via asiatisk dropshipping, men det er nå meg ;) Jeg er også spent på om jeg vil merke noen effekt av masken, jeg skal holde deg oppdatert😃

Helt enig med deg her, vil heller kjøpe fra en norsk butikk som tilbyr 14-dagers returrett og fornøydgaranti, og sikkert gjennomgår mange kontroller, enn en billigvare fra Kina som kan være en kopi av dårlig kvalitet ... Har 2 produkter fra Alvaskin selv og er godt fornøyd med begge. 

Anonymkode: 188fd...554

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig med deg her, vil heller kjøpe fra en norsk butikk som tilbyr 14-dagers returrett og fornøydgaranti, og sikkert gjennomgår mange kontroller, enn en billigvare fra Kina som kan være en kopi av dårlig kvalitet ... Har 2 produkter fra Alvaskin selv og er godt fornøyd med begge. 

Du ønsker ikke å kjøpe billigvarer fra Kina, men handler fra Alvaskin? 

🔹 Alvaskin IPL – Førpris: 3.888 kr, selges nå for 2.699 kr. Link HER.
➡️ Samme produkt på Alibaba? 80 kr. Link HER

🔹 Alvaskin Electra – Førpris: 3.569 kr, selges nå for 2.499 kr. Link HER
➡️ Samme produkt på Alibaba? 40 kr. Link HER

🔹 Alvaskin Epilux – Førpris: 2.785 kr, selges nå for 1.671 kr. Link HER

Annonse
AnonymBruker
Margrete1978 skrev (På 6.2.2025 den 0.22):

Hopper inn her! Som du sikkert ser av mitt tidligere innlegg, har jeg gjort mye research på LED-maskene. Den eneste jeg kunne finne som var fra Alibaba (Kina supplier) var Alvaskin sin LED-maske. Jeg har lite tro på at Silkemyk sin LED-maske dropshippes, av flere grunner.

For det første selges den i flere nettbutikker og fysiske butikker, noe som er ganske uvanlig for dropshipping-produkter. Jeg sjekket også litt rundt og fant at masken har blitt omtalt i blant annet MinMote og VG, noe som gir ekstra trygghet. I tillegg selges den hos Lyko, NordicFeel og Coverbrands, og tilbakemeldingene er gjennomgående gode – ikke bare på Silkemyk sin egen side, men også fra eksterne forhandlere. For meg som kunde gir dette mer tillit enn en tilfeldig maske til noen hundrelapper (som masken jeg handlet fra Alvaskin 😅).

Når det gjelder FDA vs. europeisk godkjenning, er det ikke uvanlig at internasjonale selskaper velger FDA-registrering, siden det er en av de strengeste regulatorene globalt. Det betyr at produktet oppfyller høye sikkerhets- og kvalitetskrav.

Prisen på 6.000 kroner kan virke høy sammenlignet med billigere alternativer, men kvaliteten varierer betydelig. Lysstyrke, bølgelengder, materialvalg og jevn lyseksponering spiller en stor rolle i hvor effektiv masken faktisk er.

Et godt eksempel på dette er antall LED-lys, som påvirker hvor mye lys huden faktisk absorberer:

• Silkemyk sin maske har 576 LED-lys
  • Alvaskin sin har 240 LED-lys
  • Dennis Gross sin har 162 LED-lys

Flere LED-lys gir bedre dekning og jevnere effekt, noe som kan gi bedre resultater over tid. Mange billigere alternativer har lavere lysstyrke, færre bølgelengder og ujevn lysfordeling, noe som kan redusere effekten.

En annen viktig faktor er at Silkemyk sin maske ikke inneholder blått lys. Blått lys kan være skadelig for øynene, og derfor er det en fordel at denne masken har valgt å utelate det.

Jeg tenker at det alltid er smart å undersøke før man kjøper noe, men basert på det jeg har funnet ut, virker ikke Silkemyk sin LED-maske som et dropshipping-produkt. Tvert imot ser det ut til å være et seriøst produkt med dokumentert effekt.

Er du sikker på at du ikke jobber for Silkemyk, med tanke på hvor overbevist du er om at deres produkter er av høyere kvalitet? 😅 For ordens skyld – Alvaskin har også blått lys. FDA-godkjenning er ikke relevant i Norge, da det ikke er et norsk kontrollorgan og heller ikke et krav her. Man må også være litt forsiktig med å fitlrere det man leser her på KG, da det er lett å "infiltrere" slike samtaler for å prøve å selge produkter. 👀

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du sikker på at du ikke jobber for Silkemyk, med tanke på hvor overbevist du er om at deres produkter er av høyere kvalitet? 😅 For ordens skyld – Alvaskin har også blått lys. FDA-godkjenning er ikke relevant i Norge, da det ikke er et norsk kontrollorgan og heller ikke et krav her. Man må også være litt forsiktig med å fitlrere det man leser her på KG, da det er lett å "infiltrere" slike samtaler for å prøve å selge produkter. 👀

Jeg skulle nesten ønske jeg jobbet for dem – da hadde jeg i det minste fått betalt for all tiden jeg har brukt her, haha! 😆 Jeg har aldri sagt at produktene generelt er av høyere kvalitet – jeg refererte spesifikt til LED-masken, siden jeg har gjort mye research etter å ha blitt lurt av Alvaskin. Jeg antar at du, som de fleste andre her, bare vil ha gode opplysninger før du kjøper. Angående kommentaren din om at "Alvaskin har blått lys" – det er faktisk ikke en fordel. Blått lys kan være skadelig for øynene, og som jeg nevnte i forrige innlegg, er Silkemyk sin LED-maske uten blått lys.

Margrete1978 skrev (5 minutter siden):

Du ønsker ikke å kjøpe billigvarer fra Kina, men handler fra Alvaskin? 

🔹 Alvaskin IPL – Førpris: 3.888 kr, selges nå for 2.699 kr. Link HER.

🔹 Alvaskin Electra – Førpris: 3.569 kr, selges nå for 2.499 kr. Link HER
➡️ Samme produkt på Alibaba? 40 kr. Link HER

🔹 Alvaskin Epilux – Førpris: 2.785 kr, selges nå for 1.671 kr. Link HER

Som jeg skrev tidligere, så er jeg enig i at produktene ser til forveksling like ut, men det betyr ikke at det er samme produkt eller samme produsent. At de ser like ut, er ikke tilstrekkelig dokumentasjon til å gjøre meg helt overbevist. Har som sagt vært noen reportasjer om det i media tidligere også :) Og så er det jo det når man bestiller fra Alibaba, Temu og tilsvarende, at man faktisk kan risikere å motta noe helt annet enn det man har bestilt. Så kan man jo si at det ikke spiller noen rolle når det er så lite penger, men jeg ønsker ikke å bidra til denne ekstreme bruk-og-kast-karusellen som disse nettbutikkene oppfordrer til. 

Roci skrev (2 timer siden):

Som jeg skrev tidligere, så er jeg enig i at produktene ser til forveksling like ut, men det betyr ikke at det er samme produkt eller samme produsent. At de ser like ut, er ikke tilstrekkelig dokumentasjon til å gjøre meg helt overbevist. Har som sagt vært noen reportasjer om det i media tidligere også :) Og så er det jo det når man bestiller fra Alibaba, Temu og tilsvarende, at man faktisk kan risikere å motta noe helt annet enn det man har bestilt. Så kan man jo si at det ikke spiller noen rolle når det er så lite penger, men jeg ønsker ikke å bidra til denne ekstreme bruk-og-kast-karusellen som disse nettbutikkene oppfordrer til. 

Roci jeg er helt med deg!

Det er fullt mulig å bestille ulike kvaliteter fra Alibaba så vi vet ikke hvilken kvalitet Alvaskin har gått for.

Men en ting vi kan si med sikkerhet og som ikke er vits å diskutere er at er ikke led masken FDA godkjent har du ingen garanti for at den vil fungere. Det er som å kjøpe katta i sekken.

Det er hele poenget med organet FDA at forbrukere skal kunne ha den sikkerheten og det skal finnes dokumentasjon på at det fungerer.

Nå skrev jeg dette innlegget i 2023 fordi jeg lurte på om noen hadde noen erfaringer med Silkemyk. 

På den tiden var Silkemyk eneste led maske aktøren i Norge.

Når det kommer til varer i Kina og ikke Kina tror jeg faktisk Silkemyk er de eneste som har en led maske som ikke produseres i Kina men Sør Korea. Tror faktisk Dr Dennis sin maske er også produsert i Kina om jeg husker riktig.

Så at ting produseres i Kina betyr ikke det at det er dårlig.

Alvaskin er noe nytt som har dukket opp siste året derfor var ikke de opp til vurdering når jeg skulle kjøpe. 

Men de har blått lys som er skadelig for øynene og er ikke FDA godkjent som da ville vært utenfor mitt mitt spekter selv om prisen deres er mer fristende 🫠.

Jeg gjorde grundig research og hver eneste person som gjør det selv før kjøp vil vite med sikkerhet at FDA godkjenning er essensielt ved kjøp av en Led Maske.

La meg gi et eksempel siden det nå har blitt snakk om Alibaba osv og det med at Alvaskin handler sine varer fra der.

Her har du 2 av de samme maskene vi så fra alibaba:

Omnilux som koster 395USD, altså 4427kr og som er FDA godkjent

https://omniluxled.com/collections/all/products/omnilux-contour-face

Alvaskin som koster 3999kr og er ikke FDA godkjent

https://www.alvaskin.no/products/alvaskin-aurora-led-maske

Det er dette jeg tror Roci prøver å komme frem til.

At her kan man se 2 ulike leverandører som har handlet varene sine fra Kina på Alibaba.

Onmilux har gått for en dyrere maske av høyere kvalitet der de eller fabrikken har fått led masken FDA godkjent.

Avlaskin har mest trolig gått for en litt rimeligere variant som ikke går an å få FDA godkjent.

For å oppsummere kort til alle som vurderer å kjøpe en led maske men ikke gidder å lese hele denne tråden.

Dette er det man burde være obs på når man skal se etter en led maske:

1. FDA godkjent, dette er viktigst av alt. Uten dette har du ingen garanti for at det vil fungere.

2. Hvor mange lyser inneholder den, jo flere lys jo bedre. 

3. Infrarødt lys: Er det inkludert og går det i bakgrunnen på programmene, for dette lyset er såkalte magiske lyset som virkelig gir best effekt og faktisk har dokumentert effekt.

4. Bølgelengde nm: Har lysene riktig bølgelende i forhold til va som er anbefalt. Dette kan du finne ut ved å søke opp anbefalt bølgelengde via chat gpt eller noe annen AI.

5. Dette er preferanse da: Blått lys er det inkludert eller ikke. Selger de med blått lys har de dette fordi de vet det fungerer bra mot akne men kan skade øynene til kundene sine. Noe jeg ser på som svært useriøst av en ekte bedrift å inkludere om de faktisk bryr seg om kundene sine.

Jeg kan ta full sammenligning her til slutt på de ulike maskene på markedet:

Silkemyk sin Led Maske:

FDA godkjent: JA

Antall led lysdioder: 576

Infrarødt lys går i bakgrunn på alle program: JA

3D design: JA

Farger: Infrarødt, Gult, Grønt og Rødt.

Har blått lys som er SKADELIG for øynene: NEI

Pris: 5999kr

Dr Dennis sin Led Maske:

Antall led lysdioder: 160

3D design: Basert på bildene ville jeg sagt NEI, vet ikke for den dekker ikke haken skikkelig.

Farger: Infrarødt og blått

Har blått lys som er SKADELIG for øynene: JA

Pris: 5995kr

Onmilux sin Led Maske:

Antall led lysdioder: 132

Farger: Infrarødt og blått

Pris: 4427kr

Alvaskin sin Led Maske:

FDA godkjent: NEI

Antall led lysdioder: 240

Infrarødt lys går i bakgrunn på alle program: NEI

Farger: Infrarødt, blått, gult og rødt

Pris: 3999kr

Pris per i kr per led diode:

Silkemyk: 10,4kr

Dr Dennis: 37,46kr

Omnilux: 33,53kr

Alvaskin: 16,66kr

Silkemyk kommer rimeligst ut, Alvaskin på 2 plass og Dr Dennis og Omnilux ja de ble veldig dyre når man ser på det slik.

Hadde det ikke vært for at Alvaskin selger en led maske uten FDA godkjenning så hadde jeg gått for de om Silkemyk ikke var et alternativ. 

Vi får håpe i fremtiden at vi det kommer noen konkurrenter at de faktisk er FDA godkjent og prøver å konkurrere med Silkemyk på prisen. Så vi får enda en seriøs aktør som kanskje hadde vært enda rimeligere enn 10,4kr for nye mennesker som skal kjøpe seg en led maske.

Nå har jeg Silkemyk sin led maske og den tenker jeg ha manger år så blir ikke å bytte med det første når den var såpass dyr.

Håper denne informasjon var lærerik for noen og fikk oppsummert de viktige punktene i denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...