AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Del Skrevet 29. desember 2023 Jeg lærte av en makeup artist en gang at dagslys er best å sminke seg i og at det er derfor sminkører bruker hvite og ikke gule lys rundt speilet. Men er dette lyset mest representativt for hvordan man ser ut for andre, eller er det "juksing" på samme måten som når bloggere bruker ringlys/fotolys? For jeg får helt jevn, rynkefri hud og flotte fargeoverganger i sminke, blush og øyenskygge når jeg sminker meg i vinduskarmen i direkte vinkel mot dagslyset, men om jeg tar med meg speilet to meter inn i stua til vanlig innelys, eller tar med meg speilet utendørs i skrå vinkel fra dagslyset så ser jeg plutselig helt jævlig ut! Jeg vet at lysvinkel har mye å si, men forskjellen på innelys og dagslys er også veldig stor om jeg står på badet f eks eller i vinduskarmen. Særlig lurer jeg fordi i dagslys trenger jeg ikke mye blush for at det skal synes, men i baderomslyset trenger jeg myyyye mere blush. Vil ikke gå rundt å se ut som en klovn heller så hvilket lys kan man stole mest på? Anonymkode: e3ced...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Del Skrevet 29. desember 2023 Det er alltid best og mest representativt å sminke seg i dagslys, kjør på med det! Men husk at du også må tenke over hvor/hva du skal når du sminker deg. Skal du på jobb må du sminke deg i dagslys, skal du på nattklubb må du sminke deg i et litt mørkere rom. Anonymkode: 1efbb...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Del Skrevet 29. desember 2023 Ja det er det beste. Verre med meg som sminket meg i gangen der det var dårlig lys, og kom ut med brunkrem som ikke lignet grisen da jeg var tenåring Anonymkode: a1160...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 29. desember 2023 #4 Del Skrevet 29. desember 2023 Smink deg med tanke på lyset du skal "opptre" i. Det er stor forskjell på daglig makeup og aftenmakeup. Det er uansett bra å ha godt lys når man legger makeup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Del Skrevet 29. desember 2023 Chiubi skrev (11 minutter siden): Smink deg med tanke på lyset du skal "opptre" i. Det er stor forskjell på daglig makeup og aftenmakeup. Det er uansett bra å ha godt lys når man legger makeup Hva hvis anledningen er at man får besøk hjemme (inne), men også skal ut å gå tur ute på samme date? 😅 Anonymkode: e3ced...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Del Skrevet 30. desember 2023 det verste er det der lyset som gjør at alle rynker og skavanker kommer så godt fram i dagslys Anonymkode: ee84b...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Del Skrevet 30. desember 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Hva hvis anledningen er at man får besøk hjemme (inne), men også skal ut å gå tur ute på samme date? 😅 Anonymkode: e3ced...5ef Da ville jeg sminket meg for dagslys. Anonymkode: c4494...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 30. desember 2023 #8 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg aner ikke. Jeg har så drevne,faste rutiner på sminken min at jeg sminker meg ofte i dårlig lys,og uten speil. Resultatet blir like bra hver gang,sikkert fordi jeg bruker produkter som passer huden min. Og jeg vet mengden av produkter jeg skal påføre. Så lys spiller ingen rolle for min del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå