AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Gravid uke 28, og har slitt med halsbrann i ukesvis. Blir bare verre og verre. Nå kommer det opp i munnen uansett om jeg sitter og sover. Hvis jeg spiser siste måltid kl18, så spyr jeg det fortsatt opp i munnen ved leggetid kl 23-24. Kan våkne av at jeg blir kvalm av syre på natta, og er helt sår i halsen resten av natta. Går på omeprazol som jeg har fått på resept, og bruker novaluzid og Gaviscon på kvelden. Likevel er det helt krise. Siste kveldene har jeg gått på badet, lent meg over do, også bare renner det ut. Trenger ikke stikke fingrene i halsen engang, det bare kommer. Må jo være noe alvorlig galt med lukkemuskelen min?? Blir deprimert av å tenke på at dette skal vare minst 12 uker til. Er kun noen timer på morgnen jeg føler meg ok, ellers er det ubehag hele dagen, og helt jævlig på kvelden og natta. På dagtid kan jeg sitte å gulpe opp mageinnhold. Hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 677ec...a97 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Du må bare vente til babyen er ute Anonymkode: 8300c...1f0
Sofakona Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Jeg ville kanskje få skjekket spiserøret. Jeg har en sykdom der spiserøret ikke funker..og jeg ble så mye verre når jeg ble gravid da baby presser alt oppover..er nok det med deg å.. derfor kommer alt opp og kjappere. Det kommer til å bli bedre når du får ut baby 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 Hvor store måltider spiser du? Drikker du mye brus og kullsyre? Anonymkode: fa182...cfe
Tesss Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Huffda, det hørtes ikke greit ut har desverre ikke noe godt råd, hva sier lege/jordmor? 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Jeg ville kanskje få skjekket spiserøret. Jeg har en sykdom der spiserøret ikke funker..og jeg ble så mye verre når jeg ble gravid da baby presser alt oppover..er nok det med deg å.. derfor kommer alt opp og kjappere. Det kommer til å bli bedre når du får ut baby Var du også sånn som dette? Har nettopp kastet opp så mye at jeg trodde magesekken måtte være tom, og sitter i senga nå, og likevel er det press i halsen 🙁 bør jeg få sjekket det nå mens jeg er gravid? Fikk du noe behandling undervis eller i etterkant av graviditeten? En liten trøst at vi er flere som sliter så veldig. Misunner venninner som klager over halsbrann, og kan drikke litt melk før de legger seg…😔 Anonymkode: 677ec...a97
Sofakona Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 Ikke spis mat med mye krydder som thai,indisk etc...holde deg unna løk, Hvitløk og tomater. Og sjokolade. Ikke melk 1
Sofakona Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var du også sånn som dette? Har nettopp kastet opp så mye at jeg trodde magesekken måtte være tom, og sitter i senga nå, og likevel er det press i halsen 🙁 bør jeg få sjekket det nå mens jeg er gravid? Fikk du noe behandling undervis eller i etterkant av graviditeten? En liten trøst at vi er flere som sliter så veldig. Misunner venninner som klager over halsbrann, og kan drikke litt melk før de legger seg…😔 Anonymkode: 677ec...a97 Dessverre er min sykdom kronisk og det finnes behandling..men ingen kur 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Var du også sånn som dette? Har nettopp kastet opp så mye at jeg trodde magesekken måtte være tom, og sitter i senga nå, og likevel er det press i halsen 🙁 bør jeg få sjekket det nå mens jeg er gravid? Fikk du noe behandling undervis eller i etterkant av graviditeten? En liten trøst at vi er flere som sliter så veldig. Misunner venninner som klager over halsbrann, og kan drikke litt melk før de legger seg…😔 Anonymkode: 677ec...a97 Du er sår i spiserøret / halsen - det har ikke nødvendigvis med om magesekken er tømt. Anonymkode: fa182...cfe
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Dessverre er min sykdom kronisk og det finnes behandling..men ingen kur Stakkars deg❤️ jeg kan få litt halsbrann utenom graviditet også, men ikke sånn som dette at jeg konstant har spy i munnen omtrent…. Anonymkode: 677ec...a97
Sofakona Skrevet 29. desember 2023 #11 Skrevet 29. desember 2023 Her kan du se hvordan magesekk etc blir løftet opp mot spiserøret i forhold til ikke gravid 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 14 minutter siden, Sofakona said: Her kan du se hvordan magesekk etc blir løftet opp mot spiserøret i forhold til ikke gravid Kroppen er helt syk - var tanken jeg fikk når jeg så dette 🤯 «Da bare omorganiserer vi litt»… Jeg har hørt at til og med blindtarmen kan flytte på seg til «feil side». Mine urinlederne ble så most av babyen at jeg fikk nyrestein Anonymkode: fa182...cfe 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå