Gå til innhold

Vanlige symptom på forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få vondt i hodet etter at man har spist ved forkjølelse?

Jeg har hatt forkjølelse på forkjølelse på forkjølelse de siste 8 ukene. Denne runden har vart i over en uke nå. Trodde at jeg begynte å bli frisk for et par dager siden - temperaturen var jevn og normal og jeg hoster mindre. Men på samme tid så forsvant nesten hele luktesansen min. I dag merket jeg at jeg får vondt i hodet etter at jeg har spist eller drukket. Og det skal virkelig ingenting til for at jeg blir helt utslitt og bare må legge meg ned.

Er dette vanlig? Har aldri opplevd et sånt forløp under en forkjølelse før.

Anonymkode: e9f20...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det vanlig å få vondt i hodet etter at man har spist ved forkjølelse?

Jeg har hatt forkjølelse på forkjølelse på forkjølelse de siste 8 ukene. Denne runden har vart i over en uke nå. Trodde at jeg begynte å bli frisk for et par dager siden - temperaturen var jevn og normal og jeg hoster mindre. Men på samme tid så forsvant nesten hele luktesansen min. I dag merket jeg at jeg får vondt i hodet etter at jeg har spist eller drukket. Og det skal virkelig ingenting til for at jeg blir helt utslitt og bare må legge meg ned.

Er dette vanlig? Har aldri opplevd et sånt forløp under en forkjølelse før.

Forløp forut for forkjølelse! Kløe  og vondt i halsen, det er et bombesikkert tegn på at noe er i gjære, av og til slår det direkte ut i forkjølelse, andre ganger ikke fordi kroppen står i mot det.  Det du forteller om ligner ikke på noe forkjølelse, tap av lukte/smaksans ligner veldig på Corona smitte, det kan være det. Du kan kjøpe en test og finne ut av akkurat det, men det betyr lite egentlig. Det tar den tiden det tar for å bli frisk, og du bør skygge unna andre med underliggende sykdommer som kan bli smittet. Så kan det være helt andre ting, og det kan bare legen din svare på .

Anonymkode: 164ab...9ac

Skrevet

Sikkert andre også som er syke hele tiden som mener at det er "normalt" å være konstant forkjølet i 8 uker. Men hadde jeg vært det så hadde jeg gått til legen. For meg høres det veldig unormalt ut. 

Jeg er vanligvis forkjølet 1 gang i året, og det går over i løpet av 3-4 dager.

Anonymkode: 29108...dd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forløp forut for forkjølelse! Kløe  og vondt i halsen, det er et bombesikkert tegn på at noe er i gjære, av og til slår det direkte ut i forkjølelse, andre ganger ikke fordi kroppen står i mot det.  Det du forteller om ligner ikke på noe forkjølelse, tap av lukte/smaksans ligner veldig på Corona smitte, det kan være det. Du kan kjøpe en test og finne ut av akkurat det, men det betyr lite egentlig. Det tar den tiden det tar for å bli frisk, og du bør skygge unna andre med underliggende sykdommer som kan bli smittet. Så kan det være helt andre ting, og det kan bare legen din svare på .

Har testet meg 3 ganger med et par dager imellom - alle testene har vært helt tydelig negative.

Forrige uke kjente jeg at halsen var sår så da skjønte jeg at jeg holdt på å bli syk igjen. Så kom hosten og litt feber. Med hosten var jeg også øm i brystkassa. Den såre halsen forsvant. Nå hoster jeg mindre og har ikke feber. Men fått veldig vondt i hodet, lite luktesans, veldig øm oppover i nesa og blir fort sliten.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sikkert andre også som er syke hele tiden som mener at det er "normalt" å være konstant forkjølet i 8 uker. Men hadde jeg vært det så hadde jeg gått til legen. For meg høres det veldig unormalt ut. 

Jeg var til legen for cirka 3 uker siden fordi jeg da hadde hostet så jeg brakk meg i et par uker. Var da på det jeg tror var min andre runde med sykdom (kjente at jeg ble litt frisk, for så å bli veldig syk igjen). Crp var normal, testet negativt for covid og negativt for kikhoste (det har gått her jeg bor så legen ville teste).

Var i kontakt med lege på telefon tirsdag denne uka og skulle gi beskjed i dag dersom jeg ble dårligere. Men jeg kontaktet ikke legen i dag fordi jeg følte ikke at jeg har blitt dårligere (dvs. ikke feber, ikke lenger kvalm). Men spørs om jeg må kontakte de på tirsdag igjen når de åpner.

- ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kan skje faktisk, har selv opplevd det. Men jeg hadde ikke bare slått meg til ro med akkurat dette. Jeg hadde kontaktet fastlege å fått det undersøkt, og det bør faktisk TS gjøre. Ingen her inne kan gi noe sikkert fasit svar på dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skal også nevnes at jeg har et lite barn i barnehage, hvor det har vært mye sykdom i høst/vinter (som det sikkert er hos de fleste barnehager). Barnet har også vært sykt, men ikke på langt nær så mye og lenge som meg. Far har også vært syk, men hans sykdomsforløp har også vært mye kortere og mildere enn hos meg.

- ts

Skrevet

Du burde sjekke d vitaminnivået ditt. Merker så stor forskjell på nå som jeg har godt nivå (tror jeg ligger på rundt 100 nmol nå), og da jeg lå lavere (i fjor lå jeg på rundt 50 nmol). Mye kortere sykdomprosess, og mildere symptomer. 

Anonymkode: 9ad01...97f

• Nyttig 2
Skrevet

Vi har og hatt mye rart den siste tiden, det har gått fra forkjølelse til forkjølelse, godt mulig det har vært korona innimellom og. Slik har vi og de aller fleste rundt oss hatt det siden slutten av oktober så uvanlig er det ikke. 

Men er du bekymret så kan du ta deg en tur til legen å sjekke det ut. 

Anonymkode: 2bf55...279

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...