AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Har en 1,5-åring som har de standardvottene fra reflex og et par viking vintersko som er en modell fra i fjor eller tidligere (usikker på hvilket år). Oppdaget i dag at han var kald på både føtter og hender etter å ha vært ute i 5 minus i ca 45-60 minutter Fælt å tenke på at han sikkert har vært kald i barnehagen også De et ikke ute lengre enn 30 min ved 10 minus eller kaldere, og ellers max 60 min, men allikevel…. Så har dere noen tips til varme votter og varme og praktiske vintersko (helst ikke så tunge sko)? Anonymkode: 022a9...867
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Er det reflex sine votter med ullfor du har? Anonymkode: 8b4da...5f9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Bruker dere tykke sokker i skoene? Anonymkode: 827c6...055
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 Vi har og noen Viking vintersko og syntes det hjalp å ha 2 par tynne ullsokker oppi. Vi har votter fra Reflex tror jeg, med ullfor, synes barnet holder seg god og varm på hendene egentlig. Tror vi har disse men i størrelse 0-2 år ikke 2-4 år: https://www.barnashus.no/reflex/snohetta-vanntette-votter-mullfor-princess Anonymkode: 7a104...005
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Hestra fjellvott (med ullfor inni). Kuoma eller Viking vintersko, husk å ha stor nok størrelse ellers hjelper det ikke med skikkelige vintersko Anonymkode: a2009...54a
Gjest Annas1992 Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Sko bør prøves, så de faktisk passer barnets fot. Noen er varme i viking, noen i Okaki. Viktig med nok plass i skoen, og bruk gjerne ullsokker så barnet ikke blir klam på føttene. Av votter anbefaler jeg Nøstebarn sine med ullfor. Ikke brukt noe anna enn de og hjemmestrikka på guttungen på fem 🤩
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 Av erfaring så blir disse små kalde uansett fordi de ikke får bevegd seg i så mye klær og store/stive sko. Det jeg har best erfaring med - myke vintersko (vi hadde et helt nytt par fra ponny som var så stive at ungen nesten ikke greide å gå, kjøpte et par pent brukte i samme merke som var mye mykere og ungen fikk bevegd seg mye mer). Pass på at det er plass til et par tykkere ullsokker oppi. (Brukte et par tynne og et par tykke ullsokker i skoene). - har et barn som stadig ble iskald på tær og fingre. På den alderen får de uansett ikke brukt fingrene så mye i vottene, så vi brukte et par tynne ullvotter og et par hestra votter utenpå. (Leste at de skulle være best, men nå er ungen et par år større og vil helst bruke alt annet enn de vottene. Jeg prøvde voksenversjonen selv en gang og likte dem ikke så forstår forsåvidt ungen). Anonymkode: 69919...d5d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 Kuoma sko og Hestra votter (de med ullfor som kan tas ut) Anonymkode: 99a0f...73a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 Hestra votter er de eneste datteren min ikke blir kald med. Viking windchill har jeg faktisk hatt god erfaring med her 😊 Anonymkode: 2a2b0...9b1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #10 Skrevet 30. desember 2023 Her bruker vi stormberg sine refleksvotter. Disse er det tykt ullfor i så det holder henda varme. I år har vi reima samojedi(tror jeg den heter) og frøkna har ikke vært kald på føttene. Vi har også hatt move mountains fra sportoutlet og disse har også holdt føttene gode og varme. Men vi tar av de tynne ullsokkene og har raggsokk rett på foten. Dersom barnet er klam på føttene før vinterskoene tas på så spiller det ingen rolle hvilke sko man har, da blir man kald på føttene uansett. Jeg jobber i barnehage og bytter alltid sokker når jeg skal ut. Anonymkode: 0b85b...d91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå