Gå til innhold

Tisser 8 ganger på en halvtime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn på snart 2,5 år bruker fortsatt bleie, men vi har perioder hvor hun går bleieløs. I dag tissa hun 8 ganger, på gulvet, ila en halvtime. De gangene jeg oppdaga det i tide, så sprang vi kjapt inn på do og hun tissa på do i tillegg. Det er ikke mye hver gang, men jeg kan ikke skjønne at det er normalt. Jeg spurte også om hun måtte tisse da det så ut som hun måtte det, men hun sa nei  og tissa på gulvet like etter. Jeg vet at hun klarer å holde seg rent fysisk, vi har hatt perioder med færre "uhell" og hvor hun husker å gå på potta. Men nå bryr hun seg ikke om at hun tisser på gulvet. 

Vi har ikke vært systematisk eller flink med pottetrening. Bare gått uten bleie nå og da. Men er det virkelig normalt å tisse 8 ganger på 30 min? 

Meste jeg har sett henne gå med tørr bleie eller uten å tisse på gulvet er kanskje 1,5 time. En gang gikk hun så lenge uten å tisse på gulvet, og så tisset hun ca 5 ganger den neste timen. 

Anonymkode: ba96c...e24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe godt svar, gutten min på nesten 3 er litt lik. Ikke alltid like flink til å si I fra! Men jeg tror veldig mange småbarn går og "småtisser" litt gjennom hele dagen når de går med bleie, og har ikke noe forhold til konseptet å holde seg. Det kan hende at hun ikke gjør seg ordentlig ferdig, men går og skvetter litt, i ekte valpestil. Antagelig lærer hun seg det når hun blir med vantbtil å gå på do.

Hos oss har ikke noe annet funka enn å være konsekvent på å gå uten bleie, tørke når det er uhell og ta med på do etter måltider, før vi skal ut osv. Trenger bare få barnehagen med på laget nå, HEHEHE. 

Anonymkode: d9223...026

• Liker 1
Skrevet

Hei. 
Er hun mye tørst og drikker mye vann/væske også? Er det store mengder når hun tisser? 
Dersom dette vedvarer ville jeg tatt henne med til lege. 

Anonymkode: 752f6...6d6

Skrevet

Ta på henne bleie👍

Anonymkode: f9a8b...fa8

Skrevet

Sett på bleie igjen..og om hun klarer å si at hun må tisse så sett henne på potte. Og sp bleie igjen. Dere har god tid.

Kan de være uvi?

Skrevet

Jeg ville sjekket blodsukkeret hos lege.

Anonymkode: 2077a...73b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Mitt barn på snart 2,5 år bruker fortsatt bleie, men vi har perioder hvor hun går bleieløs. I dag tissa hun 8 ganger, på gulvet, ila en halvtime. De gangene jeg oppdaga det i tide, så sprang vi kjapt inn på do og hun tissa på do i tillegg. Det er ikke mye hver gang, men jeg kan ikke skjønne at det er normalt. Jeg spurte også om hun måtte tisse da det så ut som hun måtte det, men hun sa nei  og tissa på gulvet like etter. Jeg vet at hun klarer å holde seg rent fysisk, vi har hatt perioder med færre "uhell" og hvor hun husker å gå på potta. Men nå bryr hun seg ikke om at hun tisser på gulvet. 

Vi har ikke vært systematisk eller flink med pottetrening. Bare gått uten bleie nå og da. Men er det virkelig normalt å tisse 8 ganger på 30 min? 

Meste jeg har sett henne gå med tørr bleie eller uten å tisse på gulvet er kanskje 1,5 time. En gang gikk hun så lenge uten å tisse på gulvet, og så tisset hun ca 5 ganger den neste timen. 

Anonymkode: ba96c...e24

Uvi?

Skrevet

Sjekk blodsukker

Anonymkode: 88cbb...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...