Gå til innhold

Kloramfenikol begge øyne. Tror jeg har ødelagt flasken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke til noen ting for tiden, føler jeg. Begynte i dag på kloramfenikol i begge øynene. Hadde ingen ting å "lage et lite hull i flasken med", så kommer sikkert ut alt for mye også. Men det som stresser meg mest nå er at jeg klarte å være borti øyevippene (på begge øynene faktisk), og nå har jeg sikkert kontaminert innholdet i flasken? Altså, jeg har "fylt" flasken med bakterier?

Da vil jeg jo ikke bli bra heller, hvis jeg heller dette innholdet i øynene hver dag. Så hva gjør man?

Anonymkode: 4b44c...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får ikke til noen ting for tiden, føler jeg. Begynte i dag på kloramfenikol i begge øynene. Hadde ingen ting å "lage et lite hull i flasken med", så kommer sikkert ut alt for mye også. Men det som stresser meg mest nå er at jeg klarte å være borti øyevippene (på begge øynene faktisk), og nå har jeg sikkert kontaminert innholdet i flasken? Altså, jeg har "fylt" flasken med bakterier?

Da vil jeg jo ikke bli bra heller, hvis jeg heller dette innholdet i øynene hver dag. Så hva gjør man?

Grunnen til at det sikkert kommer alt for mye ut er fordi jeg måtte skjære av toppen. 

Skrevet

Slapp av, det kommer ikke akkurat noe av betydning INN i flaska fordi du kom nær øyenvippene. Bare fortsett å bruk du, så blir du bra. Det viktigste er å ikke feks bruke samme mascara eller kajsl feks 

Anonymkode: a23fd...4fe

Skrevet

Bare fortsett behandlingen du. Det går nok helt fint. Til neste gang så kan du bare skru hetta helt tilbake så lager piggen inni hetta hull i flasken😊

Skrevet

Kloramfenikol er vel bakteriedrepandes

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Slapp av, det kommer ikke akkurat noe av betydning INN i flaska fordi du kom nær øyenvippene. Bare fortsett å bruk du, så blir du bra. Det viktigste er å ikke feks bruke samme mascara eller kajsl feks 

Anonymkode: a23fd...4fe

Nei, en skulle jo ikke tro det. Ble bare stresset når jeg hadde laget så stort hull i tillegg, og leste at det stod følgende på Felleskatalogen:

"Drypping:

1. Åpne flasken. Ikke la flasketuppen berøre noe, dette for å hindre kontaminering av flaskeinnholdet." 

Mascaraen er kastet for lengst, og jeg bruker ikke mer sminke enn det. Burde jeg kaste fuktighetskremen også? 

Sitronpai skrev (9 minutter siden):

Bare fortsett behandlingen du. Det går nok helt fint. Til neste gang så kan du bare skru hetta helt tilbake så lager piggen inni hetta hull i flasken😊

Uff, for en tosk jeg er. Takk for opplysningen, og dette skal jeg gjøre neste gang. Selv om det hadde vært veldig deilig om det ikke hadde blitt noen "neste gang" 😊

Capazitet skrev (8 minutter siden):

Kloramfenikol er vel bakteriedrepandes

Ja, det er dette jeg ikke helt forstår heller. Men det står på Felleskatalogen at innholdet kan bli kontaminert 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...