AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Jeg får ikke til noen ting for tiden, føler jeg. Begynte i dag på kloramfenikol i begge øynene. Hadde ingen ting å "lage et lite hull i flasken med", så kommer sikkert ut alt for mye også. Men det som stresser meg mest nå er at jeg klarte å være borti øyevippene (på begge øynene faktisk), og nå har jeg sikkert kontaminert innholdet i flasken? Altså, jeg har "fylt" flasken med bakterier? Da vil jeg jo ikke bli bra heller, hvis jeg heller dette innholdet i øynene hver dag. Så hva gjør man? Anonymkode: 4b44c...084
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får ikke til noen ting for tiden, føler jeg. Begynte i dag på kloramfenikol i begge øynene. Hadde ingen ting å "lage et lite hull i flasken med", så kommer sikkert ut alt for mye også. Men det som stresser meg mest nå er at jeg klarte å være borti øyevippene (på begge øynene faktisk), og nå har jeg sikkert kontaminert innholdet i flasken? Altså, jeg har "fylt" flasken med bakterier? Da vil jeg jo ikke bli bra heller, hvis jeg heller dette innholdet i øynene hver dag. Så hva gjør man? Anonymkode: 4b44c...084 Grunnen til at det sikkert kommer alt for mye ut er fordi jeg måtte skjære av toppen. Anonymkode: 4b44c...084
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Slapp av, det kommer ikke akkurat noe av betydning INN i flaska fordi du kom nær øyenvippene. Bare fortsett å bruk du, så blir du bra. Det viktigste er å ikke feks bruke samme mascara eller kajsl feks Anonymkode: a23fd...4fe
Sitronpai Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 Bare fortsett behandlingen du. Det går nok helt fint. Til neste gang så kan du bare skru hetta helt tilbake så lager piggen inni hetta hull i flasken😊
Capazitet Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Kloramfenikol er vel bakteriedrepandes
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Slapp av, det kommer ikke akkurat noe av betydning INN i flaska fordi du kom nær øyenvippene. Bare fortsett å bruk du, så blir du bra. Det viktigste er å ikke feks bruke samme mascara eller kajsl feks Anonymkode: a23fd...4fe Nei, en skulle jo ikke tro det. Ble bare stresset når jeg hadde laget så stort hull i tillegg, og leste at det stod følgende på Felleskatalogen: "Drypping: 1. Åpne flasken. Ikke la flasketuppen berøre noe, dette for å hindre kontaminering av flaskeinnholdet." Mascaraen er kastet for lengst, og jeg bruker ikke mer sminke enn det. Burde jeg kaste fuktighetskremen også? Sitronpai skrev (9 minutter siden): Bare fortsett behandlingen du. Det går nok helt fint. Til neste gang så kan du bare skru hetta helt tilbake så lager piggen inni hetta hull i flasken😊 Uff, for en tosk jeg er. Takk for opplysningen, og dette skal jeg gjøre neste gang. Selv om det hadde vært veldig deilig om det ikke hadde blitt noen "neste gang" 😊 Capazitet skrev (8 minutter siden): Kloramfenikol er vel bakteriedrepandes Ja, det er dette jeg ikke helt forstår heller. Men det står på Felleskatalogen at innholdet kan bli kontaminert 🤷♀️ Anonymkode: 4b44c...084
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå