Gå til innhold

Barn på kino. Sååå irriterende.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kino for å se en film sammen med datteren min som vi hadde gledet oss til å se. Det var en engelsk film med norsk tekst. Bak oss satt en familie med et barn på 5-ish år. Barnet snakket HØYT under HELE filmen, satt og sparket i setet og bråket med godteriposen. Barnet skjønte jo ikke bæret av filmen og spurte derfor om ALT som skjedde og foreldrene svarte med like høy stemme. På slutten av filmen begynte barnet å kjede seg og viftet med både bein og armer. Hele raden foran dem ristet. Det var ingen tilsnakk til barnet fra foreldrene selv om fler i salen snudde seg og var merkbart irriterte. Hvorfor ta med barn på en film de ikke forstår? Og hvorfor ikke få barnet til å snakke lavere. Er dette en form for oppdragelse? At man ikke tilsnakker barnet under noen omstendigheter. 

beklager utblåsningen, syntes bare det var så trist å få ødelagt filmen som vi hadde gledet oss til.

Anonymkode: c219c...53f

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn ser for mye tv. De synes kino blir kjedelig. Dette barnet burde vært i skog og mark, og ikke i en mørk kinosal. Var nok de voksne som ville se filmen. Trist. Foreldre må slutte dra med seg barn på kino. De er mettet av all TV-tid hjemme. 

Anonymkode: 7eb6d...4b3

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Var det en barnefilm? Tenker at man må tåle litt ekstra på barnefilm hvor barn er. 

Anonymkode: 3f734...fcb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Var det en barnefilm? Tenker at man må tåle litt ekstra på barnefilm hvor barn er. 

Anonymkode: 59c44...417

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig

?

Anonymkode: 3f276...066

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor snakket ikke du til barnet da?

Anonymkode: a486f...251

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor ikke hente vaktene eller be foreldrene ta ansvar? Sitte å godta alt, det har blitt realiteten i Norge. 

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Håper du ikke får barn, eller har barn.

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, Diry72 said:

Håper du ikke får barn, eller har barn.

Hva slags kommentar er det? Fordi jeg er tålmodig? Svært spesielt. Jeg har barn, har hatt med andres barn på kino, samt tålt helt fint at andres fremmede barn snakker og surrer rundt på barnekino. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg godtar masse jeg, har barn selv, men dette var i det meste laget. Det var helt sirkus… TS

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg godtar masse jeg, har barn selv, men dette var i det meste laget. Det var helt sirkus… TS

Hvis det var så sirkus, burde du ha tatt det der og da. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva slags kommentar er det? Fordi jeg er tålmodig? Svært spesielt. Jeg har barn, har hatt med andres barn på kino, samt tålt helt fint at andres fremmede barn snakker og surrer rundt på barnekino. 

På kino lærer du barna dine å oppføre seg. Begynner barna mine å prate høyt eller noe annet tullskap, så gir jeg uttrykk for at slik tullskap tolererer jeg ikke. Vil de ikke høre, så drar vi hjem. Konsekvenser, ikke tåkeprat. Jeg kan tolerere at autister evt andre funksjonshemmede kan ha slik fremferd, men ikke normale barn. Har jeg barna med på kino, så er det for å se film, ikke for at andre barn skal ødelegge hyggestunden, pga foreldre som ikke kan grensesetting.

Endret av Diry72
ekstra info
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, Diry72 said:

På kino lærer du barna dine å oppføre seg. Begynner barna mine å prate høyt eller noe annet tullskap, så gir jeg uttrykk for at slik tullskap tolererer jeg ikke. Vil de ikke høre, så drar vi hjem. Konsekvenser, ikke tåkeprat. Jeg kan tolerere at autister evt andre funksjonshemmede kan ha slik fremferd, men ikke normale barn.

Så om du har med deg barnet ditt på 3 år, og det begynner danse, vandre og tulle - tar du det hardt i nakken og ber det skjerpe seg? Spennende tilnærming. Håper du aldri drar på kino med barna dine når jeg er der med mine. Jeg hadde blitt megaflau på dine vegne, og det er ikke fordi barnet ditt hadde det hyggelig på kino. 

• Liker 1
Skrevet
Diry72 skrev (6 minutter siden):

På kino lærer du barna dine å oppføre seg. Begynner barna mine å prate høyt eller noe annet tullskap, så gir jeg uttrykk for at slik tullskap tolererer jeg ikke. Vil de ikke høre, så drar vi hjem. Konsekvenser, ikke tåkeprat. Jeg kan tolerere at autister evt andre funksjonshemmede kan ha slik fremferd, men ikke normale barn. Har jeg barna med på kino, så er det for å se film, ikke for at andre barn skal ødelegge hyggestunden, pga foreldre som ikke kan grensesetting.

Huttetu. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så om du har med deg barnet ditt på 3 år, og det begynner danse, vandre og tulle - tar du det hardt i nakken og ber det skjerpe seg? Spennende tilnærming. Håper du aldri drar på kino med barna dine når jeg er der med mine. Jeg hadde blitt megaflau på dine vegne, og det er ikke fordi barnet ditt hadde det hyggelig på kino. 

Ikke meg du spør  men... Jeg hadde ikke tatt med meg barn på 3 år i utgangspunktet, for jeg skjønner jo at de ikke har tålmodighet ennå til å sitte stille halvannen time. Hvis barnet mitt hadde oppført seg som.barnet i HI, hadde jeg selvsagt snakket til dem og forklart at på kino tar man hensyn til andre og oppfører seg. Hadde de ikke klart dette  hadde vi gått.

Anonymkode: aa90c...ca5

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet mitt vet at vi er på kino for å se film, ikke for å tulle. Hvem er det som vandrer og tuller på kino, har faktisk aldri sett det. Men kan hende det er noe sære greier lokalt på stedet ditt, eller du bor på et sært sted.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke meg du spør, men selvsagt lar jeg ikke barnet danse og vandre og tulle på kino!! Hvordan har verden blitt hvis dette er normen?

Hvis barnet ikke klarer å sitte stille men forstyrrer andre, så tar jeg det selvsagt ut derfra. Skulle bare mangle.

Anonymkode: aac6b...b16

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
Diry72 skrev (3 minutter siden):

Barnet mitt vet at vi er på kino for å se film, ikke for å tulle. Hvem er det som vandrer og tuller på kino, har faktisk aldri sett det. Men kan hende det er noe sære greier lokalt på stedet ditt, eller du bor på et sært sted.

😂🤦🏻‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man tar ikke med seg så små barn på kino hvis det ikke klarer å sitte i ro. Litt lav snakking under barnefilm er greit, men man går ikke ut av stolen.

Er så enig med ts. Vi var og så bukkene bruse og det var en jente på ca 5 år som ødela opplevelsen. Hun hoppet nedover "trappen" og løp opp igjen, om og om igjen. Deretter kom hun ned og begynte med turn rett foran skjermen. Det er så hinsides normal oppførsel, at jeg skjemmes på foreldrene sine vegne. Forventer selvfølgelig ikke ro i salen under en slik film, men man lar ikke barna løpe rundt.

Anonymkode: f6e20...05b

• Liker 10
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...