Gå til innhold

Samlivsbrudd og konflikt ved salg av bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett slikt forbehold burde han tatt når han lot deg kjøpe deg inn i huset. Noen velger å sette en 70/30 fordeling slik at den som har anskaffet huset før den andre flyttet inn og kjøpte seg inn får mere ved salg men, den får da også en større del av ett evt tap.

Anonymkode: 4522e...6a1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker han angrer på at du fikk kjøpe deg inn, nå som han må selge barndomshjemmet fordi prisstigningen gjør at han ikke klarer å kjøpe deg ut.

Det er ikke rart at folk nekter ny partner å kjøpe seg inn. Jeg hadde nektet.

Anonymkode: e67a5...f9a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ett slikt forbehold burde han tatt når han lot deg kjøpe deg inn i huset. Noen velger å sette en 70/30 fordeling slik at den som har anskaffet huset før den andre flyttet inn og kjøpte seg inn får mere ved salg men, den får da også en større del av ett evt tap.

Anonymkode: 4522e...6a1

Prisstigning over 5 år hvis området er hett kan være årsak til at han ikke klarer å kjøpe henne ut. Og renteøkning på lån i banker, han får låne mindre nå enn for 2 år siden.

Anonymkode: e67a5...f9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det er kun hvis salgssum er høyere enn takst at han skal ha overskuddet.  Selges det under takst deles summen 50/50.

Nå er det ikke slik at vi kan vite 10 år i forveien hvordan partneren vil oppføre seg ved et eventuelt brudd.

Jeg er ikke redd for at jeg ikke har krav på 50%, men det som bekymrer meg er hva trøbbel han kan stelle i stand ellers i forhold til å nekte å godta bud.

Anonymkode: 58ef9...c09

Alt trøbbelet han steller til ifbm med salget vil ramme ham også. Det han sier er urimelig, og han vil ikke komme noen vei. Skaff deg en advokat. 

Anonymkode: d05ce...77f

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Sciurus, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...