Gå til innhold

Økning av ritalin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Doblet dosen i dag etter råd fra legen, og har vært kvalm i hele dag, har kastet opp alt jeg har spist og klarer ikke å spise mer. Har dere andre som tar ritalin opplevd dette, og gikk det over?

Anonymkode: c88a6...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Doblet dosen i dag etter råd fra legen, og har vært kvalm i hele dag, har kastet opp alt jeg har spist og klarer ikke å spise mer. Har dere andre som tar ritalin opplevd dette, og gikk det over?

Anonymkode: c88a6...94b

Har ikke hørt om den bivirkningen før. Konferer med fastlegen :)

Skrevet
Kanino skrev (15 minutter siden):

Har ikke hørt om den bivirkningen før. Konferer med fastlegen :)

Det står jo klart og tydelig at kvalme og oppkast er en bivirkning. Det kan være at dosen var for høy for TS. 

https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidler/smart-drugs/ritalin/#:~:text=Om man tar større doser,farlig høy puls og hjerterytmeproblemer.

Anonymkode: 06cdb...ce2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det står jo klart og tydelig at kvalme og oppkast er en bivirkning. Det kan være at dosen var for høy for TS. 

https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidler/smart-drugs/ritalin/#:~:text=Om man tar større doser,farlig høy puls og hjerterytmeproblemer.

Ja det kan godt vær. Jeg er ingen ekspert på ADHD eller medisiner som benyttes ved denne diagnosen. Sa bare at jeg aldri hadde hørt om kvalme :)

Skrevet
Kanino skrev (13 minutter siden):

Ja det kan godt vær. Jeg er ingen ekspert på ADHD eller medisiner som benyttes ved denne diagnosen. Sa bare at jeg aldri hadde hørt om kvalme :)

Hvorfor uttaler du deg om medisiner rundt ADHD når du ikke har kunnskap om det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor uttaler du deg om medisiner rundt ADHD når du ikke har kunnskap om det?

Jeg sa jeg er ingen ekspert. Har da aldri sagt jeg ikke har kunnskap.

Skrevet
Kanino skrev (3 minutter siden):

Jeg sa jeg er ingen ekspert. Har da aldri sagt jeg ikke har kunnskap.

Kvalme er jo en av de mest vanlige bivirkningene ved Ritalin. Så noen ekspert trenger man ikke være, men grunnleggende kunnskap bør man ha før man svarer. 

Skrevet

Vanlig opptrapping er jo 20 mg ei uke, 40 mg neste uke, også evt 60 mg uken etter, kanskje 80 mg maks. 

Jeg kjente på mye kvalme og magetrøbbel den første tiden. Veldig vanlig. Nå kjennes ingen bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...