Gå til innhold

Blitt prakket på hunden til syk venn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

En av vennene mine var så syk at hun havnet på sykehuset på selveste julaften, det går heldigvis bra med henne, men jeg vet ikke hvor lenge hun blir. 

Greia er at jeg ble spurt om jeg kunne passe på hunden hennes da hun dro til legevakta på julaften, hun visste ikke at hun kom til å bli lagt inn da hun dro dit. Siden det har jeg hatt hunden hennes og har også måttet ta den med til veterinær to ganger nå i romjula da hunden hennes tisset blod. Dette har selvfølgelig eier selv betalt for, men det er jo noe jeg har måttet bruke tid på, den ene dagen var jeg på klinikken i minst to timer og måtte tilbake igjen dagen etter. Heldigvis var alt med hunden bra.

I tillegg til å passe denne hunden så har jeg for lenge siden sagt ja til å passe hunden til ei annen venninne, den skal være her i en uke og jeg fikk den igår. Som om ikke det er nok, så har jeg hund selv, så nå sitter jeg altså med tre hunder her. Hunden til den syke venninna mi følte jeg at bare ble levert i fanget på meg og moren til venninnen min snakker om at hun mener venninnen min ikke har helse til å ha hund lenger og at hun ser etter omplasseringshjem. Selv sier hun at det er uaktuelt å selv passe hunden.

Jeg føler denne hunden plutselig har blitt mitt problem og begynner å lure på når moren i det hele tatt har tenkt til å hente den.  

Anonymkode: 474f6...04b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren kommer nok ikke for å hente hunden om hun sier at det er uaktuelt å passe den. Samtidig er det jo ikke ditt ansvar, for de fleste skjønner jo at 3 hunder blir masse ansvar for en person. Så jeg syns du bør fortelle moren at hun må hjelpe datteren sin her, for nå har du hatt den lenge og i tillegg fått en ekstra hund å passe på (som allerede var avtalt fra før av). 

Anonymkode: c0553...fa0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, venninnen din er så syk at hun er innlagt på sykehus - er du en ordentlig venninne så stiller du selvfølgelig opp selv om det er litt slitsomt akkurat nå. 

Anonymkode: edf89...151

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fear å hjelpe en som ikke kan passe dyret sitt når hun er på sykehus. Den andre hunden kunne du sagt nei til selv om det er avtalt. Hun har forutsetning for å passe sin. 

Hvis hun som ligger på sykehus er klar I hodet så kan hun lage en finn annonse om hun vet at hun må omplassere hunden. Evnt må du vente til hun kommer hjem og henter hunden. Norske sykehus oppbevarer ikke folk lenger enn absolutt nødvendig så hun er jo ikke lenge for gøy. Høres ut på deg som om hun  har valgt å være der.. 

Anonymkode: c00b4...32a

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ærlig talt, venninnen din er så syk at hun er innlagt på sykehus - er du en ordentlig venninne så stiller du selvfølgelig opp selv om det er litt slitsomt akkurat nå. 

Anonymkode: edf89...151

Selvfølgelig gjør jeg det, men nå fikk jeg denne hunden brått på julaften og aner ikke når den blir hentet igjen. Når hverdagen kommer har ikke jeg tid til to hunder.

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Men hvor lenge skal hun være på sykehuset da?

Hun vet ikke enda.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes det ikke kennel til slikt da?

Anonymkode: 67de6...a8b

Så du ville sendt en hund som nettopp har fått påvist at tisser blod på kennel?

Anonymkode: a9f75...1fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du ville sendt en hund som nettopp har fått påvist at tisser blod på kennel?

Skrev ikke ts at alt var bra med hunden da?

Anonymkode: 67de6...a8b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig gjør jeg det, men nå fikk jeg denne hunden brått på julaften og aner ikke når den blir hentet igjen. Når hverdagen kommer har ikke jeg tid til to hunder.

Ts

To hunder tar ikke mer tid enn 1 hund..   du går vel ikke tur med en av gangen??

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ganske fear å hjelpe en som ikke kan passe dyret sitt når hun er på sykehus. Den andre hunden kunne du sagt nei til selv om det er avtalt. Hun har forutsetning for å passe sin. 

Hvis hun som ligger på sykehus er klar I hodet så kan hun lage en finn annonse om hun vet at hun må omplassere hunden. Evnt må du vente til hun kommer hjem og henter hunden. Norske sykehus oppbevarer ikke folk lenger enn absolutt nødvendig så hun er jo ikke lenge for gøy. Høres ut på deg som om hun  har valgt å være der.. 

Google fear og fair.....

Anonymkode: 980fb...f76

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

To hunder tar ikke mer tid enn 1 hund..   du går vel ikke tur med en av gangen??

Ååh… Er det virkelig sånn det henger sammen? Hunder tenger ikke mer oppmerksomhet enn ett par turer i løpet av en dag?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du få noen andre til å passe planlagt hundepass så du blir igjen med de to andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg ts. Hvis dette blir langvarig bør mor eller kennel bringes på banen, hvis ikke venninna har andre venner som kan bistå med hundepass. 

Anonymkode: cd881...a9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 20.08):

Google fear og fair.....

Anonymkode: 980fb...f76

Skulle akkurat til å skrive det

Anonymkode: fe85f...22f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da burde du heller si nei til den andre hunden du tok på deg, da det oppsto en krise situasjon. Tenk deg om det var du som havnet på sykehus og ingen ville passe hunden? 
Fint du stiller opp for venninnen din og tar deg av hunden. 
Ja, hunder kan også bli syk, og da må en til lege med de. Som hundeeier selv kjenner du vel til det? 

Anonymkode: 6e0a4...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 20.08):

Ååh… Er det virkelig sånn det henger sammen? Hunder tenger ikke mer oppmerksomhet enn ett par turer i løpet av en dag?

Nei når det er krise så trenger faktisk ikke ting å være perfekt.

Anonymkode: 1933c...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke venninnen din om der er snakk om dager, uker eller måneder på sykehus? Er det snakk om et par uker ville jeg passet uten å si noe. Merker du at det blir for lenge ville jeg sagt ifra at du kan passe til en dato frem i tid, f.eks. En uke eller 5 dager, og si/skrive at etter det må noen hente hunden.

Anonymkode: 523bb...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ukes plutselig innleggelse er jo veldig alvorlig.. Du vet kanskje hvilken avdeling hun er lagt inn på? 

Ville nok i dette ekstraordinære tilfellet passet på hunden. Men den andre kan kanskje være et annet sted? Alle må vel ha forståelse for at du prioriterer hunden til syk venninne? 

Anonymkode: 5b6d8...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...